چه چیزی باعث تیرگی لب ها می شود؟ چگونه لب های خود را صورتی کنیم؟

چگونه لب های خود را صورتی کنیم؟


چه چیزی باعث تیرگی لب ها می شود؟ چگونه لب های خود را صورتی کنیم؟سوالاتی است که ذهن بسیاری از ما را مشغول کرده است.
همه ما دوست داریم لب هایمان صورتی گلگون و زیبا به نظر برسند. اما عوامل زیادی مانند استرس و سیگار کشیدن لب های شما را تیره می کند. بنابراین شما برای یافتن محصولات، راه‌حل‌ها و هر روش درمانی دیگری که می‌تواند لب‌های صورتی دلپذیری را که می‌خواهید به شما بدهد، تلاش می‌کنید. در حقیقت، تیرگی لب در زنان بسیار رایج است. آنها ممکن است به دلیل شرایط خاص پزشکی یا انتخاب سبک زندگی ایجاد شوند. در این مقاله میخواهیم بگوییم که چرا لب های شما تیره می شوند و چگونه می توانید از آن جلوگیری کنید. پس برای اینکه بدانید چه چیزی باعث تیرگی لب ها می شود؟ و چگونه لب های خود را صورتی کنیم؟با
سایت آندیا فلاح همراه شوید.

 

رفع دائمی تیرگی لب


چه چیزی باعث تیرگی لب ها می شود؟
پوست لب بسیار ظریف و حساس است. می تواند آسیب ببیند و به راحتی تیره شود. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا لب های صورتی رنگ و سالم شما ممکن است تیره تر و خشک شده باشند مانند:

هایپرپیگمانتاسیون
هایپرپیگمانتاسیون (تولید بیش از حد ملانین) یک بیماری شایع است که رنگ لب های شما را تغییر می دهد. این می تواند نشانه یک بیماری التهابی، یک اختلال ژنتیکی، تغییرات فیزیولوژیکی، استفاده از برخی داروها یا مواد شیمیایی، و رشد غیرطبیعی بافت باشد .
برخی از شرایط پزشکی، مانند کمبود ویتامین، ملاسما، سندرم لاژیر-هونزیکر و کم خونی، می توانند لب های شما را تیره کنند. بیماری آدیسون، یک اختلال نادر غدد فوق کلیوی، همچنین به تیره شدن لب ها معروف است. برخی از درمان ها و نسخه های پزشکی مانند شیمی درمانی نیز می توانند رنگ لب را تغییر دهند.

سیگار کشیدن
بر اساس مطالعه ای که در مورد اثرات سیگار کشیدن بر لب ها انجام شد، نتیجه نشان داد که افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیر سیگاری، لب های تیره تری دارند. این نشان می دهد که سیگار کشیدن می تواند لب های شما را تغییر رنگ دهد.
قرارگیری در معرض نور خورشید
قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث تیره شدن لب ها شود. درست مانند بقیه پوست شما، پوست لب شما نیز ممکن است برنزه شود. اگر اغلب در معرض نور خورشید هستید، می تواند دلیل تیره شدن لب های شما باشد. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش باعث افزایش ملانین در پوست می شود و باعث تیره شدن نواحی می شود .
فشار
 وقتی استرس دارید، بدن شما رادیکال های آزاد بیشتری تولید می کند. این رادیکال های آزاد باعث آسیب اکسیداتیو می شوند که می تواند منجر به تغییر رنگ پوست شود.
عوامل دیگر
هیپرپیگمانتاسیون لب ها ممکن است به دلیل کم آبی یا مصرف بیش از حد کافئین رخ دهد. همچنین ممکن است نشانه ای از واکنش نامطلوب به برخی از مواد خشن در یک محصول آرایشی مانند رژ لب یا خمیر دندان باشد.

 

 چگونه لب های خود را صورتی کنیم؟


چگونه لب های خود را صورتی کنیم؟
اگر لب هایتان تیره است، نگران نباشید. به خواندن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه می توانید لب های خود را صورتی و سالم کنید.

1. از رژیم مراقبت از پوست پیروی کنید
درست مانند پوست بدن شما، پوست لب شما به مراقبت روزانه نیاز دارد. بنابراین هر روز لب های خود را مرطوب کنید. چند ماده دیگر وجود دارد که می توانید به روتین مراقبت از لب خود اضافه کنید:
وازلین و ویتامین E را مخلوط کرده و بمالید یا به سادگی از یک بالم لب ساخته شده از مواد طبیعی استفاده کنید تا لب های تیره خود را تغییر دهید.
برخی از بالم های لب حتی دارای محافظ SPF هستند تا از پوست ظریف دهان شما در برابر اشعه های UV خشن محافظت کنند.
هر روز متناوب با یک لایه بردار یا یک اسکراب لب خانگی، پوست لب های خود را لایه برداری کنید.

2. از استفاده بیش از حد محصولات خودداری کنید
پوست لب های شما بسیار ظریف است. اکثر محصولات لب حاوی مواد خشن خاصی هستند که بیشتر از اینکه مفید باشند آسیب می‌رسانند. هرچه آرایش یا محصولات مراقبت از پوست بیشتری استفاده کنید، لب های شما بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان مراقبت از پوست توصیه می کنند از محصولات طبیعی یا بالم لب های DIY برای بازسازی و روشن کردن لب های خود استفاده کنید. همچنین می توانید از خط لب بدون مواد شیمیایی برای مشخص کردن شکل لب و رنگ دادن به لب خود استفاده کنید.
3. شیوه زندگی سالم را تمرین کنید
سلامت پوست شما بستگی به نحوه رفتار شما با بدنتان دارد. برای درخشندگی و شادابی پوست خود، باید از یک سبک زندگی سالم پیروی کنید. این چیزی است که می توانید انجام دهید:
این به معنای خوردن وعده‌های غذایی متعادل حاوی میوه‌ها، سبزیجات، سبزیجات، لوبیا، آجیل، گوشت‌های خوب و غلات کامل است. وقتی سالم غذا می خورید، می توانید متوجه تغییر در لب های خود شوید.
خود را هیدراته نگه دارید و همچنین لب های خشک بیشتر مستعد آسیب و تیرگی هستند. همچنین روزانه ورزش کنید. از سیگار کشیدن و زندگی پر استرس خودداری کنید. به دنبال گزینه های کاهش استرس، مانند مدیتیشن یا درمان باشید. همچنین مصرف کافئین خود را کاهش دهید.

4. درمان های پزشکی
برخی درمان ها مانند لایه بردارهای شیمیایی و سفید کننده های پوست وجود دارد که ممکن است به کاهش رنگدانه لب کمک کند. اما بدون مشورت با متخصص پوست از آنها استفاده نکنید زیرا ممکن است حاوی موادی باشند که ممکن است برای پوست ظریف لب ها بسیار قوی باشند.
کرم های هیدروکینون همچنین می توانند تولید ملانین را در پوست کاهش دهند .
اسید کوجیک، استخراج شده از قارچ، تولید ملانین در پوست را نیز مسدود می کند .
کرم‌های رتینوئیدی موضعی برای روشن‌کردن لب‌ها و کاهش رنگدانه‌های ناشی از افزایش گردش سریع مفید است.

5. درمان های طبیعی
در زیر چند ماده طبیعی ذکر شده است که ممکن است به کاهش هایپرپیگمانتاسیون لب‌ها، افزایش رطوبت و صورتی شدن لب‌ها کمک کند. 
عسل و گلیسیرین برای مرطوب کردن لب ها مفید است .
خمیر چریش یا آلوئه ورا لب ها را جوان می کند .
خیار لب های ترک خورده را تسکین می دهد.
آب لیمو لب های تیره را روشن می کند و درخشندگی و لطافت پوست را افزایش می دهد.
کره کاکائو لب ها را حجیم و نرم می کند.
ویتامین C یا اسید اسکوربیک پوست را روشن می کند. 
روغن زیتون یا بادام زمینی رنگدانه ها را کاهش می دهد.
گلبرگ های رز قرمز لب ها را صورتی می کند. 
آلوئه ورا، گلابی، زغال اخته، زغال اخته، جینسینگ، سبزیجات ریشه ای، شیرین بیان، دانه های انگور و توت فرنگی روشن کننده های طبیعی پوست که تولید ملانین را مهار می کنند .
زردچوبه همراه با شیر یا ماست تولید ملانین را مهار می کند.
دانه های انار با گلاب یا روغن زیتون تولید ملانین را مهار کرده و رنگدانه لب را کاهش می دهد.
آب یا پودر چغندر به لب ها رنگ صورتی می دهد.

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده