ساختن رژگونه طبیعی در خانه | ساخت رژگونه پودری و کرمی

ساختن رژگونه طبیعی در خانه


ساختن رژگونه طبیعی در خانه بسیار ساده است .رژگونه یک لوازم آرایش قابل استفاده است که می تواند به چهره شما رنگ ببخشد. با این حال همه رژگونه ها مفید نیستند و حتی بسیاری از محبوب ترین برندهای آرایشی از مواد شیمیایی مضر در ساخت استفاده می کنند. این افزودنی‌ها به صورت  ناخواسته می‌توانند اثرات کوتاه‌مدتی مانند مسدود شدن منافذ، تحریکات پوستی یا جوش‌ها داشته باشند. آنها همچنین ممکن است باعث آلرژی یا عوارض جانبی طولانی مدت شوند .


ساختن رژگونه طبیعی در خانه
رژگونه پودری خانگی از دو ماده اصلی تشکیل شده است:
خاک رس طبیعی و رنگدانه طبیعی.خاک رس مانند کائولن به ماندن مواد در کنار هم کمک می کند و در عین حال چربی و کثیفی اضافی را از پوست خارج می کند و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند. برای تهیه رنگدانه های فرآوری نشده ، به طبیعت مراجعه کنید، که دارای مواد فراوانی است که به رژگونه شما رنگ می بخشد. مثلا برای رنگ صورتی تیره، چغندر را اضافه کنید. گلبرگ های رز رنگ های قرمز و صورتی می دهد. پودر زردچوبه رنگ نارنجی خواهد داد. ریشه زنجبیل طلایی روشنی را به ارمغان می آورد. چه به دنبال درخشش هلویی یا یک رنگ قهوه ای عمیق تر باشید، با مخلوط کردن رنگدانه های مختلف آزمایش کنید تا رژگونه عالی خود را به دست آورید.  اگر علاقه مند به ساختن رژگونه طبیعی در خانه هستید با ما همراه شوید.


رژ گونه صورتی روشن

 

ساخت رژ گونه صورتی روشن


چغندر سرشار از آنتی اکسیدان ها و خواصی است که پوست شما جذب می کند و از آنها سود می برد.
مواد لازم:
1/4 فنجان پودر پیکان
1/4 قاشق چایخوری پودر ریشه چغندر
1/8 قاشق چایخوری یا کمتر زغال چوب فعال پودر شده

طرز تهیه :
در یک کاسه کوچک، پودر پیکان و مقدار کمی پودر چغندر را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا مطمئن شوید که پودرهای صورتی و مشکی به طور یکنواخت با هم ترکیب می شوند مقدار کمی از پودر رنگی را اضافه کنید تا زمانی که به رنگدانه مورد نظر خود برسید.پودر رژگونه را در یک شیشه کوچک با درب محکم نگهداری کنید.از یک برس رژگونه استفاده کنید تا پودر را روی گودی گونه هایتان بمالید.


رژگونه گلبرگ گل رز 

 

رژگونه گلبرگ گل رز 


این دستور رژگونه خشک از مواد طبیعی ساخته شده است که استفاده از آن بر روی پوست آسان است و درخشش صورتی ملایمی را ارائه می دهد.
رنگدانه روشن پودر سیب زمینی شیرین صورتی آن را به رنگدانه ای عالی و کاملا طبیعی برای افزودن به رژگونه ها و براق کننده های لب تبدیل می کند.
پودر گلبرگ گل رز رنگ رز زیبایی دارد و می تواند به متعادل کردن رنگ پوست شما کمک کند خاک رس کائولن یک خاک رس سفید است که معمولا در لوازم آرایشی مانند پودرهای صورت، ماسک ها و اسکراب ها استفاده می شود. این ماده قدرتمند می تواند پوست را تمیز کرده و تحریکات پوستی را تسکین دهد. در نهایت، پودر کاکائو حاوی سطوح بالایی از ویتامین E است که پوست شما آن را دوست خواهد داشت.
مواد لازم :
1 قاشق چایخوری خاک رس کائولن
1/2 قاشق چایخوری پودر سیب زمینی شیرین صورتی
1/2 قاشق چایخوری پودر کاکائو ارگانیک
3 قاشق چایخوری پودر گلبرگ رز

طرز تهیه :
در یک کاسه، خاک رس کائولن را با پودر سیب زمینی شیرین صورتی، پودر کاکائو و پودر گلبرگ رز مخلوط کرده و خوب مخلوط کنید. برای رژگونه ای تیره تر، پودر کاکائو بیشتری اضافه کنید.پودر را در یک ظرف شیشه ای یا ظرف رژگونه قابل استفاده مجدد نگهداری کنید.


رژگونه کرمی طبیعی

 

ساخت رژگونه کرمی طبیعی


رژگونه کرمی درخشندگی بیشتری می بخشد و ماندگاری بیشتری نسبت به رژگونه های پودری دارد. این دستور ترکیبی از مواد طبیعی است که برای پوست شما ایمن و مغذی هستند.
مواد لازم :
1 قاشق چایخوری کره شیا
1/2 قاشق چایخوری
گلوله موم زنبور عسل
1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
1/2-1 قاشق چایخوری پودر کاکائو
1/2-1 قاشق چایخوری پودر سیب زمینی شیرین صورتی

طرز تهیه :
کره شی باتر و گلوله‌های موم زنبور عسل را در قابلمه بالای یک دیگ بخار قرار دهید.
مواد را به آرامی
حرارت دهید و مرتب هم بزنید تا کاملا ذوب شوند.
آلوئه ورا را به قابلمه بالایی اضافه کنید و با همزن بزنید تا مخلوط یکدست و یکدست شود.
قابلمه را از روی حرارت بردارید و کم کم شروع به اضافه کردن
پودر کاکائو و پودر چغندر کنید تا به رنگ دلخواه در بیاید.یک قاشق را به مخلوط آغشته کنید، چند ثانیه صبر کنید تا خنک شود و سپس رژگونه را روی گونه خود آزمایش کنید تا مطمئن شوید که از رنگدانه راضی هستید.هنگامی که رنگ کامل را به دست آوردید، مخلوط را با قاشق در یک ظرف در بسته و قابل استفاده مجدد بریزید.


رژگونه بنفش تیره

 

ساخت رژگونه بنفش تیره


پودر هیبیسکوس برای تهیه ماسک های خانگی صورت و بدن، تونرهای صورت یا اسکراب های لایه بردار (نمک های حمام، خیس کردن پا) استفاده می شود.این پودر رژگونه با ترکیب ویتامین C فراوان در پودر پیکان و خواص زنجبیل و دارچین، به همان اندازه که زیباست برای پوست شما نیز مفید است. اسانس و رایحه ای فوق العاده هم دارد، و فواید خاص خود را برای پوست نیز دارند.
مواد لازم :
2 قاشق غذاخوری ریشه مادر یا پودر هیبیسکوس
1 قاشق غذاخوری پودر پیکان
کمی
دارچین آسیاب شده (برای رنگ تیره تر) یا زنجبیل آسیاب شده (برای رنگ روشن تر)
2-3 قطره اسانس
اسطوخودوس
2-3 قطره اسانس کندر

طرز تهیه :
همه مواد خشک را به یک کاسه کوچک اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس اسانس ها را به کاسه اضافه کرده و مخلوط کنید. رژگونه را در یک ظرف دربسته و قابل بازیافت نگهداری کنید و با برس رژگونه بمالید.


رژگونه هلویی 

 

ساخت رژگونه هلویی


برای کسانی که ظاهر طبیعی را ترجیح می دهند، این رژگونه خشک ساده به شما درخششی تازه و هلویی می بخشد.یک قسمت پودر ریشه چغندر، یک قسمت گلبرگ هلو و یک قسمت پودر پیکان را با هم مخلوط کنید.در یک ظرف شیشه ای و دربسته لوازم آرایشی نگهداری شود که می توان برای دفعه بعدی دوباره از آن استفاده کرد. رژگونه تا چند ماه تازه می ماند.
 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده