فواید صابون زغال برای پوست | خواص صابون زغال | صابون زغال چیست؟

فواید صابون زغال برای پوست


فواید صابون زغال برای پوست بسیار زیاد است . ما به شما خواهیم گفت که چرا زغال چوب به یک روند زیبایی تبدیل شد و چه فوایدی برای پوست دارد.
فواید صابون زغال برای پوست
در سال های اخیر، صابون زغال در دنیای مراقبت از پوست سر و صدای زیادی به پا کرده است و دلیل خوبی هم دارد. این ماده از زغال چوب فعال ساخته شده است، یک جزء طبیعی که به دلیل ظرفیت جذب سموم، آلاینده ها و بوی بد شناخته شده است. زغال چوب فعال از بسیاری جهات برای پوست مفید است.
گنجاندن زغال فعال در محصولات آرایشی، بدن و مراقبت از پوست، راهی عالی برای جذب و خارج کردن روغن‌ها و زباله‌های به دام افتاده در منافذ شماست.
صابون زغال سنگ به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان مشکلات پوستی در نظر گرفته می شود. در ترکیب با سایر مواد شفابخش پوست، ممکن است روی پوست شما معجزه کند. در این مقاله مزایای صابون زغال چوب برای پوست، نحوه استفاده از آن و موارد دیگر را مورد بحث قرار می دهیم پس برای اینکه بدانید صابون زغال چیست ؟ و فواید صابون زغال برای پوست چیست با سایت
آندیا فلاح همراه باشید.
صابون زغال چیست؟
صابون زغال از کربن فعال ساخته شده است. کربن فعال اخیراً توجه زیادی را در صنایع بهداشتی و زیبایی به خود جلب کرده است. از منابع کربن طبیعی مانند ذغال سنگ نارس، زغال سنگ معمولی، چوب یا پوسته نارگیل ساخته شده است.
صابون زغال کثیفی روی پوست را از بین می برد و می‌تواند آلودگی‌هایی را که هزار برابر سنگین‌تر از وزن خود هستند جذب کند. کمی زغال فعال می تواند پوست شما را فوق العاده تمیز کند.
زغال چوب فعال شده در مقابل ذغال معمولی
زغال چوب فعال که به نام کربن فعال نیز شناخته می شود، یک پودر سیاه رنگ و بدون بو است. با گرم کردن زغال چوب در دمای بالا و فعال کردن آن با گاز اکسید کننده یا مواد شیمیایی دیگر ساخته می شود. این روش باعث افزایش سطح زغال چوب و ایجاد منافذی می شود که می توانند آلاینده ها را جذب کنند. برای تولید زغال چوب فعال از پوسته، چوب، ذغال سنگ نارس، ضایعات کارخانه کاغذ و میوه استفاده می شود.
زغال فعال می تواند به منافذ شما بچسبد و ناخالصی ها را جذب کند. با این حال، در عمل، ممکن است اینطور نباشد. طبق یک مطالعه، زغال چوب فعال پس از تماس با یک ماده، چند ساعت طول می کشد تا شگفتی های خود را انجام دهد.
زغال چوب فعال و زغال چوب معمولی مشابه به نظر می رسند، اما برخی از تمایزات مهم وجود دارد. زغال فعال ، سطح بیشتری دارد و خالص تر از زغال چوب معمولی است.
طبیعت زغال چوب فعال به جذب موثر سموم و سایر آلاینده ها کمک می کند. در حالی که زغال چوب معمولی یک جاذب است، اما به اندازه زغال چوب فعال موثر نیست.
فواید صابون زغال برای پوست
استفاده از صابون زغال فعال برای صورت و بدن بی خطر است. در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و دارویی یافت می شود. در حالی که از نظر علمی تأیید نشده است، به عنوان یک محصول ارگانیک فوق العاده برای استفاده در پوست های چرب شناخته شده است. سموم را جذب می کند و سرسخت ترین کثیفی ها را از بین می برد.
صابون های زغالی پوست شما را صاف و عاری از روغن های نامطلوب می کنند. با این حال، صابون های زغال چوب فعال فقط از زغال چوب ساخته نمی شوند. آنها حاوی روغن زیتون، روغن نارگیل و سایر روغن های ضروری هستند. این روغن ها رایحه ای لطیف بر روی پوست شما می گذارند و سلامت پوست را افزایش می دهند.
صابون زغال بر روی انواع پوست کار می کند.و فواید بی شماری برای پوست دارد.
خواص صابون زغال

1. به درمان پوست چرب کمک میکند
تولید بیش از حد سبوم در بدن باعث چرب شدن پوست می شود. در حالی که سبوم معمولا برای پوست مفید است، تولید بیش از حد آن می تواند منافذ را مسدود کند. ویژگی متخلخل زغال فعال به طور موثر این روغن اضافی را جذب می کند و پوست شما را شاداب می کند.
2. به کاهش آکنه کمک میکند
صابون زغال فعال به دلیل اثربخشی آن در درمان آکنه شناخته شده است. به حذف سموم و آلاینده های پوستی کمک می کند و به درمان آکنه کمک می کند. حتی جای آکنه را از روی صورت پاک می کند.
3. به درمان پسوریازیس کمک میکند
صابون زغال چوب ممکن است علائم پسوریازیس را کاهش دهد. صابون زغال فعال به سم زدایی پوست کمک می کند. این یک لایه بردار است که سموم و باکتری ها را از پوست پاک می کند. بر اساس شواهد حکایتی، این خواص ممکن است در استفاده از صابون زغال چوب برای درمان اگزما، درماتیت و سایر بیماری های پوستی نیز مفید باشد. با این حال، همیشه قبل از استفاده از صابون زغال چوب برای درمان پسوریازیس با پزشک خود مشورت کنید.
4. به کاهش اندازه منافذ کمک میکند
وقتی زمان زیادی را در آلودگی سپری می کنید، کثیفی در منافذ پوست شما می نشیند. در نتیجه منافذ روی صورت بزرگ و قابل مشاهده می شوند. زغال سنگ زباله ها را از بین می برد و با کوچک کردن منافذ مسدود شده آنها را درمان می کند.
5. به جلوگیری از پیری زودرس کمک میکند
صابون زغال چوب ممکن است از پیری زودرس جلوگیری کند. این صابون ضد پیری ممکن است به کاهش چین و چروک و جوانسازی صورت کمک کند.
6. هر نوع پوستی مناسب است
صابون زغال با انواع پوست سازگار است. می تواند چربی اضافی را از پوست چرب پاک کند و در عین حال آن را تغذیه کند. همچنین برای پوست های خشک فواید مرطوب کنندگی دارد و برای افرادی با پوست حساس مناسب است. علاوه بر این، به طور موثر حساسیت های پوستی و همچنین قرمزی صورت را برطرف می کند.
7. یک لایه بردار طبیعی است
لایه برداری با صابون زغال به خلاص شدن از شر پوست اضافی کمک میکند. بافت آن لایه برداری ملایم و طبیعی را ارائه می دهد. صابون زغال نیز با از بین بردن سلول های مرده پوست باعث درخشندگی پوست می شود. علاوه بر این، پوست شما ممکن است برای مدت طولانی تری جوان و کشسان بماند. برخی از افراد به دلیل خاصیت لایه برداری از زغال چوب برای درمان شوره سر استفاده می کنند. همچنین می تواند چربی اضافی پوست سر را جذب کرده و به طور بالقوه آن را سم زدایی کند. با این حال، هیچ مدرک علمی برای حمایت از اثرات ضد شوره صابون زغال چوب وجود ندارد و بهتر است برای درمان مناسب با یک متخصص مشورت کنید.
8. پوست را عمیقا پاکسازی میکند
خوب است که پوست خود را یک یا دو بار در هفته پاکسازی عمیق انجام دهید. صابون زغال روغن اضافی، کثیفی و سایر آلاینده ها را از بین می برد و پوست شما را شفاف و بدون چربی نگه می دارد. سایر پاک کننده ها آلودگی و چربی را به تنهایی از سطح پوست پاک می کنند. در مقابل، صابون زغال به عمق نفوذ می کند و حتی آلاینده های عمیق پوست را از بین می برد. استفاده روزانه از این صابون به کاهش تجمع منافذ کمک می کند.
9. چین و چروک را درمان میکند
شواهد حکایتی نشان می دهد که زغال چوب فعال ممکن است مزایای ضد پیری داشته باشد. برخی افراد ادعا می کنند که استفاده از صابون زغال می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز کمک کند و در نتیجه پوستی صاف و جوان داشته باشد. با این حال، اثرات ضد پیری زغال چوب از نظر علمی ثابت نشده است.
شواهد نشان می‌دهد که می‌توانید برای درمان نیش پشه و زنبور، زغال چوب فعال را روی پوست بمالید.
چگونه از صابون زغال برای نتایج بهتر استفاده کنیم؟
صورت خود را با آب گرم بشویید تا آلودگی و چربی آن از بین برود.
صابون زغال چوب را با دستان خود کف کنید و آن را به صورت خود بمالید و از چشم و دهان خود دوری کنید.
پوست خود را با حرکات دایره ای ملایم، با تمرکز بر ناحیه T و نواحی مستعد آکنه تمیز کنید.
اگر پوست خشکی دارید، صورت خود را به آرامی به مدت 30 تا 60 ثانیه ماساژ دهید.
اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، صورت خود را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه ماساژ دهید.
برای بسته شدن منافذ پوست صورت خود را با آب گرم بشویید و سپس با پاشیدن آب سرد صورت خود را بشویید.
با استفاده از یک حوله تمیز پوست خود را به آرامی خشک کنید.
برای تکمیل ظاهر، از یک تونر به حداقل رساندن منافذ و یک مرطوب کننده مبتنی بر آب استفاده کنید.
مزایای ادعایی زغال چوب فعال برای پوست از نظر علمی تأیید نشده است. از این رو، باید مراقب اثرات منفی احتمالی آن نیز بود.
عوارض جانبی
زغال فعال یک پاک کننده قوی است و ممکن است در برخی افراد باعث تحریک پوست شود.
اگر پودر زغال خوب نباشد، ممکن است باعث لایه برداری خشن پوست شود.
همه برندها ممکن است نتایج مورد انتظار را ندهند.
اگر وارد چشم شود ممکن است باعث عفونت چشم شود.
ممکن است باعث بثورات، تورم و خارش شود.
توجه: مقدار کمی از هر محصول جدید مراقبت از پوست را روی بازوی خود تست کنید.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده