درمان اسکار آکنه و جای جوش | راه های خلاص شدن از علائم اکنه و جوش

درمان اسکار آکنه


درمان اسکار آکنه و جای جوش به دغدغه ای همه گیر تبدیل شده است و تقریبا اکثر افراد به دنبال راهی برای از بین بردن جای آکنه هستند. بنابراین، اگر شما هم به این موضوع فکر می کنید که چگونه از شر جای جوش خلاص شوید،و به دنبال راهی برای درمان اسکار آکنه و جای جوش هستید به خاطر داشته باشید که درمان برای از بین بردن علائم آکنه و جوش به نوع آن بستگی دارد.
درمان اسکار آکنه و جای جوش
یکی از مواردی که وقتی استرس دارید، شیرینی می خورید، پرخوری می کنید و مواقعی که پریود می شوید رایج است، آکنه است! هنگامی که آکنه دارید، سعی می کنید با استفاده از انواع مختلف درمان شر آن خلاص شوید.
بر خلاف آکنه، اسکار آکنه برای مدت طولانی تری روی پوست شما باقی می ماند. مطمئناً، کانسیلرها به عنوان یک موهبت برای پنهان کردن این علائم عمل می‌کنند، اما همیشه نمی‌توانید به آرایش تکیه کنید، درست است؟ بنابراین، با ما همراه شوید تا راه های درمان اسکار آکنه و جای جوش را به شما بگوییم.
علل اسکار آکنه
بزرگترین اندام شما پوست شماست. سه لایه اصلی در پوست وجود دارد که از بیرونی ترین لایه شروع می شود،
اپیدرم، درم و هیپودرم. این لایه ها به لطف نور خورشید به تولید ویتامین D کمک می کنند و بدن شما را در برابر آب و هوا، اشعه ماوراء بنفش و باکتری ها محافظت می کنند. آکنه می تواند در هر جایی که غدد چربی وجود دارد ایجاد شود، اما بیشتر در صورت، کمر و سینه دیده می شود.
آکنه ، می‌تواند به لایه‌های عمیق پوست برسد و به بافت آسیب برساند و باعث
ایجاد توده روی پوست شود. این توده پر از میکروب، سبوم و سلول های مرده پوست است. هنگامی که آکنه بهبود می یابد، بدن در حالت ایده آل باید کلاژن اضافی تولید کند تا آسیب بافتی را ترمیم کند، اما گاهی اوقات اگر کمبود کلاژن وجود داشته باشد، بافت بهبود نمی یابد و اسکار ایجاد می شود. در مجموع، جای آکنه و جوش در نتیجه آسیب به لایه های پوست است.
هرگز آکنه را تحریک نکنید. زخم آکنه در کسانی که تمایل به لمس، فشار دادن یا تلاش برای از بین بردن آکنه دارند، بیشتر است. هرگز نباید آکنه را تحریک کنید.
نوع اسکارهای بعد از آکنه و راه های از بین بردن آنها
بیشتر علائم آکنه پس از مدتی از بین می روند اما برخی تصمیم می گیرند روی پوست باقی بمانند.
هیچ درمانی برای همه انواع اسکار وجود ندارد. و در واقع به نوع اسکار آکنه بستگی دارد. بیایید راه هایی را بررسی کنیم که می توانید از شر علائم پس از آکنه روی پوست خلاص شوید.
1. اسکارهای آتروفیک یا حفره دار

 

اسکارهای آتروفیک یا حفره دار


این نوع اسکار زمانی ایجاد می شوند که بدن کلاژن کافی برای التیام آسیب ناشی از آکنه تولید نمی کند. آنها بیشتر روی صورت دیده می شوند و سه نوع دارند:
علائم جعبه‌ای: اینها به صورت فرورفتگی‌های جعبه‌ای شکل روی پوست ظاهر می‌شوند و در مناطقی از صورت که
پوست ضخیم است بسیار رایج است. این اسکارها کاملا مشخص هستند.
جای زخم مانند : این آثار روی پوست کوچک به نظر می رسند . آنها معمولاً روی
گونه ها دیده می شوند و درمان آنها سخت ترین است.
اسکارهای گرد: لبه مشخصی ندارند و گرد هستند. آنها پوست را موجدار نشان می دهند.
درمان: هدف از درمان اسکارهای آتروفیک
صاف کردن پوست اطراف جای زخم و ایجاد بافتی یکنواخت است. مرحله اول شامل استفاده از لایه برداری، لایه برداری پوست با لیزر، میکرودرم ابریژن، فیلر، پانچ اکسیزیون، پیوند، میکرونیدلینگ و ... می باشد که این درمان ها لایه بیرونی پوست را برداشته و جای زخم را از بین می برد.
مرحله دوم درمان برای کاهش تغییر رنگ ناشی از برداشتن اسکار انجام می شود. برای این کار، روش های رایج مورد استفاده، ل
ایه برداری شیمیایی و لیزر درمانی، همراه با محافظت مداوم از پوست در برابر آفتاب است.
2. اسکار هایپرتروفیک و کلوئید

 

اسکار هایپرتروفیک و کلوئید


اسکارهای هیپرتروفیک به صورت لکه های برآمده و توده ای پس از آکنه روی پوست ایجاد می شود. اندازه آنها به اندازه آکنه ای که باعث ایجاد آنها شده بستگی دارد. از طرف دیگر کلوئیدها بزرگتر از آکنه هستند. آنها در فک، سینه، پشت و شانه ها شایع هستند.
درمان: برای درمان این علائم پس از آکنه،
بهترین درمان‌ها تزریق استروئید، لیزر و برداشتن جراحی است. نوع درمان بستگی به تعداد اسکارها و نواحی تحت درمان دارد. سایر درمان های رایج برای از بین بردن جای زخم کرایوتراپی و ورقه های سیلیکونی هستند.
3. هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب

درمان اسکار آکنه و جای جوش درمان اسکار آکنه و جای جوش درمان اسکار آکنه و جای جوش 

هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب

درمان اسکار آکنه و جای جوش درمان اسکار آکنه و جای جوش درمان اسکار آکنه و جای جوش
هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب، علامتی است که آکنه به شکل یک لکه تغییر رنگ از خود به جای می گذارد. اینها در اثر آکنه شدید ایجاد می شوند یا اگر سعی کرده اید آکنه را بخراشید یا بردارید. اگر از ضد آفتاب خوب استفاده کنید و پوستتان را تحریک نکنید، اینها معمولاً خود به خود از بین می روند.

اگر شما نیز از آکنه رنج می‌برید، برای کاهش خطر ایجاد جای زخم، برای بهترین گزینه‌های درمانی بر اساس نوع اسکار، نوع پوست و رنگ پوست با متخصص پوست خود مشورت کنید. اسکارهای آکنه که خیلی شدید یا عمیق نیستند را می توان در خانه با استفاده از کرم های OTC و رتینوئیدها بنا به توصیه پزشک درمان کرد. اما سعی نکنید آکنه خود را از بین ببرید، که فقط موجب بدتر شدن آن می شوید.
 

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده