درمان جوش های سرسیاه و سرسفید | پیشگیری از جوش های سرسیاه و سرسفید

درمان جوش های سرسیاه و سرسفید

درمان جوش های سرسیاه و سرسفید بسیار مهم است زیرا در ظاهر و زیبایی پوست بسیار تاثیر گذار است .آکنه شایع ترین نگرانی پوستی است که معمولاً نوجوانان و جوانان با آن مواجه می شوند. انواع مختلفی از آکنه وجود دارد، اما دو نوع از رایج ترین آنها جوش سر سیاه و سر سفید است.
جوش سر سیاه و سر سفید چیست؟
همانطور که از نام آن مشخص است، جوش های سرسیاه نقاط سیاه ریز روی
بینی، گونه ها و سایر نواحی پوست هستند، در حالی که جوش های سرسفید نقاط سفیدی هستند که اغلب در کمر، صورت و شانه یافت می شوند. جوش های سرسیاه به عنوان کومدون های باز و جوش های سرسفید کومدون های بسته شناخته می شوند. هر دو نوع آکنه نه تنها ظاهر فیزیکی فرد را تغییر می دهند، بلکه باعث ایجاد نگرانی های روانی مانند استرس، اضطراب می شوند.
چه چیزی باعث ایجاد جوش سر سیاه و سر سفید می شود؟
دلایل متعددی وجود دارد که می تواند منافذ را مسدود کند و موجب تولید جوش های سرسفید و سرسیاه روی پوست شود.
ژنتیک، استرس، تغییرات هورمونی، وراثت، لوازم آرایشی، سیگار، کافئین، الکل از عوامل ایجاد کننده انواع آکنه از جمله جوش های سرسیاه و سرسفید هستند.
قبل از اینکه در مورد راه های خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه و سرسفید و بازیابی
پوست شفاف و روشن‌تر چه باید کرد صحبت کنیم. بیایید ابتدا ببینیم برای بدتر شدن وضعیت چه کاری نباید انجام داد.
برای پیشگیری از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟
مردم اغلب جوش های سرسیاه را به عنوان کثیفی در لایه عمیق پوست که نیاز به استخراج دارد،
اشتباه می گیرند. در نتیجه، اغلب در نهایت به حذف جوش های سرسیاه به روشی اشتباه می پردازند و ، شرایط را بدتر از قبل می کنند. بنابراین، به افراد مبتلا به این نوع آکنه به شدت توصیه می شود که از فشردن، ترکاندن، مالش، یا حتی لمس نواحی آسیب دیده خودداری کنند. اگر این کار را انجام دهید، باکتری های مولد آکنه را در نواحی دیگر پوست پخش می کنید که منجر به جوش های بیشتر، زخم، تغییر رنگ، تحریک، خارش، قرمزی و درد می شود.
درمان جوش های سرسیاه و سرسفید 
در حالی که جوش‌های سرسیاه و سرسفید هر دو به طور متفاوتی شکل می‌گیرند، اغلب به مراقبت‌ها و رویکردهای درمانی مشابهی نیاز دارند. ما چند روش رایج که می تواند به شما در
کنترل و درمان جوش های سرسیاه و سرسفید و جلوگیری از بروز آنها کمک کند را برایتان توضیح خواهیم داد.
محصولات درمانی جوش های سرسیاه و سرسفید 
برای درمان جوش های سرسیاه و سرسفید، می توانید از محصولات بدون نسخه حاوی
اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، رتینوئیدها، روغن درخت چای و غیره استفاده کنید. این مواد به حذف سلول های مرده پوست و چربی اضافی که منافذ را می بندد، کمک می کنند. بنابراین، هر محصول مراقبت از پوست مانند شستشوی صورت، کرم‌ها و غیره که حاوی این مواد باشد می‌تواند به از بین بردن جوش‌های سرسیاه، سرسفید و سایر اشکال خفیف آکنه کمک کند.
رژیم غذایی
شواهدی وجود دارد که تأیید می کند
پروتئین آب پنیر، شیر بدون چربی و غذاهای شیرین باعث بروز آکنه می شوند. بنابراین، افرادی که در معرض خطر جوش های سرسیاه هستند باید از مصرف چنین غذاهایی اجتناب کنند. داشتن یک رژیم غذایی سالم، مغذی و متعادل که حاوی مقدار زیادی سبزیجات و میوه است می تواند به کاهش التهاب و از بین بردن جوش های سرسیاه، سرسفید و آکنه کمک کند. همچنین، ماهی و غذاهای سرشار از ویتامین C می توانند به شما کمک کنند تا به طور موثر از شر این مشکل خلاص شوید.
درمان های طبیعی 
برخی از
درمان های خانگی برای جوش های سرسیاه و سرسفید وجود دارد که به شما کمک می کند منافذ را پاک کرده و پوستی صاف تر داشته باشید. برای خلاص شدن از شر چنین اشکال خفیف آکنه به طور طبیعی و موثر می توانید گوجه فرنگی، اسکراب لیمو، خمیر دندان، ماسک جوش شیرین، ماساژ عسل، جو دوسر، تخم مرغ، را برای درمان جوش های سرسیاه و سرسفید امتحان کنید.
پاکسازی و مراقبت از پوست
دریافت
پاکسازی و مراقبت از پوست ،استفاده از LED ، می تواند به درمان جوش های سرسیاه و سرسفید و سایر انواع آکنه کمک کند. این درمان های صورت به پاکسازی آلودگی های پوست کمک می کند و سپس پوست را با آبرسانی مورد نیاز تغذیه قرار داده و موجب درمان جوش های سرسیاه و سرسفید می شود.

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده