8 نوع اصلی عطر که باید آنها را بشناسید | انواع رایحه عطر

 انواع رایحه عطر


8 نوع اصلی عطر که باید آنها را بشناسید تا بتوانید عطر و ادکلن و بوی مناسب خود را انتخاب کنید را برایتان شرح خواهیم داد.
جالب اینجاست که در زمان های قدیم (حتی در تمدن هایی که نزدیک به 4000 سال قدمت دارند) مردم معتقد بودند که
بدن زنان دارای عطر طبیعی است که مردان را به سمت خود جذب می کند. اما زمانه تغییر کرده است و این روزها می توان بسته به ذائقه و روحیات عطر خرید. برای آشنایی با 8 نوع اصلی عطر که باید آنها را بشناسید با ما همراه باشید.
عطر چیست؟
عطر یا رایحه ، ترکیبی از روغن های معطر، ترکیبات معطر و تثبیت کننده ها برای ایجاد
رایحه ای مطبوع و آرامبخش برای انسان است.
ادعا می شود اولین برند عطر در جهان لگراند است. این شرکت اولین عطر جامد به نام Essence Oriza Solidifiee را در سال 1887 تولید و ثبت کرد.
8 نوع اصلی عطر که باید آنها را بشناسید
عطرها معمولاً در فرمت های مختلفی عرضه می شوند. بیایید ببینیم این فرمت ها چیست و چه عملکردی را برای ارائه یک عطر خوب انجام می دهند.

انواع مختلف عطر:
گلدار
مرکبات
چوبی
شرقی
میوه ای
سبز
اقیانوسی
تند
1.    گلی:
گفته می‌شود که رایحه‌های گلی بزرگترین دسته از انواع مختلف عطرها را پوشش می‌دهند که از گل‌های خوش بوی مختلف مانند گل رز، یاس، شکوفه‌های پرتقال، گاردنیا و میخک و غیره الهام می‌گیرند.
عطرهای گلی
رایحه ای رمانتیک و شیرین در نظر می گیرند. اینها معمولا یک نت واحد یا ترکیبی از نت های مختلف از گل های مختلف دارند. عطرهای گلی ماهیتی بسیار زنانه دارند و برای کسانی که خواهان عطر زنانه هستند، انتخاب های کلاسیکی هستند.
2.     مرکبات:
عطرهای مبتنی بر مرکبات دارای جوهره مرکبات هستند تا حسی تند ارائه کنند. این نوع رایحه ها زنده هستند. عطرهای مرکبات از لیمو، پرتقال، نارنگی و ماندارین مشتق شده اند. و برخی از آن‌ها می‌توانند نت‌های تند و تیز واقعی داشته باشند. عطرهایی که بوی مرکبات دارند نیز به طور طبیعی
احساس طراوت می دهند و برای استفاده در طول روز عالی هستند. اینها همچنین به خوبی با هم ترکیب می شوند و عطر بسیار ملایمی را به خانم ها می بخشند که به راحتی قابل استفاده است.
علاوه بر مرکبات، عطرهای مرکبات معمولاً شامل سایر ترکیبات مرکباتی مانند علف لیمو، وربینا و ترنج نیز می شود.
3.     چوبی:
ترکیبی از چوب و خزه موضوع اصلی عطرهای چوبی است و معمولاً به عنوان عطرهای شیپر شناخته می شوند. استفاده غالب از خزه بلوط، مرکبات، نعناع هندی، ترنج و همچنین رایحه های شیرین خاکی به ایجاد یک عطر
بسیار تسکین دهنده کمک می کند. عطرهای Chypre معمولاً به عطرهایی برای دسته زنانه و گاهی اوقات تک جنسیت اشاره دارند، اما برای دسته مردانه نیستند. گفته می شود که جذابیت قوی و کلاسیک در این نوع عطرها وجود دارد، زیرا این عطرها بیشتر توسط کارگران شرکت ها استفاده می شود.
4.    شرقی:
عطرهای شرقی ترکیبی از رایحه های خاکی و مشک هستند. موادی مانند عنبر، مشک و رایحه های پایه حیوانی اغلب در عطرهای شرقی دیده می شود. ادعا می شود که این نوع عطرها زمانی ایده آل هستند که
کسی بخواهد توجه را به خود جلب کند یا آن شخص بسیار خاص را اغوا کند. برای استفاده در یک قرار خاص یا یک شب عاشقانه ایده آل است.
5.     میوه ای:
رایحه های میوه ای نیز به دلیل شیرینی مطبوع و محبوب هستند. آنها ترکیبی از نت های تند و میوه ای دارند که به ایده آل بودن این نت ها برای
قرارهای معمول و گردش های عاشقانه کمک می کند. اینها شامل بوهایی مانند سیب، توت، انبه، هلو و سایر میوه های آبدار یا احتمالاً اسانس این میوه ها است.
6.     سبز:
عطرهای سبز به عنوان انتخاب های بسیار خوبی برای رویدادهای غیررسمی در طول روز شناخته می شوند، زیرا رایحه های برگ های تازه و علف های تازه چیده شده را ارائه می دهند.
عطرهای سبز به عنوان اسپرت شناخته می شوند و در بیشتر موارد تمایل به عطرهای یونیسکس دارند. این عطرها ملایم هستند و باید در مراسم یا مناسبت های غیر رسمی استفاده شوند.
7.     اقیانوسی:
ادعا می شود که عطرهای اقیانوسی
نوع نسبتاً جدیدتری از عطرها هستند که حاوی رایحه های آبزی، مصنوعی و شبیه بوی هوای کوهستان، کتان تمیز و غیره است. این نوع عطرها انتخاب های بسیار خوبی برای مصاحبه های شغلی و رویدادهای رسمی هستند.
8.     تند:
این نوع عطرها رایحه‌های گیاهی مانند دارچین، زنجبیل، هل، میخک، فلفل و غیره را در بر می گیرند. عطرهای تند ادعا می کنند که
رایحه های جذاب خود را دارند و بسیار لوکس هستند. این عطرها برای مجالس غیر رسمی و برانچ ها محبوبیت زیادی دارند.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده