پرپشت شدن ابروها با روش های ساده و آسان اما حیرت انگیز و جادویی

پرپشت شدن ابروها

 

پرپشت شدن ابروها با روش های ساده و آسان امکان پذیر است . ابروهای شما نیز نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند. عواملی مثل اصلاح ابرو کندن ابروها و استفاده از لوازم آرایشی موجب کم پشتی و ریزش ابروها می شوند.

پرپشت شدن ابروها با روش های ساده و آسان

شواهد علمی نشان می‌دهد که درمان‌های خانگی می‌توانند به رشد ابروهای شما کمک کنند، امتحان کردن آنها مضر نیست. اگر ابروها بر اثر کندن بیش از حد یا وجود یک بیماری قابل درمان نازک شده اند، قابل درمان هستند.

این درمان‌ها ایمن، مقرون به صرفه و آسان هستند و می‌توانند به شما کمک کنند تا ابروهای پرپشت‌تری داشته باشید. با کمی حوصله و پشتکار می توانید در کمترین زمان از مزایای ابروهای پرپشت و زیبا بهره مند شوید.برای دانستن راه حل پرپشت شدن ابروها با روش های ساده و آسان با ما همراه شوید.

لایه برداری و مرطوب کردن

قبل از انجام هر گونه درمان ابرو، پوست زیر ابروهای خود را تمیز کنید. لایه برداری این ناحیه با آب گرم و یک اسکراب ملایم، سلول های مرده پوست را که باعث ایجاد و مسدود شدن فولیکول های مو می شوند، از بین می برد. بعد از پاکسازی و لایه برداری، یک کرم صورت را روی ناحیه ابرو ماساژ دهید تا پوست تغذیه شود. تمیز و مرطوب نگه داشتن پوست ابرو نیز به نفوذ محصولات و درمان های ابرو به پوست کمک می کند.

از موچین استفاده نکنید

همانطور که موهای ابروی شما رشد می کند، موهای اضافه در زیر و بالای خط طبیعی ابروی شما رشد می کنند. از کندن بیش از حد این موها با موچین خودداری کنید تا بقیه موها رشد کرده و شکل طبیعی ابروهای شما را پر کنند. موچین کردن موهای ابرو در طولانی مدت می تواند روند رشد را متوقف کند، بنابراین به ابروهای خود فرصت دهید تا دوباره رشد کنند.

استفاده از روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای افزایش ضخامت مو توصیه می شود. برای استفاده از آن به سادگی مقدار کمی روغن را در دستان خود گرم کرده و آن را در ناحیه ابرو ماساژ دهید. می توانید روغن را شب روی ابرو بمالید و صبح آن را بشویید.

از روغن درخت چای استفاده کنید

روغن درخت چای با ایجاد یک سد مرطوب کننده ،سلامت سلولی و فولیکولی، رشد و ضخامت ابرو را تحریک می کند. روغن درخت چای در گذشته برای بریدگی ها و سایر جراحات استفاده می شد، و در بسیاری از محصولات پوست و مو هم استفاده می شود..

روغن اسطوخودوس بزنید

روغن اسطوخودوس بیشتر به دلیل اثرات آرام بخش آن شناخته شده است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، با ریزش مو نیز مبارزه می کند.برای استفاده از آن روزانه عصاره اسطوخودوس را در ناحیه ابرو ماساژ دهید.

روغن زیتون استفاده کنیده

استفاده از روغن زیتون می‌تواند باعث رشد مو شود.و موجب ضخیم شدن ابرو هم می شود.برای استفاده از فواید روغن زیتون آن را شب روی ابروها بمالید و صبح بشویید.

استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک یک درمان طبیعی است که سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین است که می تواند به رشد مو کمک کند. یک مطالعه منتشر شده نشان داد که روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک است که می تواند با تحریک تولید پروستاگلاندین E2 باعث رشد مو شود. برای استفاده از روغن کرچک برای رشد ابروهای پرپشت، مقدار کمی روغن را با استفاده از یک برس ریمل تمیز به ابروهای خود بمالید. بگذارید روغن یک شب روی پوست بماند، سپس صبح آن را بشویید.

آلوئه ورا بزنید

آلوئه ورا یک ماده طبیعی است که به دلیل خواص درمانی آن شناخته شده است. که می تواند به تسکین و مرطوب کردن پوست شما کمک کند، و  باعث رشد ابروها شود. برای استفاده از آلوئه ، ژل را از برگ تازه آلوئه ورا برداشته و به ابروهای خود بمالید. بگذارید ژل به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم بشویید.

استفاده از زرده تخم مرغ 

زرده تخم مرغ منبع غنی از پروتئین و بیوتین است که مواد مغذی ضروری برای رشد موی سالم هستند. یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی تریکولوژی نشان داد که بیوتین یک ماده مغذی ضروری برای رشد ابرو است. برای استفاده از زرده تخم مرغ برای ضخیم تر شدن ابروها، یک عدد زرده تخم مرغ را بزنید و با استفاده از یک برس ریمل یا براش کوچک تمیز آن را به ابروهای خود بزنید. زرده تخم مرغ را به مدت 20 دقیقه بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

آب پیاز بزنید

آب پیاز یک درمان طبیعی غنی از گوگرد است که می تواند به تحریک رشد موهای ابرو کمک کند. برای استفاده از آب پیاز برای پرپشت تر شدن ابروها، آب یک پیاز را بگیرید و با استفاده از پنبه آن را به ابروهای خود بمالید. اجازه دهید آب پیاز به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند، سپس با آب گرم بشویید.

ابروها را ماساژ دهید

ماساژ ابروها می تواند به افزایش جریان خون در فولیکول های مو کمک کند، که می تواند رشد مو را تقویت کند. برای ماساژ ابروها، هر روز به مدت چند دقیقه ابروهای خود را به آرامی و با حرکات دایره ای ماساژ دهید.

 

https://www.healthline.com/

۵
از ۵
۱۱ مشارکت کننده