فواید ماسک صورت زردچوبه | طرز تهیه ماسک زردچوبه

ماسک صورت زردچوبه

فواید ماسک صورت زردچوبه بسیار است .زردچوبه در دنیای سلامتی و تندرستی محبوبیت پیدا کرده است. این ادویه زرد به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی خود برای بدن شناخته شده است. اگرچه اغلب برای پخت و پز استفاده می شود (این همان چیزی است که به کاری رنگ زرد خاص می دهد)، زردچوبه برای قرن ها به دلیل ارزش دارویی آن استفاده می شود.برای دانستن فواید ماسک صورت زردچوبه و طرز تهیه ماسک زردچوبه با ما همراه شوید.
فواید ماسک صورت زردچوبه
هنگامی که زردچوبه به صورت موضعی استفاده شود، می تواند به آرام کردن التهاب، بهبود رنگ چهره و درمان بیماری های مختلف پوست کمک کند. این فواید پوستی، زردچوبه را به یک عنصر اصلی در روتین زیبایی طبیعی تبدیل کرده است.شما می توانید زردچوبه را به روش های مختلفی برای پوست خود استفاده کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای وارد کردن زردچوبه به روتین مراقبت از پوست، استفاده از ماسک صورت است.
زردچوبه موضعی مملو از آنتی اکسیدان ها و همچنین خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است که به طرق مختلف برای سلامت پوست مفید است. زردچوبه را با سایر مواد طبیعی ترکیب کنید تا یک درمان لوکس برای پوست ایجاد کنید که متناسب با نوع پوست و نگرانی های شما باشد.
ماسک زردچوبه فواید زیادی برای سلامت پوست دارد. این می تواند به عنوان یک جایگزین طبیعی برای مراقبت از پوست استفاده شود و به درمان برخی از مشکلات پوستی کمک کند.
زردچوبه التهاب را تسکین می دهد
زردچوبه حاوی مقدار زیادی کورکومین است. این ترکیب فعال دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب و قرمزی ناشی از بیماری های التهابی پوست مانند آکنه یا پسوریازیس کمک کند. برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف خوراکی و موضعی زردچوبه می تواند علائم پسوریازیس را کاهش دهد.
زردچوبه با آکنه مبارزه می کند
آکنه به دلیل تجمع چربی و کثیفی اضافی ایجاد می شود که منافذ را مسدود می کند، که محیطی را برای پروپیونی باکتریوم آکنه یا باکتری های مولد آکنه ایجاد می کند. یک مطالعه نشان داد که عصاره زردچوبه می تواند منبع طبیعی باکتری های ضد آکنه باشد.
زردچوبه دارای خواص ضد باکتریایی است که باکتری های موجود در پوست شما را کاهش می دهد و از ایجاد جوش جلوگیری می کند، در حالی که خواص ضد التهابی آن برای تسکین آکنه ملتهب مفید است. کورکومین موجود در زردچوبه به طور بالقوه می تواند به تنظیم تولید سبوم پوست کمک کند، که می تواند برای افرادی که دارای انواع پوست چرب یا مستعد آکنه هستند، مفید باشد.
هایپرپیگمانتاسیون را کاهش می دهد
هایپرپیگمانتاسیون ناشی از تولید بیش از حد ملانین است که باعث ایجاد لکه های پوستی تیره تر از رنگ طبیعی شما می شود. زردچوبه حاوی خواص آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند به روشن شدن پوست و روشن شدن رنگدانه ها مانند لکه های تیره و اسکار آکنه کمک کند. این به شما رنگ پوست یکنواخت تر و درخشندگی سالم می دهد.
تحریک پوست را آرام می کند
خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زردچوبه می تواند به کاهش قرمزی و سوزش ناشی از بیماری های التهابی پوست مانند آکنه، اگزما و درماتیت آتوپیک کمک کند.
سرشار از آنتی اکسیدان
زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد که به سلول های پوست آسیب می رسانند، که باعث پیری زودرس پوست می شود، مبارزه می کند. این به ترمیم و محافظت از پوست در سطح سلولی کمک می کند و ممکن است از زخم، هایپرپیگمانتاسیون و سایر مشکلات پوستی جلوگیری کند. زردچوبه همچنین می تواند پوست شما را جوان کرده و درخشش طبیعی آن را نشان دهد.
اثرات ضد پیری
برخی از مطالعات نشان می دهد که استفاده موضعی از کورکومین برای درمان و پیشگیری از پیری پوست مفید است. خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن می تواند به کاهش روند پیری پوست، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، کاهش خطوط ریز و چین و چروک و حفظ انعطاف پوست کمک کند.
زخم ها را التیام می بخشد
خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی کورکومین می تواند التهاب را تسکین دهد، اکسیداسیون را کاهش دهد و پاسخ بدن شما به زخم ها را بهبود بخشد و در نتیجه بهبودی سریعتر و زمان بهبودی را به همراه دارد. این می تواند به کاهش جای زخم کمک کند و همچنین باعث ترغیب اسکارهای آکنه برای بهبودی شود.
خطرات استفاده از زردچوبه چیست؟
اگرچه به طور کلی یک ماده ایمن برای استفاده موضعی یا مصرف خوراکی در نظر گرفته می شود، استفاده از زردچوبه با خطرات خاصی همراه است.
زردچوبه دسترسی زیستی کمی دارد، به این معنی که بدن شما آن را به سرعت می سوزاند و در واقع مقدار زیادی جذب نمی کند. با این حال، شما باید از مصرف بیش از حد زردچوبه در هر زمان معین خودداری کنید.
زردچوبه موضعی خطر ابتلا به درماتیت تماسی را به همراه دارد. علائم ممکن است شامل سوزش، خارش، سوزش، درد، التهاب و پوسته پوسته شدن پوست باشد.
قبل از استفاده از ماسک زردچوبه، حتما یک پچ تست را روی ناحیه کوچکی از پوست، مانند ساعد یا مچ دست خود انجام دهید. مقدار کمی از آن را بمالید و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می دهد. در صورت بروز هرگونه تحریک، قرمزی یا تورم از مصرف آن خودداری کنید. اگر به این ادویه حساسیت دارید از زردچوبه به صورت موضعی استفاده نکنید.
هنگامی که زردچوبه به صورت موضعی استفاده می شود، می تواند به طور موقت پوست شما را لکه دار کند. نگران نباشید، لک شدن کاملا طبیعی است و در نهایت محو می شود. می توانید به راحتی لکه های زردچوبه را با آغشته کردن یک توپ پنبه ای به سرکه سیب باقی مانده زردچوبه را پاک کنید.
طرز تهیه  ماسک زردچوبه
ماسک پاک کننده صورت زردچوبه برای پوست های مستعد آکنه
1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
1 قاشق غذاخوری عسل خام
چند قطره آب لیمو (اختیاری)
در یک کاسه کوچک همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. یک لایه یکنواخت را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. با آب گرم بشویید، سپس با یک دستمال تمیز خشک کنید. از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا هیدراتاسیون را حفظ کنید.
ماسک صورت تسکین دهنده زردچوبه برای پوست های تحریک شده
1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
مواد را به صورت خمیری صاف مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 دقیقه یا تا زمانی که کاملا خشک شود بماند. با آب گرم بشویید.
ماسک صورت مرطوب کننده زردچوبه برای پوست های کدر یا خشک
1 قاشق چایخوری زردچوبه
2 قاشق غذاخوری شیر
1/2 قاشق چایخوری روغن نارگیل یا زیتون
همه مواد را با هم مخلوط کنید تا ترکیب شوند. ماسک را روی صورت تمیز بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند. با آب ولرم بشویید، سپس خشک کنید. با یک مرطوب کننده تمام کنید.
ماسک صورت ضد پیری زردچوبه برای رفع چین و چروک و هایپرپیگمانتاسیون
عناصر:
1/4 فنجان ماست
1 قاشق چایخوری زردچوبه
1 قاشق چایخوری آب لیمو
1 قاشق چایخوری عسل
همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. ماسک را روی صورت خود بمالید، مراقب باشید از ناحیه دور چشم دوری کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. با آب ولرم بشویید، سپس با مرطوب کننده مورد علاقه خود پایان دهید.
ماسک ترمیم کننده زردچوبه برای زخم ها
1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
مواد را در یک کاسه کوچک اندازه کنید و کاملاً مخلوط کنید تا به صورت خمیر غلیظی درآید. در صورت نیاز پودر زردچوبه بیشتری برای تنظیم قوام اضافه کنید. مخلوط را روی زخم تمیز شده بمالید و با گاز بپوشانید. بگذارید یک شب یا تا 24 ساعت بماند.

۵
از ۵
۳ مشارکت کننده