ساخت ژل مو با بذر کتان| طرز تهیه ژل مو در خانه 

ساخت ژل مو با بذر کتان

ساخت ژل مو با بذر کتان فوق العاده آسان با مواد طبیعی است.بذر کتان یک دانه فوق العاده شناخته شده است که حاوی فیبر، اسیدهای چرب گیاهی و لیگنان است. دانه های روغنی ریز یک افزودنی متداول به اسموتی ها و غلات هستند به راحتی می توانید با مقداری آب، و بذر کتان یک ژل موی طبیعی موثر بسازید.با ما همراه باشید تا طرز تهیه ژل مو در خانه را برایتان شرح دهیم.
چرا به جای ژل موی معمولی از ژل بذر کتان استفاده کنیم؟
بر اساس مطالعات، ژل های موی معمولی حاوی پارابن، رنگ، فسفات، الکل و رایحه های مصنوعی هستند. از 385 ژل حالت دهنده، لوسیون و پماد، بیش از 350 مورد خطرات متوسط تا زیاد را طبق استانداردهای EWG به همراه داشتند.از طرف دیگر ژل موی دانه کتان کاملاً بدون مواد شیمیایی و مواد نگهدارنده است. در واقع می توان آن را با حداقل دو ماده (کتان و آب) درست کرد.
ژل موی بذر کتان کوتیکول ها را مهر و موم می کند، رطوبت را فراهم می کند، درخشندگی را افزایش می دهد و رشد مو را تقویت می کند. حتی بهتر از ژل موهای بازاری عمل می کند زیرا به طور طبیعی مقاوم در برابر پوسته پوسته شدن و محلول در آب است، به این معنی که روی مو تجمع نمی یابد. 

 

ژل موی بذر کتان


ساخت ژل مو با بذر کتان
آنچه شما نیاز دارید:
پارچه 
شیشه تمیز 
قیف (اختیاری)
1/4 فنجان دانه کتان کامل
2 لیوان آب
1/4 فنجان ژل آلوئه ورا (اختیاری)
1 قاشق چایخوری روغن ویتامین E (اختیاری)
اسانس های انتخابی (اختیاری)

دستورالعمل 
ابتدا بذر کتان و آب را در قابلمه ای مخلوط کنید و بگذارید بجوشد و مرتب هم بزنید تا دانه ها به ته نچسبند.
هرچه حرارت بیشتر باشد، ژل سریعتر غلیظ می شود، بنابراین اجازه دهید مخلوط فقط چند دقیقه بجوشد، سپس حرارت را خاموش کنید. همچنین ممکن است یک قالب ژل مخاطی را مشاهده کنید که شروع به تشکیل روی سطح آب می کند.در حالی که مخلوط خنک می شود، آماده شوید تا ژل خود را فیلتر کنید.
جدا کردن دانه‌های کتان کوچک از ژل غلیظ حاصل، سخت‌ترین بخش این فرآیند است. یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که معجون را بعد از خنک شدن کامل به یک پارچه پنیر، یا حتی یک جفت جوراب تمیز منتقل کنید.
شما باید پارچه پنیر را دور مخلوط بپیچید و فشار دهید و ژل را در ظرفی تمیز بیرون بیاورید. استفاده از یک قیف این مرحله را آسان‌تر می کند.
بعد از اینکه تمام ژل را از مخلوط بذر کتان خارج کردید، دانه های کتان را کنار بگذارید مواد اضافی که داشتید مثل اسانس و آلوئه ورا در ژل بریزید چیزی مانند روغن یا اسانس اسطوخودوس یا یاس را امتحان کنید .
به یاد داشته باشید که ژل بذر کتان شما مانند محصولات حالت دهنده معمولی حاوی مواد نگهدارنده شیمیایی نخواهد بود. فقط با افزودن یک قاشق چای خوری روغن ویتامین E می توانید مدت زمان ماندگاری محصول خانگی خود را از حدود یک هفته به سه هفته افزایش دهید.
اگر بعد از خنک شدن کامل ژل شما همچنان خیلی آبکی به نظر می رسد، نگران نباشید. بعد از یک شب ماندن در یخچال سفت تر می شود. در واقع، شما باید ژل بذر کتان خود را همیشه در یخچال نگهداری کنید .
نحوه استفاده از ژل بذر کتان روی موها 
ژل بذر کتان را مانند هر ژل حالت دهنده بمالید: مقدار کمی را روی موهای مرطوب با پیچاندن فرهای جداگانه با انگشتان خود بمالید و محصول را به طور مساوی در سرتاسر پخش کنید. اجازه دهید موهایتان کاملا خشک شوند، سپس فرهایتان را تکان دهید یا آن ها را بچرخانید تا حجم بیشتری پیدا کنید.


 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده