چگونه از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم | نکات ساده برای پیشگیری

درمان موهای زیر پوستی


چگونه از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم مساله ای است که هر فردی به آن فکر می کند . نکات ساده برای پیشگیری از این موهای زیر پوستی مزاحم وجود دارد.
تراشیدن، اپیلاسیون و کندن موهای زائد منجر به ایجاد مقداری مو در داخل پوست می شود که به صورت برآمدگی های کوچک ظاهر می شود. بنابراین، افراد تمایل دارند موهای رشد کرده را برای داشتن پوستی صاف تر از بین ببرند. اما نکته اینجاست! فشار دادن یا زدن این برجستگی‌های جوش‌مانند گاهی می‌تواند منجر به عفونت‌های باکتریایی شود و حتی جای زخم روی پوست باقی بماند. بنابراین، اگر می خواهید بدانید چگونه از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. در این مقاله توضیح می‌دهیم که موهای زیر پوستی چیست، علل آن، روش‌های از بین بردن ایمن آن‌ها و چند نکته برای جلوگیری از عود مجدد آن ها. بنابراین، با سایت آندیا فلاح همراه شوید!


موهای زیر پوستی چیست؟


موهای رشد کرده عبارتند از فر شدن موها و رشد مجدد آنها به داخل پوست و تشکیل حلقه به جای رشد به سمت بیرون. این مو در زیر یک لایه پوست گیر کرده و مانند یک برآمدگی به نظر می رسد. معمولاً برجستگی‌های موی رشد کرده تیره‌تر از رنگ پوست فرد است. موهای رشد کرده عفونی نیز می توانند خارش یا پر از چرک شوند. 


چه چیزی باعث ایجاد موهای زیر پوستی می شود؟


پوست مرده معمولاً فولیکول های مو روی سطح پوست را مسدود می کند. این کار موها را مجبور می کند که در زیر پوست، به پهلو و نه به سمت بیرون رشد کنند. ممکن است فرد دچار التهاب شود که منجر به قرمزی یا تیرگی پوست شود. همچنین ممکن است منجر به عفونت باکتریایی یا تشکیل چرک شود.
تراشیدن، اپیلاسیون یا کندن مو نیز می تواند باعث رشد مو شود. تکنیک‌های اصلاح اشتباه، مانند اصلاح با تیغ زنگ‌زده، کشش پوست در حین اصلاح، و اصلاح خلاف جهت مو، می‌تواند باعث رشد موی درونی شود. کندن یا موچین کردن می تواند پوست را تحریک کند و باعث شود که مو به جای رشد به سمت بیرون، منافذ را ببندد. حتی نوارهایی که در اپیلاسیون استفاده می‌شوند، اگر در جهت مخالف رشد مو کشیده نشوند، می‌توانند باعث رشد موها شوند.
تیغ یک تیغه برای پوست شما تهاجم کمتری دارد و می تواند از رشد موهای درونی جلوگیری کند. می توانید از یک تیغ برای اصلاح ملایم استفاده کنید.
پوشیدن لباس های تنگ باعث رشد موهای زیر پوستی می شود. این امر به ویژه در تابستان یا در حین تمرین بیشتر است. لباس ها روی پوست ساییده می شوند و باعث رشد موهای زائد می شوند.
هرگز موهای زیر پوستی را نتراشید، و نکنید .

 

چگونه از شر موهای زائد خلاص شویم؟

 


چگونه از شر موهای زیر پوستی خلاص شویم؟


موثرترین روش پیشگیری و درمان موهای زیر پوستی، لیزر موهای زائد است که به عنوان  لیزر (LHR) شناخته می شود. 
از کمپرس گرم استفاده کنید: یک دستمال تمیز را با آب گرم خیس کنید و به مدت دو دقیقه روی پوست خود فشار دهید. پارچه را به آرامی با حرکات دایره ای مالش دهید. انجام این کار دو بار در روز می تواند منافذ مسدود شده را باز کند و احتمال التهاب و عفونت باکتریایی را کاهش دهد.
از یک لایه بردار استفاده کنید: یک لایه بردار مبتنی بر کرم (دانه های لایه بردار نباید خیلی خشن باشند) با حرکات آرام و دایره ای روی پوست خود بمالید. محل را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. هفته ای یک بار تکرار کنید زیرا انجام روزانه آن می تواند پوست را تحریک کند. همچنین می‌توانید برای از بین بردن موهای زیر پوستی، به کلینیک مراجعه کنید و از لایه‌بردارهای شیمیایی حاوی اسید گلیکولیک استفاده کنید.
استفاده از تونر با اسید سالیسیلیک: استفاده از تونر حاوی اسید سالیسیلیک بعد از لایه برداری به تسکین پوست شما کمک می کند. تونر به جلوگیری از رنگدانه و کاهش خطر عفونت کمک می کند.
استفاده از موچین: موچین را در آب جوش استریل کنید. ناحیه آسیب دیده پوست را با الکل مالیده و به آرامی موها را با موچین خارج کنید. اگر مو در عمق پوست فرو رفته است و نیاز به کندن مداوم دارد از موچین کردن خودداری کنید. کندن پوست ممکن است باعث التهاب و هیپرپیگمانتاسیون شود. همچنین ممکن است منافذ را باز کند و اجازه دهد باکتری ها و کثیفی ها به راحتی وارد شوند.
از یک سوزن استفاده کنید: هنگام برداشتن موهای زائد با سوزن بیشتر محتاط باشید زیرا احتمال عفونت ثانویه زیاد است. ابتدا سوزن را در آب جوش استریل کنید. ناحیه آسیب دیده پوست را با الکل مالش دهید. به آرامی ناحیه را سوراخ کنید. اگر نیش ملایم موهای رشد کرده را آشکار نکرد، ادامه ندهید. پوست را برای چند روز با کمپرس گرم آرام کنید. بعد از دو روز می توانید با احتیاط دوباره سوزن را امتحان کنید.
اینها روش های مختلفی هستند که می توانید در خانه از شر موهای زائد خلاص شوید. با این حال، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشد.


چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم؟


اگر نگران آلوده شدن یا آسیب رساندن به خود با هر یک از روش های خانگی هستید، به متخصص پوست مراجعه کنید. متخصصان پوست می‌توانند به استخراج کیست‌های مویی پر از چرک بدون هیچ گونه خطر عفونت یا زخم کمک کنند. محصولات مراقبت از پوست که یک متخصص پوست توصیه می کند نیز به کاهش هیپرپیگمانتاسیون کمک می کند.


نکاتی برای جلوگیری از رشد موهای زیر پوستی 


از استفاده از تیغ خودداری کنید: دستان خود را از تیغ دور نگه دارید تا موهای رشد کرده بهبود یابد.
اصلاح در جهت مو: اصلاح بر خلاف جهت مو می تواند ساقه را با یک زاویه حاد برش دهد و یک لبه تیز بر جای بگذارد که پوست اطراف فولیکول را تحریک می کند و راه را برای رشد مو در بین لایه های پوست باز می کند.
از موچین کردن بیش از حد خودداری کنید: بیرون آوردن یک یا دو تار موی رشد کرده مشکلی ندارد. با این حال، استفاده بیش از حد از موچین برای از بین بردن موهای صورت، زیر بغل، پاها یا شکم می تواند منافذ را به روی کثیفی و باکتری ها باز کند.
از دوش آب گرم استفاده کنید: دوش گرفتن با آب ولرم و لایه برداری ملایم قبل از اپیلاسیون یا اصلاح می تواند کمک کننده باشد. آب گرم پوست را نرم می کند و اپیلاسیون یا اصلاح را آسان تر می کند.
از تیغ اصلاح جدید استفاده کنید: از استفاده بیشتر از یک تیغ اصلاح خودداری کنید.
استفاده از قابض: استفاده از قابض بعد از اصلاح یا اپیلاسیون باعث بسته شدن منافذ و جلوگیری از عفونت های باکتریایی می شود.
 

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده