نکات مهم و ضروری مراقبت از مو در زمستان | روش های مراقبت از مو در فصول سرد

مراقبت از مو در فصول سرد


نکات مهم و ضروری مراقبت از مو در زمستان را حتما رعایت کنید . با رعایت نکات صحیح مراقبت از مو در زمستان، می توانید موهای خود را از ریزش، خشکی و شکسته شدن محافظت کنید.
سرما می تواند پوست سر شما را خشک و پوسته پوسته و موهای شما را خشن و شکننده کند! همانطور که از بدن و پوست خود در برابر سرما محافظت می کنیم، موهای ما نیز در زمستان نیاز به محافظت دارند. بنابراین، موهای خود را با وجود دمای سرد، قوی، صاف و هیدراته نگه دارید. با
سایت آندیا فلاح همراه باشید تا نکات مهم و ضروری مراقبت از مو در زمستان را بیاموزید.
نکات مراقبت از مو برای زمستان

1. پوست سر خود را با روغن مو مرطوب کنید
در فصل زمستان به دلیل کمبود رطوبت در هوا، پوست سر شما خشک و خارش می کند. این ممکن است به شوره سر، تحریک پوست سر و پوسته پوسته شدن منجر شود و باعث ریزش مو شود. ماساژ روغن داغ با روغن های مغذی مو مانند روغن نارگیل و زیتون معجزه می کند. این روغن ها به ساقه مو نفوذ کرده و مو را مرطوب نگه می دارند (1). ماساژ گردش خون را در پوست سر بهبود می بخشد و فولیکول های مو را تغذیه می کند و رشد مو را تحریک می کند.
2. از شستشوی مکرر مو خودداری کنید
شستن مکرر مو با شامپو روغن طبیعی آن را از بین می برد و باعث خشکی و سوزش بیشتر می شود. سعی کنید زمان بین شستشوی خود را افزایش دهید. موهای خود را بیش از دو بار در هفته شامپو نکنید. همیشه از یک شامپوی بدون سولفات و ملایم برای حفظ تعادل طبیعی رطوبت استفاده کنید.
3. حالت دادن مو 
در طول زمستان هرگز از نرم‌کننده غافل نشوید. از یک نرم کننده غلیظ و خامه ای حاوی روغن های طبیعی مانند نارگیل، زیتون، روغن جوجوبا و کره شی برای آبرسانی و تغذیه عمیق استفاده کنید.
موهایتان را شامپو بزنید و کاملا آبکشی کنید.
نرم کننده را از قد وسط تا نوک موها بمالید.
روی انتها تمرکز کنید تا از خشکی و شکاف انتهایی جلوگیری کنید.
اجازه دهید نرم کننده چند دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب معمولی بشویید.
می توانید با آب معمولی پایان دهید تا رطوبت را ببندید و از موخوره جلوگیری کنید .

4. از ابزارهای حرارتی اجتناب کنید
موهای شما در طول زمستان شکننده هستند و استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی می تواند آنها را شکننده تر کرده و باعث شکستگی موها شود. بافت طبیعی موهای خود را در آغوش بگیرید و موهایتان را تا حد امکان در هوا خشک کنید. از سشوار کشیدن خودداری کنید زیرا رطوبت را از موهای شما خارج می کند.
5. هر هفته از ماسک مو استفاده کنید
درمان هفتگی ماسک مو یک اقدام پیشگیرانه عالی برای تضمین سلامت کلی موهای شما است. دکتر مایکل می، MD، جراح کاشت مو، می گوید: «در طول زمستان، هوای سرد موها را خیلی سریعتر خشک می کند. به همین دلیل، شما باید موهای خود را بیشتر از حد معمول حالت دهید. این برای کمک به تامین رطوبت مو و پوست سر شما است. نرم‌کننده‌های ترک‌دار نیز برای محافظت بیشتر در برابر خشکی عالی هستند. ماسک مو با مواد مغذی و مرطوب کننده مانند تخم مرغ و عسل موها را بهبود می بخشد. این مواد موهای خشک را مرطوب می کنند، رشد مو را افزایش می دهند، درخشندگی می بخشند و مو را نرم می کنند. زرده تخم مرغ دارای پپتیدهای محلول در آب است که رشد مو را حالت داده و تحریک می کند. عسل سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین است و دارای اثرات حالت دهنده مو می باشد. می توانید آن را با روغن یا سرم مو برای آبرسانی شبانه دنبال کنید.
6. با موهای خیس بیرون نروید
هوای سرد ساقه های مو را منبسط می کند و آنها را مستعد شکستن می کند و ممکن است باعث محو شدن رنگ شود. همیشه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید موهای خود را خشک کنید. به موهایتان زمان بیشتری بدهید تا خشک شوند.
7. موهای خود را بپوشانید
موهای شما وقتی در معرض باد سرد و خشک و برف قرار می گیرند دچار استرس می شوند. آن را با روسری یا کلاه پوشیده نگه دارید. می توانید کلاه خود را با پارچه ابریشمی یا ساتن بپوشانید تا از اصطکاک مواد پنبه ای و پشمی جلوگیری کنید. همچنین می توانید از اسپری روغن خشک برای مبارزه با بادهای ساکن و رام کننده استفاده کنید.
8. از مو در برابر استاتیک محافظت کنید
موهای ساکن آزاردهنده ترین چیز در زمستان است. کمبود رطوبت، همراه با اصطکاک ناشی از ژاکت، روسری، هودی و برس مو، موهای شما را وز و ایستا می کند. برای مقابله با این وضعیت، از یک برس موی تهویه شده با ترکیبی از گراز و موهای پلاستیکی استفاده کنید. برای جلوگیری از وز شدن موها به دلیل الکتریسیته ساکن و صاف نگه داشتن موها از نرم کننده استفاده کنید. همچنین می توانید یک ورقه خشک کن ضد الکتریسیته ساکن یا دستمال مرطوب ضد وز مو همراه خود داشته باشید.
9. از دوش بسیار گرم اجتناب کنید
دوش آب گرم در هوای سرد همیشه وسوسه انگیز است. اما آب داغ می تواند روغن های طبیعی و رطوبت را از موهای شما پاک کند و آن را خشک کند. همچنین ممکن است باعث خشکی پوست سر و ایجاد پوسته پوسته شود. همیشه موهای خود را با آب ولرم بشویید و انتهای آن را با آب سرد بشویید تا به بسته شدن کوتیکول های مو کمک کنید.
10. از حوله های میکروفایبر استفاده کنید
از استفاده از حوله های نخی برای خشک کردن موها خودداری کنید. در عوض از حوله های میکروفیبر استفاده کنید. آنها روی موهای شما ملایم هستند، ظرفیت جذب آب بالایی دارند و به کاهش اصطکاک و زمان خشک شدن مو کمک می کنند. از طرف دیگر، پنبه یا هر ماده دیگری می تواند موهای شما را زبر کند و باعث گره خوردن، موخوره و وز شود.
11. موهای خود را اطلاح کنید
هوای خشک و سرد در فصل زمستان باعث شکستگی و شکافتن موها می شود. اصطکاک ناشی از کلاه و روسری فشار بیشتری به موهای شما وارد می کند. برای جلوگیری از این امر، موهای خود را هر چهار تا هشت هفته یکبار کوتاه کنید. این کار باعث می شود موهای شما در زمستان شاداب به نظر برسد. موهای خود را نیم اینچ از قسمت پایین کوتاه کنید تا نوک های خشک و شکافته شده از بین برود.
12. برای حفظ سلامت موهای خود، سالم بخورید
غذاهای غنی از پروتئین برای سلامت مو مفید هستند. مصرف تمام غذاهای غنی از ویتامین ضروری مانند هویج، تخم مرغ، کدو تنبل و انواع توت ها را افزایش دهید. رژیم غذایی متعادلی را دنبال کنید که ترکیبی از سبزیجات، سبزیجات برگدار، محصولات لبنی، اسیدهای چرب امگا 3 و گوشت است تا بدن و موهای خود را سالم نگه دارد.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده