نکاتی برای رشد مو که در اینستاگرام ترند شده اند

نکاتی برای رشد مو

نکاتی برای رشد مو که در اینستاگرام ترند شده اند را می خواهیم برایتان بازگو کنیم. جای تعجب نیست که اینستاگرام پر از نکات و ترفندهای مراقبت از مو است. از اینفلوئنسرهایی که سرم‌های «جادویی» را تبلیغ می‌کنند تا روتین‌های دقیق و نکات به همان اندازه که فراوان هستند، متنوع هستند. 
نکاتی برای رشد مو که در اینستاگرام ترند شده اند
برای کمک به شما در این انبوهی از اطلاعات، ما برخی از ترندترین نکات رشد مو در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد و به شما کمک می‌کنیم بفهمید کدام روش‌ها می‌توانند واقعاً سلامت و بلندی موهای شما را تضمین کنند.برای دانستن نکاتی برای رشد مو که در اینستاگرام ترند شده اند با
سایت آندیا فلاح همراه شوید.
سلامت پوست سر کلیدی است
پوست سر سالم تنها پایه و اساس موهای خوب نیست، بلکه خاکی است که ریشه موهای شما در آن رشد می کند. و درست مانند گیاهان، فولیکول های مو در یک محیط تمیز و تغذیه شده رشد می کنند. پاکسازی منظم، لایه برداری، و به حداقل رساندن تجمع محصول به حفظ سلامت کلی مو کمک می کند.
دکتر میشل گرین می گوید: "به طور متوسط حدود 100000 فولیکول مو روی پوست سر وجود دارد که هر کدام یک تار مو تولید می کنند. تحقیقات نشان داده است که سلامت پوست سر ضعیف است که مشخصه آن مسدود شدن فولیکول های مو، سلول های مرده پوست، پوست خشک و ... فقدان گردش خون، می تواند منجر به موهای ضعیف و شکننده، شکستگی مو و تیرگی شود. به عبارت دیگر، مراقبت از پوست سر برای رشد موی سالم ضروری است.

درمان های هفتگی با روغن
درمان های روغنی برای موها برای قرن ها بخشی از روال زیبایی انسان بوده است، اما آیا واقعا برای رشد مو موثر هستند؟ دکتر گرین می‌گوید "موهای ما به طور طبیعی سبوم ترشح می‌کند تا ساقه‌های مو را آبرسانی کند؛ با این حال، موهای ما همچنان می‌توانند خشک شوند و به رطوبت بیشتری نیاز داشته باشند. درمان‌های روغن قبل یا بعد از شستن موهایتان می‌تواند به حمایت از فولیکول‌های مو کمک کند. از پوست سر خود با ایجاد یک سد محافظ طبیعی محافظت کنید، خشکی را کاهش دهید و ساقه های مو را تقویت کنید. اگر در حال مبارزه با هر یک از این شرایطی هستید که دکتر گرین ذکر کرده است، افزودن روغن مناسب به روتین مراقبت از موی شما می تواند در مسیر رشد موهای شما معجزه کند.
با این حال، استفاده بیش از حد از روغن های مو می تواند موهای شما را سنگین کند. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از روغن مو بر روی پوست سر می تواند منجر به شوره سر، پوسته پوسته شدن و تجمع محصول شود که می تواند در دراز مدت رشد موهای شما را متوقف کند.

شستشوی محدود به 1 تا 2 مرتبه در هفته
آیا شستن موهایتان کمتر باعث رشد مو می شود؟ به گفته دکتر گرین، "تکرار شستن موهای خود در هفته به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نوع و طول مو. کسانی که موهای مجعد یا درشت دارند باید کمتر موهای خود را بشویند، زیرا تارهای آنها خشک تر از موها هستند. در حالی که کسانی که موهای نازک و صاف دارند ممکن است متوجه شوند موهایشان فقط یک یا دو روز پس از شستن چرب می شود، روغن کمی طول می کشد تا از پوست سر به سمت ساقه مو روی تارهای مجعد/پیچ مو راه پیدا کند، به همین دلیل است که این نوع موها شاید نیاز به شستشوی بیشتر دارند.
نوشیدن آب باعث افزایش رشد مو می شود
در حالی که هیچ مدرک علمی مستقیمی هیدراتاسیون و رشد مو را مرتبط نمی کند، دکتر گرین خاطرنشان می کند که هیدراتاسیون مناسب می تواند شانس شما را برای ایجاد خشکی یا خارش پوست سر کاهش دهد. به یاد داشته باشید که پوست سر شما پوست است—آب کافی می تواند به همان اندازه که برای پوست سر مهم است برای سلامت پوست صورت و بدن نیز مهم باشد.
هیدراتاسیون همچنین می تواند جریان خون و گردش خون را در پوست و پوست سر شما تقویت کند. بنابراین، در حالی که نوشیدن آب ممکن است مستقیماً موهای شما را سریع‌تر رشد نکند، اما همچنان برای سلامت و تندرستی کلی ضروری است.

اسکراب های دو هفته ای پوست سر ضروری است
در مورد رشد مو، حقیقتی در اهمیت اسکراب پوست سر وجود دارد. اسکراب‌های منظم دو هفته‌ای پوست سر می‌تواند باعث سلامت پوست سر شود و در نتیجه رشد مو را افزایش دهد. دکتر گرین توضیح می دهد: "لایه برداری پوست سر با از بین بردن چربی ها، ناخالصی ها و سلول های مرده پوست، فولیکول های مو را تمیز می کند. لایه برداری همچنین گردش خون، تغییر سلول های پوست و رشد فولیکول های مو را تحریک می کند." بنابراین، اگر با اضافه کردن یک اسکراب پوست سر به روتین موهای خود خوابیده اید، اضافه کردن یک اسکراب ممکن است راهی عالی برای بیدار کردن فولیکول های شما باشد.
روبالشی های ابریشمی برای موهای شما بهترین هستند
اخیراً روبالشی های ابریشمی روش مورد علاقه اینستاگرام برای محافظت از موها در هنگام خواب بوده است و دکتر گرین نیز این را تایید می کند. او می گوید: "روبالشی های ابریشمی می توانند رشد مو را تقویت کرده و از شکستن آن جلوگیری کنند، زیرا مانند روبالشی های نخی رطوبت را جذب نمی کنند و به مو اجازه می دهند رطوبت طبیعی خود را حفظ کنند و باعث شکستگی کمتری شوند. بافت صاف روبالشی های ابریشمی همچنین اصطکاک کمتری را در برابر موهای شما ایجاد می کند. نسبت به روبالشی های نخی، خطر گره خوردن را کاهش می دهد."
روبالشی‌های ابریشمی، که می‌توانند نسبت به پنبه نسبتاً گران باشند، از نظر فنی تنها گزینه در اینجا نیستند. اگر نمی خواهید هنگام تعویض روبالشی، کیف پول خود را گریه کنید، جایگزین های ارزان تری مانند ساتن و بامبو وجود دارد.

از یک سرم غلیظ کننده روزانه استفاده کنید
فرقی نمی‌کند آن را سرم، اکسیر یا جادو در بطری بنامید، سرم‌های ضخیم‌کننده مو یکی دیگر از محصولات تبلیغاتی است که در اینستاگرام به شدت تبلیغ می‌شود و باعث می‌شود بسیاری از افراد بدون فکر کردن به سبد خرید خود اضافه کنند. حقیقت این است که همه سرم‌های ضخیم‌کننده (یا سرم‌های رشد مو، به یک اندازه کار نمی کنند، و پیدا کردن آن‌هایی که ترکیبات مناسبی دارند مهم است.
به گفته دکتر گرین، "موفقیت این سرم به فرمول و غلظت ترکیبات آن بستگی دارد. موادی مانند ماینوکسیدیل، بیوتین، ویتامین C و ویتامین های B همگی از نظر بالینی برای تقویت موی سالم ثابت شده اند."
به عنوان مثال، درمان‌هایی از جمله ماینوکسیدیل (که در سرم احیای مو توصیه شده توسط دکتر گرین یافت می‌شود) هم برای مردان و هم برای زنان قابل استفاده است، در حالی که سایر درمان‌های موضعی مانند سرم‌های حاوی فیناستراید فقط برای مردان توصیه می‌شود. وظیفه شما به‌عنوان یک مصرف‌کننده این است که بدانید چه چیزی می‌خرید و به فرمول‌های تولید شده توسط متخصصان پایبند باشید.

شامپو زدن دوبار موهای شما را بهتر تمیز می کند
اگر موهایتان حاوی مقدار زیادی کثیفی، محصولات حالت دهنده سنگین و ناخالصی باشد، شامپو زدن دوبار، یا شستن دو بار موها در یک جلسه، می تواند مفید باشد، زیرا هر شستن هدف متفاوتی دارد. دکتر گرین می گوید: "اولین شستشو رسوبات و کثیفی ها را از بین می برد، در حالی که شستشوی دوم تارها و فولیکول های مو را پاک می کند. با این حال، پاکسازی بیش از حد می تواند روغن طبیعی موهای شما را از بین ببرد و به مرور زمان آسیب ببیند. " در حالی که شامپو زدن دوبار می تواند یک روش موثر برای تمیز کردن عمیق باشد، شامپو کردن اساساً یک عمل متعادل کننده برای حفظ روغن طبیعی موهای شما و در عین حال پاکسازی موها از ضایعات است - زیاده روی در آن می تواند منجر به خشکی و شکننده شدن تارهای مو شود.
نکات تکمیلی

واضح است که اگرچه برخی از نکات رشد مو در اینستاگرام پایه و اساس دارند، کلید سلامت مو نه در روندهای زودگذر، بلکه در رویکردی جامع و جامع برای مراقبت از مو نهفته است. این امر مستلزم حفظ یک رژیم غذایی متعادل، ایجاد روتین های مناسب مراقبت از مو، هیدراته ماندن کافی و جستجوی به موقع و راهنمایی حرفه ای است.
علاوه بر این، به یاد داشته باشید که مراقبت از مو به دور از یک سناریوی یکسان است. عواملی مانند ژنتیک، سبک زندگی و سلامت کلی به طور قابل توجهی بر آنچه موهای شما برای رشد نیاز دارند تأثیر می گذارد. قبل از اینکه به سراغ جدیدترین مد رشد مو در اینستاگرام بروید، به یاد داشته باشید که مراقبت از مو نیاز به صبر، مراقبت مداوم و درک نیازهای منحصر به فرد موهای شما دارد. همیشه قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم مراقبت از مو، تحقیقات شخصی و مشاوره تخصصی را در اولویت قرار دهید. به هر حال، این فقط در مورد رشد کوتاه مدت نیست، بلکه ایجاد یک رابطه سالم طولانی مدت با موهای شما است.

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده