آب برنج برای پوست و مو| طرز تهیه ماسک آب برنج | خواص آب برنج | ماسک برنج

آب برنج برای پوست و مو


 

آب برنج برای پوست و مو معجزه می کند.زنان در سراسر جهان به دنبال رازهای زیبایی از فرهنگ های دیگر هستند و آب برنج یکی از آنها است. این راز باستانی آسیایی، یعنی آب پر از نشاسته برنج ، قرن ها توسط زنان به عنوان درمان مو و پوست مورد استفاده قرار گرفته است.برای دانستن نحوه استفاده از آب برنج برای پوست و مو و طرز تهیه ماسک آب برنج با سایت آندیا فلاح همراه باشید.


طرز تهیه آب برنج برای پوست

 

طرز تهیه آب برنج برای پوست


دو یا سه قاشق غذاخوری برنج را در یک قابلمه کوچک بریزید و دو فنجان آب اضافه کنید. برخی از مردم برنج ارگانیک را ترجیح می دهند، زیرا احساس بهتری نسبت به شیوه های کشاورزی که برنج را پرورش می دهند، دارند. می توانید آب تصفیه شده، آب مقطر یا آب چشمه را امتحان کنید یا آن را با آب لوله کشی معمولی تهیه کنید.کره یا روغن و نمک اضافه نکنید. ما به دنبال نشاسته برنج هستیم، نه مواد افزوده شده. 20الی30 دقیقه بجوشانید تا آب به مایع سفید شیری تبدیل شود. حتی می توانید برنج را به مدت 30 دقیقه فقط خیس کنید. با این حال، برخی از طرفداران اصرار دارند که جوشاندن مقدار بیشتری از نشاسته برنج را به داخل آب می کشد.
صرف نظر از روشی که دارید، آب برنج بگیرید و آن را خنک کرده و در یک ظرف شیشه ای درب دار نگهداری کنید. تا چهار روز در یخچال می ماند.
توجه: برخی از افراد بوی کمی ترشی که از آب برنج می دهد را دوست ندارند. می توانید چند قطره از اسانس مورد علاقه خود را برای پوشاندن آن اضافه کنید، اما پس از استفاده از آب برنج، بوی آن روی پوست یا موهای شما باقی نمی ماند. با خشک شدن از بین می رود.

 

آب برنج برای پوست


آب برنج برای پوست 


گفته می شود ، آب برنج برای پوست یک مرهم زیبایی ارزان و موثر برای پاکسازی، تقویت و روشن کردن پرپیگمانتاسیون، آفتاب و لکه های پیری است. بسیاری می گویند شما می توانید نتایج را پس از یک بار استفاده مشاهده و احساس کنید. آب برنج با کمک به صاف کردن بافت و هایپرپیگمانتاسیون و ایجاد یک روکش ، پوست را روشن، سفید و سفت می کند تا با طراوت به نظر برسد. 
با گذشت زمان، اگر به طور منظم از آب برنج استفاده کنید، لکه های قهوه ای کاهش می یابد و آب برنج مانند سرم یا کرم روشن کننده پوست گران قیمت عمل می کند. 


 

ماسک برنج

 

پر کردن صورت با برنج 


یک پد پنبه ای قابل استفاده مجدد، گلوله پنبه ای یا گوشه یک پارچه شستشو را به طور کامل در آب برنج خیس کنید و صبح و عصر به تمام صورت خود بمالید. اجازه دهید صورتتان به طور طبیعی خشک شود. گفته می شود که رفتن به رختخواب با آب برنج تازه استفاده شده باعث افزایش فواید آن می شود. همچنین می توانید آب برنج را به وان حمام یا برای خیساندن پا اضافه کنید.
آب برنج برای آکنه نیز مفید است زیرا قرمزی و لک را کاهش می دهد و گفته می شود نشاسته موجود در آب التهاب اگزما را تسکین می دهد. یک مطالعه نشان داد که 15 دقیقه حمام کردن 2 بار در روز با آب نشاسته برنج می تواند توانایی پوست را برای بهبود خود در زمانی که در معرض سدیم لوریل سولفات (SLS) آسیب دیده است، افزایش دهد.


خواص آب برنج 


برنج حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین C، ویتامین A و ترکیبات فنلی و فلاونوئیدی است که رادیکال های آزاد ناشی از افزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و محیط را به حداقل میرساند. (رادیکال های آزاد مولکول های فراری هستند که به سلول های بدن آسیب می رسانند.)


ماسک آب برنج برای مو

 

ماسک آب برنج برای مو


آب برنج موها را عمیقاً نرم می کند و آن ها را پرتر، ضخیم تر و سالم تر می کند. زنان یائو از روستای هوانگولو در چین معتقدند که آب برنج تخمیر شده موهایشان را درخشان، سالم، بلند و خوش حالت نگه می‌دارد. گفته می‌شود که آب برنج به باز کردن گره مو و بهبود حالت ارتجاعی مو کمک می‌کند.
پس از شامپو کردن ، موها را با آب برنج خنک شده آبکشی کنید. سعی کنید آب را روی پوست سر خود ماساژ دهید، زیرا پوست سر ویتامین ها و مواد مغذی را جذب می کند یک یا دو بار در هفته برای بهترین نتیجه انجام دهید، همیشه روی موهای تمیز، از آب برنج استفاده کنید.

خواص آب برنج برای بدن


 

سلامت کلی خود را بهبود بخشید


از آنجایی که آبی که پس از خیساندن یا جوشاندن برنج باقی می‌ماند به اندازه خود برنج مغذی است و بسیاری از فرهنگ‌ها به ویژه در آسیا به مزایای سلامتی و طول عمر رژیم غذایی سرشار از برنج سوگند یاد می‌کنند، نوشیدن آب برنج هم فوایدی برای سلامتی دارد.
گفته می‌شود که آب برنج انرژی می‌دهد، به مشکلات معده مانند نفخ و یبوست و اسهال کمک می‌کند، به محافظت در برابر نور خورشید و تنظیم دمای بدن کمک می‌کند. یک تحقیق نشان داد که آب برنج به جلوگیری از کم‌آبی بدن کمک می‌کند. به اندازه یک محلول الکترولیت موثر است. مطالعات دیگر هم این واقعیت را تایید کرده اند که آب برنج یک درمان موثر در برابر اسهال است.
با این حال، به نظر می رسد که بزرگترین مزیت آب برنج در فواید پوست و مو نهفته است. این آب برنج یک درمان ساده و ارزان است که پوست و مو را بهبود می بخشد. 

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده