تأثیر و خواص روغن رزماری و نحوه استفاده از آن برای رشد سریع مو

خواص روغن رزماری

تأثیر و خواص روغن رزماری و نحوه استفاده از آن برای رشد سریع مو را برایتان شرح خواهیم داد . اگر مشکل نازک شدن موها و کم شدن حجم مو دارید یا احساس می کنید رشد موهایتان کم شده نگران نباشید. در حالی که بسیاری از محصولات عالی در بازار وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا موهای ضخیم و سالم تری داشته باشید، برخی از آنها دارای برچسب قیمتی بالا و خطر تحریک پوست هستند. اما، یک گزینه طبیعی تر و مقرون به صرفه تر وجود دارد که می تواند همین کار را انجام دهد. روغن رزماری فقط یک گیاه دارویی نیست یا چاشنی غذا یا دمنوش نیست، بلکه می تواند اثرات مثبتی بر پوست و مو نیز داشته باشد. این ماده گشادکننده عروق، دارای خواص ضد باکتریایی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در طب سنتی و همچنین در محصولات آرایشی است.
تأثیر و خواص روغن رزماری و نحوه استفاده از آن برای رشد سریع مو
به‌جای صرف
هزینه‌های گزاف برای مراقبت از مو، افزودن روغن رزماری به روتین مراقبت از موی شما می‌تواند مؤثرترین راه برای ضخیم‌کردن تارها و پرورش آن‌ها و رشد سریع موها باشد. اما چگونه می توان این اسانس را در برنامه خود گنجاند؟ تأثیر و خواص روغن رزماری و نحوه استفاده از آن برای رشد سریع مو چیست ؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

 

 روغن رزماری برای رشد سریع مو


نحوه استفاده روغن رزماری برای رشد سریع مو
روغن رزماری زمانی برای
ترمیم و رشد موها موثر است که حداقل 6 ماه به طور مداوم استفاده شود.هنگام شروع استفاده، بهتر است روغن رزماری را در یک روغن حامل (مثلاً روغن نارگیل یا جوجوبا) بگنجانید تا آن را رقیق کرده و هرگونه تحریک را کاهش دهید. سپس به سادگی این معجون را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید و سپس با شامپو و نرم کننده مورد علاقه خود بشویید. می توانید این کار را یک تا دو بار در هفته انجام دهید .
راه دیگری که می توانید روغن رزماری را در برنامه خود بگنجانید این است که آن را
با شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کنید. همچنین می‌توانید به دنبال خرید محصولات مو باشید که با روغن رزماری فرموله شده‌اند .
تأثیر و خواص روغن رزماری برای مو

رشد مو: روغن رزماری حاوی اسید کارنوزیک است که به درمان آسیب عصبی، آسیب بافتی و بهبود گردش سلولی کمک می کند. گردش خون در پوست سر را بهبود می بخشد که به رساندن مواد مغذی مناسب به فولیکول مو کمک می کند تا رشته های مو را بلند و ضخیم و تقویت کند.
تحریک پوست سر را کاهش می دهد: هیچ کس خارش یا تحریک پوست سر را دوست ندارد. گیاه رزماری به دلیل داشتن خواص ضد التهابی شناخته شده است، بنابراین برای تسکین پوست سر و آرام نگه داشتن پوست عالی است.
کاهش ریزش مو: روغن رزماری علاوه بر تقویت رشد مو، می تواند از ریزش مو نیز جلوگیری کند. روغن رزماری به مبارزه با آسیب های رادیکال های آزاد موجود در محیط ( نور خورشید، نمک و آلودگی) می پردازد .
جلوگیری از شوره سر: روغن رزماری به پوسته پوسته شدن پوست سر، همچنین به از بین بردن باکتری هایی که فولیکول مو را مسدود می کنند کمک می کند ، و تارها و پوست سر را سالم نگه می دارد .

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده