نحوه استفاده از گوجه فرنگی برای داشتن پوستی درخشان

نحوه استفاده از گوجه فرنگی برای داشتن پوستی درخشان


نحوه استفاده از گوجه فرنگی برای داشتن پوستی درخشان بسیار ساده است . در طول تابستان، سوختن پوست یک مسئله رایج است و ما تمایل داریم به دنبال انواع کرم‌ها، ماسک ‌های صورت و درمان‌ها برای از بین بردن آفتاب سوختگی باشیم، اما یکی از موثرترین مواد موجود در هر آشپزخانه ای، گوجه‌فرنگی است! 
نحوه استفاده از گوجه فرنگی برای داشتن پوستی درخشان
گوجه فرنگی منبع غنی ویتامین A، C، B، K است که به کنترل تولید سبوم، کنترل آکنه،
تحریک تولید کلاژن کمک می کند. از آنجایی که ویتامین C نیز یک آنتی اکسیدان قوی است که به وفور در گوجه فرنگی یافت می شود، به محو شدن لکه ها و روشن شدن رنگ پوست نیز کمک می کند. علاوه بر این، گوجه فرنگی حاوی "لیکوپن" است که محافظت در برابر نور خورشید را فراهم می کند. از آنجایی که یافتن این ماده ارزان قیمت کار دشواری نیست، عاقلانه است که راه های مختلفی را برای از بین بردن تمام مشکلات مراقبت از پوست خود، به ویژه برای داشتن پوستی درخشان، بررسی کنید.پس با ما همراه شوید تا نحوه استفاده از گوجه فرنگی برای داشتن پوستی درخشان را برایتان توضیح دهیم.
به عنوان یک پاک کننده  
آب یک گوجه فرنگی را بگیرید و با 1 قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. پس از
شستن صورت خود با آب معمولی، مخلوط را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید حدود 10 تا 15 دقیقه بماند و بشویید تا پوست کاملا تمیز شود.
برای کوچک کردن منافذ باز
 آب گوجه فرنگی تازه را با
چند قطره آب لیمو مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید. پوست خود را به آرامی ماساژ دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند و آبکشی کنید تا منافذ بزرگ صورت کوچک شود.
برای درخشش سالم
 مقادیر مساوی عسل را با آب گوجه فرنگی مخلوط کنید. آن را
روی پوست خود بمالید و 20 دقیقه صبر کنید. استفاده منظم از این پک صورت باعث روشن شدن پوست کدر می شود.

 

ماسک گوجه فرنگی


برای آرام کردن سوزش، قرمزی و پوست سوخته در اثر آفتاب
 تفاله گوجه فرنگی را با ماست مخلوط کنید و
مخلوط را روی صورت خود بمالید. بیست دقیقه صبر کنید و بشویید. این پک به تسکین پوست های تحریک شده و آفتاب سوخته کمک می کند.
برای محو شدن برنزه
 آب گوجه فرنگی و آب لیمو را با هم مخلوط کرده و
روی پوست خود بمالید. از آنجایی که هم لیمو و هم گوجه‌فرنگی خاصیت سفید کنندگی دارند، این مخلوط به شفاف شدن برنزه و محو شدن رنگ ناهموار پوست کمک می‌کند.
به عنوان اسکراب برای لایه برداری
 گوجه فرنگی را به
دو قسمت تقسیم کرده و نیمی از آن را در شکر آغشته کنید. اکنون از آن برای اسکراب کردن صورت خود استفاده کنید. استفاده منظم از این اسکراب پوست را نرم، صاف و روشن می کند.

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده