ماسک حباب چیست؟ | فواید و نحوه استفاده از ماسک حباب   

 فواید و نحوه استفاده از ماسک حباب   


ماسک حباب چیست؟ و فواید و نحوه استفاده از ماسک حباب از سوالات پر تکراری است که برای خیلی ها مطرح است زیرا این ماسک ها بسیار رایج شده اند.
ماسک‌های حباب‌دار برای تماشای کف کردن حباب‌ها و حذف آلودگی‌ها از روی پوست، منحصربه‌فرد و بسیار رضایت‌بخش هستند. و هنگامی که همه چیز را بشویید، از دیدن پوست ، عاری از کثیفی ، شوکه خواهید شد. این نوآوری کره ای برای درخشش فوری قابل تحسین است. اگر شما هم کنجکاو هستید که بدانید ماسک حباب چیست؟ فواید و نحوه استفاده از ماسک حباب چگونه است با ما همراه شوید.
ماسک حباب چیست؟
ماسک‌های حباب‌دار، ماسک‌های پاک‌کننده‌ای هستند که به دلیل یک فرآیند اکسیژن‌رسانی خاص، کف می‌کنند یا حباب ایجاد می‌کنند. این حباب ها به پاک کردن ملایم کثیفی ها و آلودگی ها از صورت شما کمک می کنند و صورت شما را درخشان می کنند. ماسک‌های حباب‌دار در گزینه‌های مختلفی از جمله ماسک‌های ورقه‌ای، کرم‌ها، ماسک‌های خاک رس حاوی مواد تشکیل‌دهنده کف و (که حباب‌ها را تشکیل می‌دهند) ترکیبات آبرسان، مکمل‌های کلاژن و زغال فعال (برای بهبود هیدراتاسیون و لایه‌برداری) موجود هستند.
نحوه عملکرد ماسک های حباب 
یک ماسک حباب‌ از عوامل کف‌کننده و اکسیژن تحت فشار برای تشکیل حباب‌هایی استفاده می‌کند که به لایه‌برداری پوست، باز کردن منافذ مزاحم و از بین بردن جوش‌های سرسیاه و چربی اضافی کمک می‌کند. آنها همچنین مواد مغذی را به عمق پوست می رسانند. اعتقاد بر این است که اکسیژن به بازسازی سلولی کمک می کند. این یکی از دلایلی است که پس از استفاده از ماسک حباب، متوجه یک "درخشش" قابل مشاهده می شوید. همچنین تصور می‌شود که اکسیژن به تحریک تولید کلاژن کمک می‌کند تا پوست صاف و انعطاف‌پذیر به نظر برسد.
یک ماسک حباب دار حاوی پرفلوئوروکربن است که به حل کردن اکسیژن کمک می کند (همانطور که آب دی اکسید کربن را حل می کند تا آب سودا حباب دار بسازد). اکسیژن تحت فشار به داخل ماسک ورق یا محصول پمپ می شود. سپس ماسک در یک بسته تحت فشار بسته می شود. هنگامی که ماسک را بیرون بیاورید و با انگشتان خود درست روی پوست خود فشار دهید، حباب های اکسیژن تحت فشار را خواهید دید. بنابراین، ماسک‌های حباب‌دار یک جایگزین مقرون‌به‌صرفه برای فیشال‌های اکسیژنی هستند که آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی را به پوست شما پمپ می‌کنند.
مزایای استفاده از ماسک حباب دار چیست؟
ماسک حباب دار پوست شما را پاکسازی و لایه برداری می کند و گردش خون و جوان سازی سلول ها را بهبود می بخشد. این یک راه ایمن و غیر تهاجمی برای رساندن مواد مغذی و آبرسانی به پوست است. ماسک حباب دار دارای مزایای زیر است:
به آرامی آلودگی و آرایش صورت را پاک می کند 
منافذ پوست را باز می کند
سبوم اضافی را از بین می برد 
به درمان آکنه کمک می کند
جوش های سر سیاه را پاک می کند
پوست را آبرسانی و مرطوب می کند
لک ها و جای آکنه را کاهش می دهد
چگونه از ماسک حباب دار استفاده کنیم؟

1. پوست را پاکسازی کنید
قبل از استفاده از ماسک حباب، پوست خود را تمیز کنید
صورت خود را با استفاده از یک شوینده ملایم کاملا تمیز کنید. برای شستن صورت از آب گرم استفاده کنید تا منافذ پوست باز شوند. پوست خود را خشک کنید.
اگر پوست چرب یا پوست مستعد آکنه دارید، پاک کننده حاوی رتینول یا اسید سالیسیلیک را انتخاب کنید. برعکس، اگر پوست خشک یا حساسی دارید، از پاک کننده های حاوی سرامید یا گلیسیرین استفاده کنید.

2. ماسک صورت را بمالید
ماسک را بیرون آورده و به آرامی روی صورت خود قرار دهید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه یا طبق دستورالعمل روی بسته روی آن بماند.
ورقه را با دقت باز کنید و به سادگی آن را روی صورت خود قرار دهید. برای یک ماسک صورت حباب کرم، دست های خود را بشویید و محصول را بردارید. با استفاده از کاردک آن را به طور یکنواخت روی صورت خود پخش کنید. از نواحی اطراف چشم ها، سوراخ های بینی و دهان خود دوری کنید. همچنین آن را به خط مو نزدیک نکنید. 

3. منتظر بمانید تا حباب ها تشکیل شوند
متوجه خواهید شد که ماسک شروع به حباب زدن می کند. اجازه دهید برای مدت زمان مشخص شده توسط برند بماند. بیش از 20 دقیقه آن را نگذارید زیرا می تواند پوست را خشک کند.
4. ماسک را بردارید
بعد از مدت زمان تعیین شده ماسک را بردارید. باقیمانده محصول را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید تا آلودگی ها و آلودگی های باقی مانده پاک شود. همچنین ماساژ باعث شل شدن عضلات صورت می شود. با آب گرم بشویید.
5. با یک سرم یا مرطوب کننده مهر و موم کنید
از سرم مناسب پوستتان استفاده کنید تا زیبایی محصول را حفظ کند و پوست شما را نرم و لطیف نگه دارد. کار را با یک مرطوب کننده به پایان برسانید.
چه زمانی از ماسک حباب استفاده کنیم؟
می توانید یک بار در هفته به طور منظم از ماسک حباب دار برای مینی فیشال استفاده کنید! آن را با اسکراب های خود عوض کنید و یک عنصر سرگرم کننده را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. توصیه می کنیم از آن در شب برای تجربه آرامش استفاده کنید.
طرز تهیه ماسک حباب‌ در خانه 
اگرچه به اندازه ماسک حباب اکسیژن دار موثر نیست، اما می توانید این ماسک حباب را در خانه امتحان کنید.
2 قاشق چای خوری خاک رس
½ قاشق چایخوری زغال چوب
1 قاشق چایخوری جوش شیرین
½ قاشق چایخوری گلیسیرین
همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.
یک لایه نازک از مخلوط را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید.
10 دقیقه صبر کنید. متوجه تشکیل حباب یا کف خواهید شد.
پس از خشک شدن ماسک می توانید به آرامی آن را بردارید. از یک پارچه مرطوب با حرکات دایره ای برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید.
با آب گرم بشویید.
پوست خود را خشک کنید و با یک مرطوب کننده بپوشانید.


 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده