خواص بی نظیر هندوانه برای پوست | هندوانه می تواند پوست شما را شاداب و حجیم کند

خواص هندوانه برای پوست


خواص بی نظیر هندوانه برای پوست غیر قابل انکار است . به گفته متخصصان پوست، هندوانه می تواند پوست شما را شاداب و حجیم کند.
هندوانه ستاره ای درخشان در دنیای میوه هاست. با این حال، جذابیت آن به همین جا ختم نمی شود. هندوانه در صنعت زیبایی و به ویژه مراقبت از پوست نیز بسیار استفاده می شود . بسیاری از فرمول‌های موضعی این میوه شیرین به‌خاطر خواص آبرسانی و تسکین‌دهنده‌اش استفاده می‌کنند برای دانستن خواص بی نظیر هندوانه برای پوست با
سایت آندیا فلاح همراه شوید.
هندوانه عمدتاً از آب تشکیل شده است. به طور خاص، تقریباً 92٪ آب و 7.55٪ کربوهیدرات دارد. این همان چیزی است که این میوه محبوب را بسیار آبرسان و با طراوت برای خوردن می کند. خوردن هندوانه همچنین فواید زیادی برای سلامتی دارد زیرا سرشار از لیکوپن، ویتامین A، ویتامین C و آنتی اکسیدان است. هندوانه به عنوان یک ماده مراقبت از پوست دارای چند فواید بالقوه است: مرطوب کننده است، التهاب را کاهش می دهد، و سرشار از آنتی اکسیدان ها است .
خواص بی نظیر هندوانه برای پوست 
دکتر میچل می گوید: هندوانه حاوی بسیاری از مواد مغذی مهم است که برای پوست مفید هستند. هندوانه حاوی ویتامین‌های A و C است که به پوست کدر و پوست آسیب‌دیده کمک می کند. هندوانه همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان قوی و محافظ دیگری به نام لیکوپن است. این آنتی اکسیدان ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد تولید شده توسط اشعه UV و آلاینده های محیطی کمک می کنند. هندوانه با محافظت از پوست در برابر استرس اکسیداتیو می تواند از پیری زودرس جلوگیری کند، خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کند و ظاهری جوان تر داشته باشد.
هندوانه در روزهای گرم تابستان به دلیل محتوای بالای آب آن بسیار با طراوت است. به همین دلیل، محصولات مراقبت از پوست هندوانه می توانند پوست را مرطوب کرده و به مبارزه با خشکی پوست کمک کنند. دکتر هنری می‌گوید: «در صورت استفاده موضعی، می‌تواند به جبران رطوبت پوست، بهبود سطح هیدراتاسیون و کاهش خشکی و زبری کمک کند.» علاوه بر این، روغن هسته هندوانه حاوی اسید لینولئیک و اسید آراشیدیک است که اسیدهای چرب هستند که به حفظ غشای سلولی کمک می کنند.
هندوانه التهاب و آکنه را کاهش می دهد. محصولات مراقبت از پوست هندوانه غنی از اسیدهای آمینه هستند که آنها را به گزینه ای عالی برای پوست های مستعد آکنه یا ملتهب تبدیل می کند. دکتر میچل می گوید: برای برخی از افراد، آنها حتی به بافت پوست کمک می کنند، پوست را روشن می کنند و درخشندگی خوبی به آن می بخشند. زمانی که هندوانه در مراقبت از پوست استفاده می‌شود، می‌تواند به کاهش قرمزی، تحریک و حساسیت پوست کمک کند و برای افرادی که پوست حساس یا واکنش‌پذیر دارند مفید باشد. که اگر در آب و هوای سرد و خشک زندگی می کنید، یک مزیت دیگر نیز وجود دارد، زیرا سیترولین نیز می تواند به محافظت از پوست در این شرایط کمک کند.
عوارض جانبی هندوانه
هندوانه ماده ای است که به طور کلی برای انواع پوست بی خطر و غیر تحریک کننده است. با این حال، اگر به هندوانه حساسیت دارید، بهتر است از محصولات مراقبت از پوست هندوانه خودداری کنید. همچنین در صورت بروز هرگونه تحریک، بهتر است استفاده از محصولات با هندوانه را متوقف کنید. و اگر سوزش ادامه داشت، با یک متخصص پوست مشورت کنید.
نحوه استفاده از هندوانه برای پوست
راه های زیادی وجود دارد که می توانید هندوانه را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید. به طور کلی بهتر است از محصولات فرموله شده ای که حاوی هندوانه به عنوان یک ماده تشکیل دهنده هستند، به جای تلاش برای تولید محصولات خود استفاده کنید. این کمک می کند تا مطمئن شوید که محصول موثر، ماندگار و ایمن برای پوست شما است.
دکتر هنری می‌گوید: «محصولات مراقبت از پوست که حاوی عصاره هندوانه یا روغن دانه هستند، به گونه‌ای فرموله شده‌اند که غلظت‌های پایدار و استانداردی از ترکیبات مفید را ارائه می‌دهند و نتایج ثابت و قابل اعتمادی را تضمین می‌کنند». روغن هسته هندوانه که از دانه‌های میوه استخراج می‌شود، سرشار از اسیدهای چرب ضروری است و می‌تواند در روغن‌های صورت، سرم‌ها یا مرطوب‌کننده‌ها گنجانده شود. این روغن به حفظ رطوبت و محافظت از سد پوستی کمک می‌کند.
دکتر هنری پیشنهاد می کند به دنبال مرطوب کننده ها، سرم ها، ماسک ها و مه های حاوی عصاره هندوانه یا روغن هسته هندوانه در لیست مواد تشکیل دهنده باشید. «غلظت‌های فعال مواد مهم هستند، و حتی اگر یک محصول حاوی یک ماده خاص باشد، اما غلظت آن فعال خاص خیلی کم باشد، تأثیری نخواهید دید.

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده