6 نکته ساده برای مراقبت از پوست دست | روش های داشتن دستان نرم و سالم

مراقبت از پوست دست

6 نکته ساده برای مراقبت از پوست دست را برای شما به ارمغان آورده ایم تا با استفاده از آنها داشتن دستان نرم و سالم را تجربه کنید.
  6 نکته ساده برای مراقبت از پوست دست

 مراقبت از دست ها کار سختی نیست. شما فقط باید بهترین راه انجام آن را بدانید. بنابراین، با ما همراه شوید.
1.    دستان خود را به موقع مرطوب کنید
هر بار که دستان خود را می شویید یا آنها را ضدعفونی می کنید،
رطوبت پوست را از بین می برید. این بدان معنا نیست که شما نباید دستان خود را بشویید یا آنها را ضدعفونی کنید، اما باید یک روال مراقبت از دست را برای کنترل از دست دادن رطوبت دنبال کنید.
مرطوب‌کننده به پوست شما کمک می‌کند تا
رطوبت را به درون خود بکشد و خود را عمیقاً آبرسانی کند. همیشه یک مرطوب کننده کوچک همراه خود داشته باشید، بنابراین هر زمان که نیاز به استفاده از آن احساس کردید، می توانید آن از آن استفاده کنید. همچنین در هوای سرد باید بیشتر از آن استفاده کنید. هنگام خرید مرطوب کننده، به دنبال مرطوب کننده ای با SPF 30+ باشید.
2.    دستان تیره خود را با استفاده از ماسک دست روشن کنید
دست و بند انگشتان تیره بیش از حد
ناراحت کننده هستند. اما استفاده از ماسک دست می تواند به شما کمک کند تا دستان  تیره خود را روشن کنید. می توانید در منزل خود ماسک دست تهیه کنید یا کرم روشن کننده دست بخرید. 
برای تهیه ماسک دست در منزل به جوش شیرین و نصف لیمو نیاز دارید.آب لیمو را بگیرید و جوش شیرین را روی آن بریزید. حالا آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه
روی دست بمالید. سپس آن را با یک پارچه نخی تمیز پاک کنید.
همچنین می توانید 2 قاشق غذاخوری عسل و چند قطره آب لیمو را مخلوط کنید. و آن را روی دست بگذارید. این روش مانند
یک معجزه روی پوست عمل می کند.
3.    حین انجام کارهای خانه از دستکش استفاده کنید
کارهای خانه بی شمار هستند و هرگز تمام نمی شوند. بنابراین، هنگام شستن ظروف، شستن لباس‌ها یا هر چیز دیگری باید از
دستکش‌های مراقبت از دست استفاده کنید. این دستکش ها از خشک شدن، پینه شدن و ترک خوردن پوست شما جلوگیری می کنند.دستکش پارچه ای بهترین گزینه برای کارهای سبک حیاط و باغبانی است. 
4.    برای مرطوب کردن ناخن از روغن ویتامین E استفاده کنید
در حالی که از یک روال مراقبت از دست پیروی می کنید،
ناخن ها نیز نیاز به مراقبت شدید دارند. بنابراین مرطوب کردن ناخن ها و پوست اطراف آن که کوتیکول نامیده می شود ضروری است. اگر می خواهید ناخن های زیبا و پوست سالم روی دست ها داشته باشید، باید از کوتیکول های خود مراقبت کنید. بنابراین، هر شب، روغن ویتامین E را به پوست اطراف ناخن های خود بمالید.همچنین می توانید یک کرم مخصوص برای مرطوب کردن کوتیکول ها بخرید. 
5.     مانیکور را هر ماه انجام دهید

مانیکور به دست شما جذابیت بیشتری می بخشد. و به شما کمک می کند تا دست های خود را زیباتر کنید، لایه برداری کنید و ماساژ دهید، که نتیجه آن دستانی زیبا و نرم است. 
6.    استفاده از پماد برای بهبود پوست ترک خورده 
با توجه به این واقعیت که دست ها اغلب در روال مراقبت از پوست نادیده گرفته می شوند،
بیشتر تحت تاثیر خشکی پوست قرار می گیرند. که باعث ترک خوردن پوست می شود و برای مبارزه با این نوع خشکی به یک پماد موثر نیاز دارید.
استفاده از
پمادهای ویتامین A  و E پوست ترک خورده را التیام می بخشد و آن را مرطوب نگه می دارد. پس از استفاده از پماد، دیگر نیازی به استفاده از مرطوب کننده ندارید. اگر استفاده از پماد را متوقف کردید، باید به کرم مرطوب کننده خود برگردید زیرا استفاده مکرر از آن ضروری است.
 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده