فواید ماسک دانه چیا برای پوست | طرز تهیه ماسک دانه چیا

فواید ماسک دانه چیا برای پوست

فواید ماسک دانه چیا برای پوست غیر قابل انکار است .در دنیای همیشه در حال تکامل مراقبت از پوست، گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی اغلب پیشرو هستند. یکی از این روندها که اخیراً محبوبیت زیادی پیدا کرده است، استفاده از دانه های چیا به عنوان ماسک سم زدایی است. برای دانستن فواید ماسک دانه چیا و روش های مختلف استفاده از دانه چیا به عنوان ماسک، چرایی مفید بودن آن و بهترین زمان برای استفاده با سایت آندیا فلاح همراه شوید.
فواید ماسک دانه چیا برای پوست 

پاکسازی عمیق:
دانه چیا یک لایه بردار طبیعی است. هنگامی که به عنوان ماسک استفاده می شوند، به آرامی سلول های مرده پوست، کثیفی ها و ناخالصی ها را از بین می برند و پوست شما را تمیز و شاداب می کنند.
آبرسانی:
دانه های چیا آبدوست هستند، به این معنی که می توانند مقدار زیادی آب را در خود نگه دارند. هنگامی که در ماسک استفاده می شود، به حفظ رطوبت، حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی کمک می کند.
ضد التهاب:
دانه چیا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که خاصیت ضد التهابی دارد. این می تواند پوست تحریک شده را تسکین دهد و قرمزی را کاهش دهد.
تقویت آنتی اکسیدان:
آنتی اکسیدان های موجود در دانه چیا به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند که می تواند به پیری زودرس کمک کند. استفاده منظم از ماسک دانه چیا می تواند ظاهری جوان را به پوست کمک کند.

 

فواید ماسک دانه چیا برای پوست


طرز تهیه ماسک دانه چیا:
2 قاشق غذاخوری دانه چیا
4 قاشق غذاخوری آب
اختیاری: چند قطره اسانس برای مزایای بیشتر
دانه های چیا و آب را در یک کاسه مخلوط کنید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند تا قوام ژل مانندی به خود بگیرد.
در صورت تمایل چند قطره از اسانس انتخابی خود (مانند اسطوخودوس یا درخت چای) را اضافه کنید.
ماسک را به طور یکنواخت روی صورت تمیز خود بمالید و از ناحیه دور چشم خودداری کنید.
ماسک را به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید تا خشک شود.
به آرامی با آب گرم بشویید و با حرکات دایره ای پوست خود را لایه برداری کنید.
بهترین زمان برای استفاده ماسک دانه چیا:
بهترین زمان برای استفاده از ماسک دانه چیا عصرها و  قبل از خواب است. این به پوست شما اجازه می دهد تا مواد مغذی را در طول شب جذب کند و در صبح درخشش تازه ای به شما می بخشد.

سخن پایانی:
در حالی که ماسک دانه چیا فواید زیادی دارد، ممکن است برای همه مناسب نباشد. همیشه قبل از استفاده از یک محصول جدید مراقبت از پوست یک تست انجام دهید تا آلرژی یا حساسیت را بررسی کنید.
با گنجاندن ماسک دانه چیا در روتین خود، می توانید پوستی سالم تر و درخشان تر داشته باشید. 

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده