پرایمر چیست | چگونه باید از پرایمر استفاده کنیم؟

چگونه باید از پرایمر استفاده کنیم؟

پرایمر چیست؟ چگونه باید از پرایمر استفاده کنیم؟ سوالاتی است که برای بسیاری از خانم ها پیش می آید .آرایش شما بدون پرایمر خوب دوام نمی آورد. پرایمر به‌عنوان پوست دوم عمل می‌کند تا پایه‌ای عالی برای آرایش شما ایجاد کند. همچنین از پوست شما در برابر مواد شیمیایی خشن موجود در کرم پودر یا سایر لوازم آرایشی محافظت می کند. برای اینکه بدانید پرایمر چیست؟ و چگونه باید از پرایمر استفاده کنیم؟با ما همراه شوید.
پرایمر چیست؟
پرایمر به
ایجاد یک لایه اضافی بین پوست و آرایش شما کمک می کند. هنگامی که وقت و تلاش خود را صرف آرایش خود می کنید، مهم است که آن را بیمه کنید، و پرایمر، این بیمه است.
پرایمر یک محصول آرایشی پایه است که به آماده سازی پوست شما و ایجاد یک بوم صاف برای آرایش شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری ثابت بماند. همچنین می تواند پوست شما را آبرسانی کند، چربی اضافی را جذب کند و بافت پوست شما را بسته به فرمول انتخابی شما یکدست کند. برای نتایج آرایش طولانی مدت، از حذف پرایمر خودداری کنید، زیرا این یک مرحله ضروری در روتین آرایش شما است.
پرایمر چه کاری انجام می دهد؟
چنانچه بخواهید سطح پوست خود را صاف کنید،
رنگ پوست خود را یکدست کنید یا منافذ بزرگ و خطوط ریز را بپوشانید، یک پرایمر تمام این کارها را برای شما انجام می دهد. همچنین تولید روغن را در طول روز کاهش می‌دهد، صورت شما را درخشان می‌کند و خطوط ریز را چروک نمی‌کند و در عین حال موجب ماندگاری بیشتر آرایش می شود. استفاده از پرایمر پوست مستعد آکنه و لکه های خشک را یکدست می کند. همچنین در منافذ بزرگ شده فرو می رود تا یک بوم صاف برای آرایش ایجاد کند و از لکه دار شدن آن جلوگیری کند.
آیا پرایمر واقعاً آنقدر مهم است؟
بله! اگر پرایمرها را در
ویترین های لوازم آرایشی دیده اید، اما واقعاً فکر نکرده اید که این مرحله اضافی تفاوتی ایجاد می کند، پس دوباره فکر کنید. شما به هزینه اضافی یک پرایمر نیاز دارید و افزودن این مرحله کوچک به روتین آرایش خود دنیای متفاوتی را ایجاد می کند. تا زمانی که آن را امتحان نکنید، هرگز به طور کامل متوجه این موضوع نخواهید شد. مهم نیست که چه مشکلات پوستی را تجربه می کنید، یک پرایمر خوب برای آن ساخته شده است که به درمان آنها کمک کند و در عین حال ظاهر شما را حفظ کند.
پرایمرهای مختلفی برای صورت، لب ها، پلک ها و مژه ها وجود دارد. برخی از فرمول ها دارای SPF، آنتی اکسیدان ها و مواد مرطوب کننده برای محافظت بیشتر از پوست هستند.
چگونه باید از پرایمر استفاده کنیم؟
اگر می خواهید آرایش شما
بی عیب و نقص به نظر برسد، آماده سازی بسیار مهم است. از یک پاک کننده ملایم برای شستن صورت خود استفاده کنید، لایه برداری کنید و قبل از هر چیز از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید. بگذارید در پوست شما فرو برود.
مقدار کمی از پرایمر خود را بردارید و به سادگی آن را با انگشتان خود بمالید و از بینی به سمت بیرون بکشید. همچنین می توانید از برس یا اسفنج برای زدن پرایمر استفاده کنید. هنگامی که به طور کامل ترکیب شد، پوست شما یکنواخت تر و درخشان تر به نظر می رسد و کرم پودر شما بهتر می نشیند. چند دقیقه بعد از استفاده، قبل از اینکه با فونداسیون خود وارد عمل شوید، صبر کنید تا پرایمر در آن فرو رفته و سطحی صاف ایجاد کند. همچنین اگر می خواهید ظاهرتان را ساده نگه دارید، می توانید از پرایمر به تنهایی و بدون هیچ گونه کرم پودری استفاده کنید.پس از زدن پرایمر خواهید دید ظاهر منافذ و خطوط ریز پوست شما به وضوح کاهش یافته است. همچنین، به رفع قرمزی و صاف کردن بافت پوست شما کمک می کند.
نکات مهم برای استفاده از پرایمر 
پرایمر را
کم استفاده کنید. و آن را به خوبی روی پوست بمالید تا پوششی یکنواخت داشته باشید.
همیشه قبل از استفاده از پرایمر از
مرطوب کننده استفاده کنید.
اگر پوست شما کدر است،
یک پرایمر رنگی را امتحان کنید تا کمی درخشش و سرزندگی را به پوست شما بازگرداند.
همیشه مطمئن شوید که پرایمر شما
با فونداسیون شما سازگار است. اگر می خواهید از پرایمرهای پایه آب استفاده کنید از کرم پودر پایه آب و پرایمرهای پایه سیلیکونی با کرم پودر های مشابه استفاده کنید. این از جدا شدن پایه شما جلوگیری می کند.
دور چشم ها
پرایمر بزنید اما فقط روی پلک ها از پرایمر چشم استفاده کنید. این کار به جلوگیری از لکه شدن یا چروک شدن آرایش و جذب روغن کمک می کند. همچنین چروک پنجه کلاغی را نرم می کند.
قبل از خرید پرایمر یا هر محصول زیبایی، مطمئن شوید که نوع پوست خود را تشخیص داده اید، تا بتوانید پرایمر مناسبی را برای پوست خود انتخاب کنید. 
اگر پوست خشک یا پوسته پوسته دارید، پرایمر آبرسان را انتخاب کنید. به دنبال کلماتی مانند «آرام‌بخش»، «آب‌رسان» و «تجدیدکننده» باشید.
اگر پوست شما
چرب است، از پرایمر مات کننده استفاده کنید تا تولید چربی پوست را کاهش داده و درخشندگی را به حداقل برسانید.
اگر
پوست مستعد آکنه یا بسیار حساس دارید، پرایمرهای مبتنی بر آب را انتخاب کنید زیرا پرایمرهای مبتنی بر سیلیکون ممکن است منافذ را مسدود کرده و باعث جوش یا سوزش شوند.
برای پوست های پیر، بهترین پرایمر ، پرایمری است که
حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی باشد.
به دنبال اسید
هیالورونیک و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و C در پرایمرهای آبرسان پوست خشک باشید. پرایمرهای مبتنی بر سیلیکون برای داشتن اثر مات کننده برای پوست های چرب بهترین هستند.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده