طرز تهیه مام خانگی| ساخت ضد عرق و دئودورانت طبیعی در منزل

طرز تهیه مام خانگی


طرز تهیه مام خانگی بسیار ساده است . دئودورانت هایی که می خرید مملو از مواد شیمیایی از جمله پارابن، فرمالدئید، تریکلوزان، و آلومینیوم ضد تعریق هستند. 
طرز تهیه مام خانگی
ساختن مام خانگی به این معنی است که می توانید
فقط از مواد طبیعی استفاده کنید و عطر آن را مطابق میل شخصی خود تهیه کنید. که می تواند مانند مخلوط کردن یک دم نوش سفارشی از روغن ها یا به سادگی مالیدن آب لیمو درست روی پوست شما باشد. ما طرز تهیه مام خانگی را برایتان شرح می دهیم پس برای ساخت ضد عرق و دئودورانت طبیعی در منزل با ما همراه شوید.
طرز تهیه مام خانگی جوش شیرین
استفاده از جوش شیرین به عنوان دئودورانت
روشی ساده و بدون مواد شیمیایی برای مبارزه با بوی بد بدن است. جوش شیرین به جذب رطوبت کمک می کند، اما مصرف بیش از حد آن می تواند پوست را تحریک کند.
برای تهیه دئودورانت ملایم جوش شیرین در خانه، 1/8 قاشق چایخوری جوش شیرین را با کمی آب
مخلوط کنید. بدون حل کردن جوش شیرین در آب، مخلوط را روی زیر بغل خود بمالید.
نشاسته ذرت هم یکی دیگر از مواد طبیعی
جذب کننده عرق است. با مخلوط کردن یک قسمت جوش شیرین با شش قسمت نشاسته ذرت  بدون آب برای دو برابر شدن قدرت جذب استفاده کنید.
دئودورانت آب لیمو
آب لیمو سرشار از
اسید سیتریک است که باکتری ها را از بین می برد. فرآیندهای باکتریایی در عرق در وهله اول عامل ایجاد بوی بد بدن هستند.
آب لیمو را روی پوستی که
تازه تراشیده شده یا قبل از قرار گرفتن زیر بغل در معرض آفتاب نمالید. لیموها فوتوتوکسیک هستند و پوست را در مواجهه با نور UV مستعد سوختن می کنند.
استفاده از الکل
الکل یکی دیگر از دئودورانت‌های
ارزان و آسان است که باکتری‌های ایجادکننده بوی نامطلوب را از بین می‌برد. به سادگی یک بطری اسپری را با الکل پر کنید و زیر بغل خود اسپری کنید.حتی می توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید تا خوشبو شود. اسطوخودوس و اکالیپتوس از عطرهای خوشبو کننده رایج هستند. از سوی دیگر، افزودن روغن درخت چای می‌تواند به اسپری قدرت مبارزه با باکتری‌های ایجاد کننده بو بدهد.
دئودورانت روغن نارگیل
اگر به دئودورانت‌های کرمی علاقه دارید، می‌توانید از روغن نارگیل، که یک
آنتی‌باکتری ملایم است استفاده کنید. تنها مشکل این است که روغن نارگیل در دمای بالای 80 درجه (خنک‌تر از پوست) به مایع تبدیل می‌شود. راه حل این است که آن را با نشاسته ذرت و جوش شیرین مخلوط کنید.
1/4 فنجان جوش شیرین را با 1/4 فنجان پودر پیکان یا نشاسته ذرت در یک کاسه
ترکیب کنید و با چنگال مخلوط کنید.روغن نارگیل را به تدریج با چند قاشق غذاخوری شروع کنید تا خمیر غلیظی شود.مخلوط را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید یا آن را در یک دئودورانت خالی قرار دهید.
دئودورانت شی باتر و کاکائو
یکی دیگر از روش های ساخت دئودورانت های کرمی، استفاده از کره شی باتری و کره کاکائو است. آنها پوست را با غلظت بالایی از
ویتامین ها و اسیدهای چرب صاف می کنند، به خصوص هنگامی که با ماده مغذی قوی ویتامین E مخلوط شوند. افزودن جوش شیرین و نشاسته ذرت به خشک نگه داشتن پوست شما کمک می کند.
3 قاشق غذاخوری کره شیا
3 قاشق غذاخوری جوش شیرین
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
2 قاشق غذاخوری کره کاکائو
روغن از 2 کلاه ژل ویتامین E
اسانس (اختیاری)
ابتدا همه مواد به جز روغن
ویتامین E را آب کرده و هم بزنید. پس از ذوب شدن، روغن و اسانس دلخواه را به آن اضافه کنید تا بوی آن بهتر شود. مخلوط را در ظرفی بریزید و در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. 
دئودورانت جامد 
برای کسانی که احساس لزج
دئودورانت کرم را دوست ندارند، موم کندلیلا راه حل مناسبی است. قوام آن شبیه موم زنبور عسل است که به نگه داشتن تمام مواد فعال در کنار هم کمک می کند. 
1/4 فنجان موم کندلیا
1/2 فنجان روغن جوجوبا
1/3 فنجان پودر پیکان
1/8 فنجان جوش شیرین
کره شیا 1/2 فنجان
روغن های (اختیاری)
روغن جوجوبا، پودر پیکان پیکان و جوش شیرین را مخلوط کنید. با استفاده از
روش بن ماری، موم کندلیلا را ذوب کنید. روغن جوجوبا، پودر پیکان و مخلوط جوش شیرین را در آن بریزید. وقتی همه چیز مایع شد، کره شی باتر را با آن مخلوط کنید. اجازه دهید مخلوط خنک شود و قبل از اینکه کاملا سفت شود در قوطی دئودورانت بریزید.
دئودورانت سرکه سیب
سرکه سیب یک عنصر
چند کاره است که معمولا در مراقبت از پوست استفاده می شود. این ماده ضد التهاب، غنی از اسیدهای لایه بردار، بازگرداننده pH، ضد باکتری و ضد قارچ است. خواص ضد باکتریایی آن به ویژه برای از بین بردن بوی بدن مفید است.
به سادگی یک پارچه را در سرکه سیب خیس کنید و آن را روی زیر بغل خود بکشید تا یک
دئودورانت طبیعی داشته باشید. در ابتدا بوی قوی سرکه خواهد داشت، اما پس از خشک شدن تقریباً بی بو می شود.

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده