فواید شگفت‌آور روغن آرگان برای مو و پوست ، ابرو ، ناخن

فواید روغن آرگان برای مو و پوست

فواید شگفت‌آور روغن آرگان برای مو و پوست ، ابرو ، ناخن غیر قابل انکار است . میوه ای را تصور کنید که آنقدر مغذی است که بزها فقط برای خوردن آن از درختان بالا می روند! درون این میوه کوچک، آجیل کوچکی وجود دارد روغن ارگان از آن به دست می آید.
فواید شگفت‌آور روغن آرگان برای مو و پوست ، ابرو ، ناخن
قبایل بومیان مراکش از زمان های قدیم این آجیل را فشار می‌دادند تا روغن گرانبهایی برای پوست و مو استخراج کنند.
روغن آرگان معمولاً برای درمان زخم و تسکین بثورات و تغذیه پوست و مو استفاده می شد. این درختان کم رشد آنقدر مورد احترام هستند که در سال 1998 جنگل آرگان توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به عنوان ذخیره گاه زیست کره معرفی شد.
خبر خوب این است که برای به دست آوردن مزایای روغن آرگان، نیازی به خرید محصولات لوکس مراقبت از مو و پوست ندارید. شما می توانید فقط روغن را خریداری کنید و آن را به یک مکمل همه کاره برای روتین زیبایی خود تبدیل کنید.
اگرچه روغن آرگان 100 درصد می تواند گران باشد، اما فقط یک یا دو قطره مو و پوست را در طول روز تغذیه می کند.
خواص روغن آرگان 
این روغن کمیاب دارای اسیدهای چرب ضروری اولئیک (امگا-9) و لینولئیک (امگا-6) است. هر دوی این ها به پوست مستعد آکنه کمک می کنند، که مطالعات نشان می دهد معمولاً کمبود اسید لینولئیک در سبوم دارد.
روغن آرگان حاوی حدود 35 تا 40 درصد اسید لینولئیک و 42 تا 48 درصد اسید اولئیک است. در حالی که اسید لینولئیک می تواند التهاب و آکنه را کاهش دهد و رطوبت پوست را افزایش دهد، اسید اولئیک می تواند نفوذپذیری پوست را بهبود بخشد و به سایر مواد کمک کند تا راحت تر به پوست نفوذ کنند.
مردم در سراسر جهان از مزایای بسیاری از روغن آرگان برای کمک به درمان عفونت های پوستی، نیش حشرات و بثورات پوستی استفاده کرده اند.
امروزه توسط مردان و زنانی که به دنبال یک مرطوب کننده موثر و کاملا طبیعی برای پوست و مو هستند از آن استفاده می شود.

ترکیبات روغن آرگان:
ویتامین A
ویتامین E
آنتی اکسیدان ها
اسیدهای چرب امگا 6
اسید لینولئیک
تحقیقات نشان می دهد که وقتی روغن آرگان روی پوست استفاده شود، مزایای روغن آرگان شامل کاهش التهاب و مرطوب کردن پوست است. هنگامی که به صورت خارجی استفاده می شود، تروکوفرول از ویتامین E به افزایش تولید سلولی کمک می کند و در عین حال باعث سلامت پوست و مو می شود.
دقیقاً به همین دلیل است که شرکت های لوازم آرایشی آن را در محصولات ضد پیری، مراقبت از مو و پوست پیشرفته خود قرار می دهند.
فواید روغن آرگان

1. مرطوب کننده
روغن آرگان به سرعت جذب می شود و اثری از روغن باقی نمی گذارد. پس از تمیز کردن پوست با یک پاک کننده کاملا طبیعی، یک قطره را در کف دست خود بریزید تا گرم شود. با حرکات دایره ای روی صورت و گردن خود بمالید.
در ماه‌های زمستان یا در آب و هوای خشک‌تر، ممکن است به قطره دوم نیاز داشته باشید، اما به خاطر داشته باشید که به مقدار کم از آن استفاده کنید. این روغن برای استفاده در اطراف چشم ملایم و بی خطر است.
یک قطره را با استفاده از یک حرکت ضربه ای از روی پل بینی تا شقیقه و دوباره به صورت خود بمالید. سپس با همان ضربه ملایم یک قطره زیر چشمان خود بمالید.
ویتامین A و ویتامین E می توانند به کاهش چین و چروک های ظریف کمک کنند و این ناحیه ظریف را مرطوب نگه دارند. به علاوه، یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که فواید روغن آرگان شامل اثرات ضد پیری آن نیز می شود.

2. تونر پوست
روغن آرگان به عنوان یک تونر کاملا طبیعی پوست عمل می کند. این برای مبارزه با آکنه، لکه‌های ناشی از افزایش سن و آسیب‌های ناشی از آفتاب کار می‌کند و رنگ پوستی یکدست‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد.
برای تهیه تونر پوست خود با آرگان، این دستورالعمل ها را دنبال کنید:
1 فنجان آب جوش را روی یک چای سبز کیسه ای بریزید و بگذارید 7 تا 10 دقیقه دم بکشد.
چای کیسه ای را بردارید و اجازه دهید به دمای اتاق برسد.
یک یا دو قطره از اسانس مورد علاقه خود را (پرتقال، لیمو یا درخت چای عالی هستند) و 2 تا 4 قطره روغن آرگان اضافه کنید و ترکیب را در یک شیشه ببندید.
صبح و شب بعد از پاکسازی و قبل از مرطوب کردن استفاده شود.

3. لایه بردار
ساختن لایه بردارهای خودتان کار سختی نیست و به طور قابل توجهی ارزان تر از آنچه می توانید در فروشگاه خریداری کنید، هستند.
۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با چند قطره آرگان در دستتان مخلوط کنید.
به مدت دو تا چهار دقیقه با حرکات دایره ای به صورت خود بمالید.
به نواحی مستعد آکنه و مناطق خشک توجه ویژه ای داشته باشید.
با آب گرم آب کشی شود بعد به آرامی خشک شود.
لایه برداری منظم به حذف سلول های مرده پوست و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک می کند و در عین حال چهره ای جوان تر و شاداب تر به شما می دهد. با کمک شکر قهوه ای، مواد مغذی آرگان به راحتی جذب پوست شما می شود.
از این لایه بردار برای چیزی بیشتر از صورت خود استفاده کنید. اگر آرنج یا پاشنه خشک دارید (یا در حین پدیکور در خانه)، کمی بیشتر مخلوط کنید تا پوست خشک و مرده از بین برود.

4. درمان آکنه
خبر عالی برای کسانی که از آکنه رنج می برند  ثابت شده است که روغن آرگان ارگانیک سطح سبوم را در افراد دارای پوست چرب کاهش می دهد. زنانی که قبلا هرگز آکنه نداشته‌اند، متوجه می‌شوند که در دهه‌های 30 و 40 سالگی این وضعیت آزاردهنده ایجاد می‌شود و اغلب درمان آن دشوار است.
کرم‌های شیمیایی می‌توانند گران باشند و در درازمدت، واقعاً بیش از آنکه مفید باشند، ضرر دارند. اسیدهای چرب ضروری روغن آرگان به کاهش التهاب ناشی از آکنه (بدون ذکر بثورات، عفونت ها و نیش حشرات) کمک می کند و در عین حال به تسکین سلول های آسیب دیده پوست کمک می کند.
برای مبارزه با جوش های سرسفید سرسخت یا مداوم، حتما تونر بالا را با استفاده از چند قطره روغن درخت چای درست کنید.
تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای با محتوای آنتی اکسیدانی غنی و خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی خود، فواید روغن آرگان را تکمیل میکند. آنها با هم می توانند به مبارزه با آکنه سرسخت و کاهش التهاب و جای زخم کمک کنند.

5. درمان کشش
روغن آرگان با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می تواند به خلاص شدن از شر ترک های پوستی کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست را بهبود می بخشد.
به سادگی دو تا سه قطره روغن آرگان خالص را در کف دست خود گرم کنید و به آرامی به شکم، باسن، ران ها یا هر ناحیه بالقوه مشکل دار دیگری بمالید.
ویتامین A و ویتامین E به جوانسازی پوست کمک می کنند و در عین حال مرطوب کننده هستند و باعث می شوند که علائم کشش کمتر ایجاد شوند. اگر در حال حاضر ترک‌های پوستی دارید، قبل از حمام بعدی، روغن آرگان و شکر قهوه‌ای را روی نواحی آسیب‌دیده ماساژ دهید. خوب بشویید و قبل از پانسمان، روغن را روی نواحی آسیب دیده بمالید.

6. مناسب برای بعد از اصلاح
سوختگی با تیغ ناراحت کننده و ناخوشایند است. روغن آرگان یک درمان موثر برای تسکین پوست بعد از اصلاح، هم برای آقایان بعد از اصلاح ریش و هم برای خانم ها بعد از اصلاح پاها است.
یک یا دو قطره از روغن را در دستان خود گرم کنید و به آرامی روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید.

7. مرطوب کننده کل بدن
می توانید از روغن آرگان به عنوان مرطوب کننده کل بدن خود استفاده کنید. امیدواریم که در حال حاضر از یک مرطوب کننده کاملا طبیعی (مانند روغن نارگیل) برای بدن خود استفاده می کنید و از مواد شیمیایی خشن پنهانی که در اکثر لوسیون ها و مرطوب کننده ها یافت می شود اجتناب می کنید.
فقط چند قطره روغن آرگان را به روغن حامل مناسب غذایی خود (نارگیل، زیتون، جوجوبا، بادام شیرین یا کنجد) اضافه کنید تا فوراً از تمام مزایای این روغن طبیعی درمانی بهره مند شوید. اگر لکه‌های خشکی روی پاشنه‌ها، آرنج‌ها یا سایر نواحی خود دارید، برای تسکین، یک قطره اضافی را در آن نواحی ماساژ دهید.

8. حالت دهنده ای عالی
روغن آرگان نه تنها برای پوست مفید است، بلکه برای مو نیز عالی است. این روغن غیر چرب باعث می شود تا حالت دهنده ای عالی ایجاد شود که حالت دادن به موهای شما را آسان تر می کند و در عین حال موهای شکاف خورده را ترمیم می کند.
روغن آرگان به رام کردن موخوره و وز شدن مو کمک می کند و در برابر گرمای سشوار، بیگودی و اتوی مو محافظت می کند و در عین حال بدن و درخشندگی سالم را تقویت می کند.
تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد روغن‌های غنی از اسیدهای چرب ضروری، مانند روغن‌های موجود در آرگان، می‌توانند به ضخیم شدن موها و جلوگیری از شکستن یا آسیب‌دیدگی مو کمک کنند.
برای بهبود سلامت موهای خود، با یک قطره شروع کنید (یا برای موهای کوتاه ½ قطره ممکن است مفید باشد) و قبل از اینکه انگشتان خود را در موهای خود فرو کنید، آن را در کف دست خود گرم کنید و به انتهای موهای خود توجه ویژه ای داشته باشید. پس از اتمام، ½ قطره را به نوک انگشتان خود اضافه کنید و روی پوست سر خود ماساژ دهید. هر مقدار اضافی را به صورت، گردن یا دستان خود بمالید.

9. درمان خشکی مو
اگر موهای خشک و شکننده دارید، هفته ای یکبار یک درمان حالت دهنده عمیق با روغن آرگان انجام دهید. این کمک می کند تا موهای شما هیدراته بماند و از موهای شما در برابر آسیب محافظت کند.
4 تا 10 قطره را قبل از ماساژ روی پوست سر خود در دستان خود گرم کنید. استفاده را تا انتها ادامه دهید، بچرخانید و کلاه دوش را روی آن قرار دهید.
گرمای طبیعی بدن شما که در کلاه دوش حفظ می شود به نفوذ روغن کمک می کند و در عین حال روبالشی شما را عاری از روغن نگه می دارد.
صبح، موهای خود را بشویید، آبکشی کنید تا تمام باقیمانده ها از بین بروند.
اگر شوره سر دارید یا پوست سرتان خشک است، یک درمان شبانه را دو بار در هفته انجام دهید تا شوره سر از بین برود. به درمان های هفتگی یا در صورت نیاز ادامه دهید.

10. نرم کننده لب
روغن آرگان بیشتر از پوست و موی شما فواید دارد. این یک درمان فوق العاده برای لب یا جایگزین مومیایی لب می باشد!
یک تا دو قطره بمالید و اضافی را پاک کنید.
این کار نه تنها ترک های لب را از بین می برد، بلکه لب های شما را نرم، صاف و خوش حالت نگه می دارد. برای جلوگیری از ترک خوردن لب ها، روغن آرگان را در زمستان مفید نگه دارید.

11. درمان ناخن و کوتیکول
حالا بیایید در مورد اینکه چگونه این می تواند به ناخن های شما کمک کند صحبت کنیم! رطوبت غیر چرب روغن آرگان یک درمان ایده آل برای کوتیکول و ناخن است.
یک قطره را مستقیماً یکی یکی روی هر ناخن بزنید و به بستر و کوتیکول ناخن بمالید.
آن را تا زمانی که تمام ناخن ها درمان نشده اند، بگذارید.
کاملاً بشویید و آبکشی کنید و سپس به دلخواه لاک بزنید.
این روغن نه تنها به حالت دادن به ناخن‌های شما کمک می‌کند، بلکه به مرطوب نگه داشتن کوتیکول‌های شما نیز کمک می‌کند.

12. درمان پا
اگر پوست خشک و ترک خورده روی پا یا پاشنه پا دارید، سعی کنید از روغن آرگان برای آبرسانی و ترمیم پوست استفاده کنید. به سادگی دو قطره را به پاهای خود بمالید و به نواحی مشکل دار توجه ویژه ای داشته باشید. بسته به میزان خشکی پوستتان، ممکن است لازم باشد چند قطره دیگر برای مرطوب کردن کامل آن ناحیه بمالید.
با یک جفت جوراب راحت بپوشانید تا روغن فرصتی برای خیس شدن داشته باشد. بگذارید جوراب ها حداقل به مدت 20 دقیقه، ترجیحا یک شبه روی پوست بماند. برای پاک کردن باقی مانده روغن از کف پای خود از یک دستمال گرم استفاده کنید.
نحوه استفاده روغن آرگان
برای پوست خود، فقط با یک یا دو قطره شروع کنید. مقدار مورد استفاده برای مو به ضخامت، بافت، حالت و طول بستگی دارد، اما احتمالاً به یک تا سه قطره نیاز خواهید داشت.
مطمئن شوید که بطری ها را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید و محکم در بسته بندی کنید. توصیه می شود روغن را ظرف مدت شش ماه پس از باز شدن برای سود بهینه استفاده کنید. با یک بطری کوچک شروع کنید و مدت زمان ماندگاری آن را یادداشت کنید زیرا کیفیت آن به مرور زمان کاهش می یابد.
عوارض جانبی
در صورت داشتن هر گونه حساسیت به آجیل هنگام استفاده از روغن آرگان مراقب باشید. اگرچه از نظر فنی یک مهره درختی نیست، اما یک میوه هسته دار است و روغن های آن از آجیل به دست می آید. همیشه می توانید ابتدا روغن را در داخل بازوی خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک ندارید.
برخی از افراد ممکن است به روغن آرگان حساسیت داشته باشند، حتی اگر هیچ آلرژی شناخته شده ای نداشته باشند. اگر روغن پوست شما را تحریک کرد یا باعث جوش شد، استفاده از آن را متوقف کنید.
اگر از آرگان به صورت داخلی استفاده می کنید، احتمال بروز عوارض جانبی مانند ناراحتی معده، نفخ، گاز، حالت تهوع و اسهال وجود دارد. اگر متوجه هر یک از این عوارض جانبی روغن آرگان یا هر نوع واکنش نامطلوب دیگری شدید، فوراً مصرف آن را متوقف کنید.

 

۵
از ۵
۴ مشارکت کننده