انواع مو| چه نوع مویی دارید؟ | بررسی انواع مختلف مو

انواع مو

انواع مو و اینکه چه نوع مویی دارید؟ برای روتین مراقبت از مو بسیار مهم است. بخشی از آنچه ما را زیبا می کند موهای ماست . هنگامی که نوع موی خود را تشخیص دادید،  می توانید با توجه به دسته بندی های اصلی انواع موها، تفاوت بین نوع مو و بافت مو، و اینکه چگونه می توانید زیبایی موهای طبیعی خود را با محصولات حالت دهنده ای که برای آن طراحی شده اند، بهتر کنید. برای اینکه بدانید انواع مو کدامند و چه نوع مویی دارید؟با سایت آندیا فلاح همراه شوید.
چرا نوع مو مهم است؟
تعیین نوع موی شما مهم است. وقتی نوبت به روتین مراقبت از مو می رسد، این موضوع می تواند تفاوت را ایجاد کند. به عنوان مثال، کسانی که موهای گره‌خورده دارند، می‌توانند با استفاده از محصولات موی متفاوت با افرادی که موهای صاف دارند، به موهای خود برسند.افرادی که موهای نازکی دارند گاهی نیازی به آبرسانی زیادی ندارند زیرا رطوبت بیش از حد به شکل نرم کننده می تواند موهایشان را سنگین و چرب کند. ایجاد روتین مراقبت از مو متناسب با نوع موی شما، کلید دستیابی به موهای سالم است. همچنین می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چه مدل مو و مدل مویی برای ما مناسب تر است. به هر حال، بحث در مورد نوع موی ما با آرایشگر ما در آرایشگاه تضمین می کند که مدل موهای ما تا آنجا که می تواند جذاب باشد.
انواع مو

موی صاف
موهای صاف قوی یکی از انواع موها مقاوم‌تر هستند، فر کردن موهای صاف به دلیل سبوم که به راحتی از پوست سر به تارهای مو پخش می شود بسیار سخت است. موهای صاف همچنین چرب ترین نوع مو هستند، بنابراین اجتناب از تجمع محصول بسیار مهم است.
موی حالت دار
موهای موج دار ساختارS  شکل دارند. موهای موج دار به دلیل بافت درشت تر، مستعد وز شدن هستند. سرم در برای این نوع مو ضروری است! یکی از نکات مثبت موهای موج دار این است که بسیار متنوع است.
مو فرفری
موهای فر دارای شکل های S یا Z هستند. آب و هوا ممکن است تاثیر زیادی بر واکنش موهای مجعد به فرم داشته باشد و منجر به وز شود. موهای مجعد به مراقبت بیشتری نیاز دارند زیرا به راحتی آسیب می بینند. شامپو خشک برای کسانی که موهای مجعد دارند خوب عمل می کند زیرا باید از شستن موهای خود به دفعات خودداری کنند. شستن بیش از حد فرها می تواند روغن طبیعی آنها را از بین ببرد و باعث شکستگی شود.
موهای پیچ خورده
موهای پیچ خورده (گاهی اوقات به عنوان موهای گره خورده شناخته می شوند) بافت بسیار محکمی دارند و اغلب دارای مارپیچ های تنگ هستند. این یک نوع مو بسیار شکننده است که در هنگام خیس شدن به دلیل داشتن کوتیکول مو کمتر در مقایسه با سایر انواع مو، مستعد چروک شدن است. تخلخل بالا برای کسانی که انواع موهای مارپیچ دارند رایج است. ماسک های مو و محصولات حالت دهنده عمیق می توانند برای موهای پیچ خورده بسیار مفید باشند!
چه چیزی انواع مختلف مو و بافت مو را تعیین می کند؟
ژنتیک بیشترین نقش را در زندگی ما دارد.در حالی که ژنتیک بزرگترین عامل تعیین کننده در مورد نوع موی ما است، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت. برخی از داروها می توانند بر بافت مو تأثیر بگذارند و حتی ممکن است موهای شما را مجعد کنند!
هورمون ها می توانند بر روی رشد موهای ما از طریق تغییرات شدید مانند بارداری یا یائسگی تأثیر بگذارند. مواد شیمیایی که برای حالت دادن به موها استفاده می شوند، می توانند تغییراتی در موهای شما ایجاد کنند. در نهایت، سن می تواند منجر به تغییراتی در موهای شما شود، مانند سفید شدن، که می تواند بافت، تراکم و حجم مو را تغییر دهد.
نوع موی من چیست؟
پیدا کردن نوع موی شما به اندازه کافی ساده است. شما به راحتی می توانید نوع موی خود را با مشاهده صاف، موج دار، مجعد یا حلقه دار (پیچیده) به راحتی تشخیص دهید.
موهای صاف بدون فر هستند و همانطور که از نامشان مشخص است مانند یک چوب صاف هستند. موهای موج دار دارای فرهای S بسیار کلی هستند که شل هستند. موهای مجعد دارای حلقه ها و دایره های کاملاً مشخص هستند. موهای حلقه شده (پیچیده) فرهای بسیار سفت تری هستند که سفت تر هستند و فنری تر خواهند بود.
چگونه از موهای مجعد و انواع موهای موج دار مراقبت کنیم
حفظ سلامت انواع موهای مجعد و موج دار با افزایش سن آسان است و تنها به چند نکته نیاز دارد.
شستن موها در صورت نیاز یک راه عالی برای تمیز نگه داشتن آن و جلوگیری از خشک شدن آن است. شستشوی مکرر می تواند رطوبت مو را از بین ببرد و پوست سر شما را تحریک کند. شستن شهودی یا کمتر مکرر مو یک راه عالی برای حفظ سلامت موهای شما و جلوگیری از خشکی است.
آبرسانی یک جنبه کلیدی در مراقبت از موهای موج دار و مجعد است. شما می خواهید موهای خود را مرطوب نگه دارید، با استفاده از محصولاتی که تارهای مو را از طریق ساقه و فولیکول های مو مرطوب می کنند، قدرت مو را تقویت می کنید.
استفاده از  نرم کننده ، از وز شدن موهای شما جلوگیری می کند و شکستگی را کاهش می دهد.
مراقبت از پوست سر روشی عالی برای مراقبت از مو با افزایش سن است. پوست سر شما جایی است که مو فرآیند خود را از طریق فولیکول شروع می کند. درمان های پوست سر، پوست سر را تحریک و مرطوب می کند تا به رشد موی سالم کمک کند.
چگونه از موهای صاف مراقبت کنیم؟
موهای صاف نسبت به سایر انواع موها در اثر آسیب کمی راحت تر از بین می روند. نقطه ضعف موهای صاف این است کاهش حجم و نازک شدن را راحت‌تر نشان می‌دهد، اگر موهای نازکی دارید. از ضخیم کننده مو برای بلند کردن، پرپشت شدن و تغذیه موهای شما توصیه مشود. 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده