چگونه از کیکی شدن فونداسیون جلوگیری کنیم | ترفندهای جلوگیری از آرایش کیکی

چگونه از کیکی شدن فونداسیون جلوگیری کنیم

چگونه از کیکی شدن فونداسیون جلوگیری کنیم بسیار مهم است . شما باید یک پایه بی عیب و نقص برای آرایش خود ایجاد کنید و ترفندهای جلوگیری از آرایش کیکی را بیاموزید.

فونداسیون اساس آرایش شما است، زیرا می تواند ظاهر شما را بسازد یا از بین ببرد. متأسفانه، اکثر مردم با یک مشکل خاص نامطلوب و در عین حال رایج در مورد کرم پودر دست و پنجه نرم می کنند و آن هم کیکی شدن آرایش است. راز داشتن آرایشی بی عیب و نقص این است که پایه شما درست باشد، اینکه چگونه از کیکی شدن فونداسیون جلوگیری کنیم راه هایی دارد و باید ترفندهای جلوگیری از آرایش کیکی را بدانید و استفاده کنید پس با ما همراه شوید.

چرا پوست پس از کرم پودر کیکی می شود؟

در حین استفاده از کرم پودر، ممکن است بیش از حد مقدار لازم ، آن را روی لکه های خشک قابل مشاهده پوست خود بمالید یا به اندازه کافی خوب ترکیب نکنید. همه این اشتباهات کوچک منجر به یک آرایش کیکی و گچی می شود. سلول‌های مرده پوست اغلب به صورت شما می‌چسبند و لایه‌ای خشن تشکیل می‌دهند که اجازه نمی‌دهد کرم پودر به طور یکنواخت روی صورت شما ترکیب شود.

یکی دیگر از دلایل اصلی آرایش کیکی می تواند کم آبی پوست یا عدم استفاده از مراقبت از پوست یا محصولات آرایشی مناسب برای نوع پوست شما باشد.

حتی بسیاری از افراد مشهور به دلیل زیرسازی کیکی خود با شکست در آرایش مواجه شده اند. میکاپ کیتی پری در سال 2017 در جشنواره موسیقی گلستونبری و پایه ناهموار ریحانا در جوایز موسیقی NRJ در سال 2010 چند نمونه هستند.

چگونه فونداسیون خود را بی‌نظیر جلوه دهید

یک قدم اساسی برای جلوگیری از آرایش کیکی، پیروی از یک روال مراقبت از پوست است. از یک لایه بردار خوب، مرطوب کننده، روغن صورت و سرم صورت استفاده کنید. سعی کنید از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید زیرا هیچ گونه میکروبدون خشن ندارند. به سراغ لایه‌بردارهایی با موادی مانند AHA و BHA بروید که تمام سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست شما را نرم و سالم می‌کند. بعد از لایه برداری از تونر استفاده کنید تا منافذ پوست را ببندید و PH پوست را متعادل کنید. فراموش نکنید که صورت خود را حداقل دو بار در روز مرطوب کنید. قبل از رفتن به رختخواب، از سرم صورت استفاده کنید زیرا تغذیه عالی برای پوست شما فراهم می کند. به دنبال سرم صورت حاوی اسید هیالورونیک باشید تا مولکول های آب را به پوست متصل کند.

چگونه پوست خود را قبل از استفاده از کرم پودر آماده کنید

قبل از شروع استفاده از کرم پودر، پوست شما به یک برنامه آماده سازی مناسب نیاز دارد. اگر پوست خشکی دارید، فونداسیون شما می‌تواند روی تکه‌های خشک بنشیند و به صورتتان بچسبد. بنابراین، بسیار مهم است که با استفاده از پرایمر شروع کنید. پرایمر رنگ پوست را یکدست می کند و پایه ای صاف برای زیرسازی ایجاد می کند.

اطمینان حاصل کنید که حداقل 10 دقیقه قبل از استفاده از پرایمر از یک مرطوب کننده سبک ، یک سرم صورت یا یک روغن صورت استفاده کنید. در حین استفاده از پرایمر، روی نواحی اطراف بینی و انتهای بالای صورت خود تمرکز کنید تا پوست را صاف کنید.

راه درست اعمال فونداسیون

پس از انجام این مراحل بالا، بالاخره نوبت به اعمال فونداسیون می رسد. یک فونداسیون غیر کیکی با پوشش متوسط ​​رو به بالا انتخاب کنید که نیازی به لایه بندی زیاد نداشته باشد. از یک اسفنج آرایشی تمیز برای اعمال فونداسیون با حرکات پرشی استفاده کنید. ابتدا یک لایه را با یک اسفنج یا برس آرایشی بمالید و سپس در صورت نیاز یک لایه دیگر بزنید. اسفنج آرایشی از هر نوع اصطکاک یا رگه ای جلوگیری می کند و پوست شما را بی عیب و نقص و طبیعی نشان می دهد.

 

ترفندهای جلوگیری از آرایش کیکی

 

 

چگونه از کیکی شدن فونداسیون جلوگیری کنیم

1. از اسپری فیکس آرایش استفاده کنید

یک آرایش تمام صورت شامل مراحل زیادی است .پایه، کانتور، برنزه کردن، هایلایت کردن... زمانی که کل این فرآیند را تمام کنید، ممکن است صورت شما شبیه به رنگ آمیزی شده باشد. شما باید با استفاده از یک اسپری فیکس ، تمام آن آرایش را در پوست خود ذوب کنید. اسپری فیکس راز نهایی آرایش بی عیب و نقص است. تمام باقی مانده ها را از بین می برد و آرایش طبیعی را به شما می بخشد. همچنین می توانید قبل از فرو بردن برس در فونداسیون، مقداری اسپری فیکس روی برس آرایش بپاشید تا آن را به صورت اضافه کنید. این تضمین می کند که آرایش به نرمی و بدون انتقال آرایش روی صورت به آرامی می لغزد.

2. فونداسیون را به خوبی ترکیب کنید

اگر فونداسیون شما پس از استفاده سفید و گچی به نظر می رسد، پس آن را به خوبی ترکیب نکرده اید. فونداسیون کیکی نیز می تواند به دلیل رنگ نادرست فونداسیون باشد. برای جلوگیری از این مشکل، رنگ تیره تر را برای پوشش طبیعی تر و صاف تر انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از اعمال یک لایه دیگر، اجازه دهید فونداسیون خشک شود. جدا از این، از یک اسفنج مرطوب آرایشی استفاده کنید تا تمام خطوط ریز را از بین ببرید تا پوستی یکدست داشته باشید.

3.  زیر چشم خود را هیدراته کنید

یک روش ساده برای آبرسانی به ناحیه زیر چشم استفاده از اسپری صورت، سرم یا تونر حاوی اسکوالان است. آن را روی اسفنج آرایشی خود بپاشید، اضافی آن را پاک کرده و به آرامی زیر چشم خود فشار دهید.

4. مقدار اضافی فونداسیون را خنثی کنید

اگر فکر می‌کنید که فونداسیون را بیش از حد استفاده کرده اید، جای نگرانی نیست. یک اسفنج مرطوب آرایشی بردارید و آن را به آرامی روی صورت خود فشار دهید، می توانید از یک دستمال کاغذی تمیز هم استفاده کنید و آن را محکم روی صورت فشار دهید و آرایش اضافی را از صورت پاک کنید.

5. از روغن صورت استفاده کنید

یکی از دلایل اولیه آرایش کیکی خشکی پوست است. مهم نیست که چقدر پوست خود را قبل از آرایش خود آماده کنید، پوست شما در نهایت لکه دار به نظر می رسد. راه حل این است که صورت خود را با یک پارچه گرم خیس کنید تا منافذ باز شود و پوست آبرسانی شود. سپس روغن خشک را با حرکات دایره ای به آرامی روی پوست بمالید. این به پوست اجازه می دهد تا محصول را جذب کند و در نتیجه رطوبت را به پوست دهیدراته اضافه می کند. با این ترفند، تمام فونداسیون، کانسیلر و برنز کننده شما یکپارچه با پوست شما ترکیب می شود.

6. از یک پودر فیکس برای پوست های چرب استفاده کنید

اگر پوست چرب دارید، به جای استفاده از روغن صورت، از یک پودر فیکس شفاف روی نواحی چرب صورت خود، به خصوص ناحیه T استفاده کنید.

7. از آرایش بیش از حد روی نواحی چین دار خودداری کنید

هنگام آرایش کردن، اغلب سعی می کنیم خطوط ریز خود را با آرایش بیشتری بپوشانیم. اما، شما باید برعکس این کار را انجام دهید. از مناطقی که در آن خطوط و چین دارید اجتناب کنید. پس از اتمام استفاده از کرم پودر روی بقیه قسمت‌های صورت، از هر محصول کمی که روی اسفنج باقی مانده است استفاده کنید و آن را به آرامی روی آن نواحی بمالید.

8. پرایمر سایه چشم را روی نواحی چین دار بزنید

پرایمر سایه چشم، خطوط ریز صورت شما را درست مثل چشم ها یکدست می کند. مقدار کمی پرایمر سایه چشم را بردارید و آن را روی نواحی چین دار صورت خود بمالید. سپس، کمی پودر بردارید و روی آن قسمت ها فشار دهید. اکنون می توانید به راحتی از کرم پودر و کانسیلر استفاده کنید.

9. پایه مناسب را با پرایمر مناسب مخلوط کنید

همه پرایمرها برای همه فونداسیون ها خوب کار نمی کنند. پس محصولات مناسب را انتخاب کنید! به گفته متخصصان، پرایمرهای مبتنی بر سیلیکون برای فونداسیون های مبتنی بر سیلیکون به خوبی کار می کنند. پرایمرهای مبتنی بر آب بسیار انعطاف پذیرتر هستند و برای فونداسیون های پایه آب و سیلیکونی به خوبی کار می کنند. همچنین می‌توانید مقدار کمی پرایمر را در فونداسیون مخلوط کنید و با یک برس روی نواحی با خطوط ظریف بمالید تا رنگ پوست متعادل شود.

10. برای ناحیه زیر چشم کمی زمان بگذارید

پس از استفاده از کانسیلر، چند دقیقه صبر کنید تا ناحیه زیر چشم شما صاف شود. می توانید تا زمانی که کانسیلر روی پوست شما قرار بگیرد، سپس از کمی پودر فیکس برای اصلاح ناحیه زیر چشم خود استفاده کنید.

 

دلیل کیکی شدن کرم پودر

 

ترفندهای جلوگیری از آرایش کیکی

رنگ فونداسیون مناسب را انتخاب کنید

انتخاب رنگ نادرست فونداسیون اشتباه رایجی است که ما اغلب مرتکب می شویم. قبل از انتخاب رنگ، باید ته رنگ پوست خود را مشخص کنید. یک رنگ زیرسازی اشتباه یک "نه" بزرگ است! همیشه اطمینان حاصل کنید که آرایش پایه شما کاملاً با رنگ پوست طبیعی شما مطابقت دارد. به گفته متخصصان، انتخاب رنگ فونداسیون در نور طبیعی بهترین راه برای انتخاب رنگ مناسب است. بگذارید فونداسیون برای مدتی روی پوست شما بماند. اگر اکسید نمی شود و رنگ خود را تغییر نمی دهد، شما بهترین را برای خود پیدا کرده اید. یکی دیگر از ترفندهای ساده این است که از نمونه های فونداسیون روی خط فک صورت خود استفاده کنید .

از ابزارهای آرایشی مناسب استفاده کنید

به جای استفاده از انگشتان برای صاف کردن کرم پودر، توصیه اکید می کنیم که از یک اسفنج نرم آرایشی یا یک برس آرایشی برای داشتن پوششی صاف و طبیعی استفاده کنید.

از کانسیلر ضد آب استفاده کنید

اگر نمی خواهید کانسیلرتان به دلیل تعریق در خطوط زیر چشمتان ته نشین شود، روی یک کانسیلر ضدآب خوب سرمایه گذاری کنید که برای مدت طولانی در جای خود بماند.

سبک و ملایم آرایش کنید

لایه های اضافی فونداسیون را بی مورد اضافه نکنید زیرا در نهایت ظاهری تقلبی و گچی پیدا می کند. همیشه به یاد داشته باشید که حداقل مقدار زیرسازی، کانسیلر و پودر فیکس می تواند کمک زیادی به شما کند.

 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده