نحوه مراقبت از پوست چرب در زمستان | درمان پوست چرب در فصل زمستان

مراقبت از پوست چرب در زمستان


نحوه مراقبت از پوست چرب در زمستان بسیار مهم است . احساس چربی روی صورت و لکه های براق چیزی نیست که کسی دوست داشته باشد. ممکن است فکر کنید فصل خشک زمستان روغن اضافی را از بین می برد، اما متاسفانه این درست نیست. چه در زمستان و چه تابستان، پوست چرب باید مراقبت شود. 
درمان پوست چرب در فصل زمستان
پوست چرب با سایر پوست ها تفاوت دارد. پوست چرب یک لایه چربی اضافی دارد که از پوست در برابر ضربه ها، آلرژی ها، میکروب ها و نوسانات آب و هوایی مانند سرما و رطوبت محافظت می کند. پوست های چرب به مراقبت مداوم نیاز دارند، زیرا به دلیل ترشح فراوان روغن و چربی همیشه براق هستند و نسبت چربی ها به صورت فصلی تغییر می کند. پوست چرب با انواع مختلف پوست متفاوت است، به طوری که زمان بیشتری برای ایجاد چین و چروک روی پوست نسبت به سایر انواع پوست طول می کشد. پوست های چرب به ویژه در فصل زمستان به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند برای دانستن نحوه مراقبت از پوست چرب در زمستان با ماهمراه شوید.
نحوه مراقبت از پوست چرب در زمستان
با کمک نکات زیر، می توانید پوستی مرطوب و درخشان داشته باشید.

1. مرطوب کننده مناسب را انتخاب کنید
حتی در زمستان ها باید به طور مرتب از مرطوب کننده های بدون روغن استفاده کنید. مرطوب کننده های زیادی وجود دارند که مخصوص این نوع پوست ساخته شده اند، از ژل گرفته تا پایه آب. محصولات فعلی بازار با ویتامین E غنی شده اند که بهترین گزینه برای پوست های چرب است. حتما بعد از هر شستشوی روتین صورت، مرطوب کننده بزنید زیرا این کار باعث متعادل نگه داشتن روغن ها می شود.
2. پوست را لایه برداری کنید
شما می توانید با تمیز کردن و لایه برداری منظم پوست ، رنگ پوست سالمی داشته باشید. یک روال منظم را در پیش بگیرید و از یک ژل لایه بردار خوب استفاده کنید که دارای دانه های ریز غنی شده با ویتامین E است. با استفاده از آن دو بار در هفته به نتایج فوق العاده ای دست خواهید یافت.
3. از استفاده از وازلین خودداری کنید
از زدن وازلین روی صورت و لب ها خودداری کنید. برای لب های ترک خورده از بالم لب های دارویی یا گیاهی استفاده کنید.
4. روغن درخت چای استفاده کنید
همانطور که می دانید اکثر مردم در زمستان از آب گرم برای دوش گرفتن استفاده می کنند. آب داغ می تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد. با این حال، ثابت شده است که استفاده از آب گرم با چند قطره روغن درخت چای به نرمی و لطافت پوست کمک می کند.
5. هیدراته بمانید
سعی کنید روزانه حداقل 8-10 لیوان آب مصرف کنید. این کار به شما کمک می کند تا پوست خود را هیدراته نگه دارید و سموم و باکتری ها را از منافذ پوست خود خارج کنید.
6. از محصولات آرایشی بدون روغن استفاده کنید
هنگام خرید کرم پودر کرمی را انتخاب کنید که فاقد روغن و بر پایه آب باشد. محصولات آرایشی معمولی حاوی روغن های طبیعی هستند که برای پوست شما مفید نیستند. در عوض، به سراغ محصولات پودری با جلوه مات بروید زیرا عمر طولانی تری دارند.
7. از محصولات پوستی غنی از رطوبت استفاده کنید
سعی کنید شستشوی بدن مایع انتخاب کنید. اگر اصرار به استفاده از صابون دارید، مطمئن شوید که دارای عناصر مرطوب کننده است. صابون با گلیسیرین و روغن های طبیعی گزینه خوبی برای بدن است. اما برای صورت، به سراغ شستشوی صورت با محصول بدون روغن بروید.
8. از حوله تمیز استفاده کنید
استفاده از یک حوله تمیز می تواند به جلوگیری از چربی پوست کمک کند. همچنین میزان جوش ها را کاهش می دهد. پس از شستن صورت، پوست خود را خشک کنید و آن را مالش ندهید. استفاده از حوله باعث انتقال باکتری های موجود در حوله به صورت شما می شود. برای جلوگیری از این امر، هر هفته از یک حوله تمیز تازه شسته شده استفاده کنید.
9. پاکسازی
پاکسازی، تمام نیازهای پوست شما را برآورده می کند، و ضروری است که آن را در هر فصل انجام دهید. 


 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده