نحوه آماده سازی و آرایش پوست خشک | میکاپ پوست خشک 

 میکاپ پوست خشک 

نحوه آماده سازی و آرایش پوست خشک بسیار مهم است زیرا پوست خشک بسیار حساس است و باید به درستی میکاپ شود.
نحوه آماده سازی و آرایش پوست خشک 
آرایش روی پوست خشک حتی با گران ترین لوازم آرایشی اگر متناسب با نوع پوست نباشد، می تواند تکه تکه به نظر برسد. بنابراین وقتی غدد چربی شما سبوم کافی برای مرطوب نگه داشتن پوست ولید نمی کنند، ضروری است که محصولات مراقبت از پوست را انتخاب کنید که این کار را به صورت خارجی انجام دهند. پوست به دلایل مختلفی ممکن است بیش از حد خشک شود مانند : برخی شرایط پزشکی، عدم تعادل فیزیولوژیکی، ویتامین‌آمینوز، آسیب اشعه ماوراء بنفش، روتین نامناسب مراقبت از پوست، محصولات آرایشی حاوی مواد زبر. مواد تشکیل دهنده، آب و هوای خشک و موارد دیگر. وقتی پوست کم آب می شود، یکپارچگی سد لیپیدی و عملکردهای دفاعی آن کاهش می یابد، پوسته پوسته شدن و تحریک ایجاد می شود و ممکن است ترک های کوچکی در سطح پوست ظاهر شود. از این رو، لوازم آرایشی برای پوست خشک نه تنها باید ایرادات را پوشش دهد، بلکه باید پوست شما را نیز آبرسانی کند تا ظاهری درخشان داشته باشد.جهت دانستن نحوه آماده سازی و آرایش پوست خشک با ما همراه باشید.
آماده سازی پوست خشک برای میکاپ
خشکی پوست می تواند ناشی از چندین عامل داخلی (شرایط سلامت خاص یا کمبودهای تغذیه ای) و خارجی (قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه های مستقیم خورشید، سورفکتانت های خشن، یا لایه بردارهای تهاجمی) باشد. با روتین مراقبت از پوست پیشنهاد شده توسط متخصص پوست و محافظت مناسب در برابر آسیب های بیرونی، پوست شما می تواند به حالت طبیعی و سالم بازگردد.
آیا تا به حال متوجه شده اید که پوست شما بعد از آرایش پیرتر به نظر می رسد؟ این معمولا یک عارضه پوست خشک است. کرم پودر و کانسیلر رطوبت به سختی در دسترس را از پوست شما خارج می کند، در نهایت ظاهری رنگ پریده و چروکیده خواهید داشت. یک راه حل ساده برای این مشکل این است که قبل از شروع آرایش روز، پوست خود را با محصولات آبرسان آماده کنید.
ما یک راهنمای گام به گام قبل از میکاپ پوست خشک برای اطمینان از ماندگاری طولانی آرایش بدون ترک خوردن برایتان داریم.

1. پوست خود را پاک کنید
روال پوست خود را با یک پاک کننده ملایم شروع کنید که به آرامی کثیفی و آلودگی را بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست شما پاک کند. مطمئن شوید پاک کننده شما حاوی سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات نباشد. آنها بر روی پوست بسیار خشن هستند، روغن های طبیعی را از بین می برند. جایگزین های سالم سورفکتانت های نرم تری مانند لوریل گلوکوزید، کوکو گلوکوزید و دی سدیم کوکویل گلوتامات هستند. همچنین استفاده از فوم های پاک کننده ترجیح داده می شود زیرا ملایم تر هستند و نسبت به ژل های پاک کننده برای آرامش پوست بهتر عمل می کنند.
2. پوست مرده را از بین ببرید
در حالی که بسیاری ممکن است به دلیل ترس از تحریک و قرمزی از اسکراب برای پوست خشک استفاده نکنند، یک اسکراب ملایم به بهبود بافت پوست شما کمک می کند.
ایمن ترین محلول لایه برداری برای پوست های خشک، لایه برداری آنزیمی است. آنها ملایم هستند، فاقد اسید هستند و لایه برداری بدون تحریک پوست را تضمین می کنند. دفعات توصیه شده یک بار در هفته است. آنزیم ها گرما و رطوبت هستند. بنابراین، انجام این نوع لایه برداری در حین حمام کردن و پوشاندن صورت ، کارایی آن را افزایش می دهد.
متخصصان زیبایی لایه برداری سبک را برای دستیابی به پایه ای صاف برای آرایش توصیه می کنند. لایه برداری لایه بالایی پوست مرده را که می تواند صورت شما را تیره، خسته و پیر به نظر برساند، از بین می برد.

3. با یک تونر هیدراته کنید
تونرهای آبرسان پوست مرده باقیمانده را از بین می برند و آبرسانی مورد نیاز را به پوست خشک اضافه می کنند. تونرها همچنین جذب محصولاتی را که ممکن است بعد از آن استفاده کنید بهبود می بخشد.
از جمله مواد مفیدی که در تونرها باید به آنها توجه کنید، عصاره برگ آلوئه (مرطوب کننده عالی با خواص بازسازی کننده و ضد التهابی)، عصاره نخود (آنتی اکسیدان قوی با خاصیت آبرسانی) و عصاره اکیناسه آنگوستیفولیا (ماده ای مرطوب کننده) است. 

4. کرم دور چشم
این یک مرحله ضروری برای جلوگیری از چین و چروک شدن آرایش دور چشم شما است. کرم های دور چشم، دور چشم را هیدراته نگه می دارند و خطوط ریز را کاهش می دهند.
5. مرطوب کنید
کرم صورت یا مرطوب کننده ای را انتخاب کنید که برای مراقبت از پوست خشک ساخته شده است. کرم هایی با پتانسیل آبرسانی 24 تا 48 ساعته انتخاب خوبی هستند. از محصولات حاوی آلوئه ورا استفاده کنید زیرا گیاهی آبدار سرشار از آنتی اکسیدان است و مرطوب کننده های آن می توانند رطوبت را به پوست متصل کنند. بیشتر روی نواحی مستعد پوسته پوسته شدن تمرکز کنید، مانند گونه ها یا گوشه های دهان.
6. از بالم لب استفاده کنید
لب های خود را با یک بالم لب خوب بپوشانید. اما قبل از انجام این کار، پوست مرده را با یک اسفنج یا برس لب که مخصوص لایه برداری لب طراحی شده است، لایه برداری کنید. به دنبال موادی مانند موم زنبور عسل یا کره شی باتر در بالم لب خود باشید که فوراً لب های ترک خورده را تغذیه و نرم می کنند.
میکاپ پوست خشک 

1. آماده سازی با پرایمر
آرایش خود را با استفاده از پرایمر مبتنی بر کرم یا ژل شروع کنید. پرایمر برای ایجاد یک بوم صاف و چسباندن رطوبت به پوست خشک شما کمک می کند. سپس می توانید پایه خود را بدون ترس از چین و چروک شدن اعمال کنید.
2. پایه لایه A
روی یک فرمول سبک و آبرسان سرمایه گذاری کنید. بسیاری از متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند که فونداسیون شفاف که به پوست شما جلوه‌ای درخشان می‌دهد، برای پوست‌های خشک مناسب‌تر است تا زیرسازی‌هایی که ظاهری مات به پوست می‌دهند.حتی می‌توانید از کرم پودر چشم‌پوشی کنید و یک مرطوب‌کننده رنگی یا سرمی که اثر آبرسانی بیشتری روی پوست خشک شما دارد، امتحان کنید.
هنگام استفاده از فونداسیون، از یک برس نرم یا یک اسفنج مرطوب برای زدن محصول استفاده کنید. این امر توزیع بهتر فونداسیون را تضمین می کند و از ظاهر شدن لکه های خشک شما جلوگیری می کند.
در حالی که فونداسیون را مخلوط می کنید، حرکت ها را در یک جهت اعمال کنید. این کار از ایجاد رگه هایی روی فونداسیون جلوگیری می کند و اصطکاک روی صورت را به حداقل می رساند.

3. نقاط تاریک خود را پنهان کنید
از قرار دادن کانسیلر بیش از حد در یک مکان خودداری کنید، زیرا می تواند آن نواحی را خشک کند. یک ترفند خوب برای اینکه لکه های پوسته پوسته کمتر دیده شوند این است که یک دوز اضافی از مرطوب کننده بزنید و سپس به آرامی آنها را با یک کانسیلر بپوشانید.
4.  رژگونه کرمی بزنید
پیشنهاد می کنیم اگر پوست خشکی دارید از رژگونه کرم استفاده کنید. این محصولات بدون زحمت حل می‌شوند و گونه‌های طبیعی به شما می‌دهند.
5. از سایه چشم چرب استفاده کنید
 قبل از استفاده از سایه چشم ، مقدار کمی پرایمر سایه چشم را روی پلک های خود بزنید. این کار تضمین می کند که سایه چشم بدون لک ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین سعی کنید سایه چشم را با نوک انگشتان خود ترکیب کنید تا ظاهری صاف تر داشته باشید.
6. از هایلایتر استفاده کنید
هایلایترها می توانند روی پوست خشک و کدر جادویی باشند و به آن درخشندگی و ظاهری جوان ببخشند. انتخاب ایده آل برای پوست های خشک، هایلایتر مبتنی بر کرم است که در پوست ذوب می شود و پس از مدتی خشک نمی شود.
برای کنترل بهتر هنگام استفاده از محصول از یک اسفنج آرایشی یا نوک انگشتان خود استفاده کنید. روی نقاط بالاتر صورت خود تمرکز کنید، مانند استخوان گونه، پل بینی و پیشانی. همیشه با مقدار کمی از محصول شروع کنید.

7. یک رژ لب مرطوب کننده بزنید
این محصولات زمانی که می خواهید لب های ترک خورده را برای ایجاد یک ظاهر جذاب و عالی تغییر دهید، موهبتی هستند. بالم لب های رنگی هم می توانند این کار را به خوبی انجام دهند.
8. با اسپری فیکس تمام کنید
 از یک اسپری فیکس استفاده کنید که به پوست شما بافتی شبنم می بخشد. محصولات مختلف در بازار در حال حاضر برای تغذیه و آبرسانی به پوست خشک وجود دارند. پس تحقیق کنید و مورد مناسب را انتخاب کنید. به دنبال یک فرمول سبک باشید که حاوی مواد مرطوب کننده طبیعی مانند روغن دانه ها و ژل آلوئه ورا باشد.

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده