نحوه انتخاب پنکیک مناسب | راهنمای خرید پنکک | نحوه انتخاب پودر فشرده

نحوه انتخاب پنکیک مناسب


نحوه انتخاب پنکیک مناسب  بسیار مهم است . نکات و ترفندهایی برای انتخاب پنکیک با توجه به نوع پوست و نگرانی های شما وجود دارد.
پنکیک یا پودر فشرده بهترین راه برای تنظیم آرایش است. آنها همه کاره و مفید هستند، اما دانستن نحوه انتخاب پودر فشرده با رنگی عالی که با رنگ پوست شما مطابقت دارد می تواند مشکل باشد. پودرهای فشرده بهترین لوازم آرایشی برای استفاده در مواقعی که نمی خواهید از کرم پودر استفاده کنید هستند. آنها برای تاچ آپ یا زمانی که برای انجام آرایش تنبل هستید ایده آل هستند. پنکیک همچنین یک راه عالی برای درخشان کردن پوست شما در زمانی که صورت شما کدر یا چرب به نظر می رسد است. این پودرها برای پوشش تقریبا کامل موجود هستند و شما می توانید با توجه به نوع پوست خود آنها را انتخاب کنید. برای دانستن نکات نحوه انتخاب پنکیک مناسب و راهنمای خرید پنکک با ما همراه باشید.
پنکیک مناسب  
تکنیک: پودر فشرده برای تنظیم فونداسیون، مدیریت درخشندگی و دادن ظاهری صاف، مات یا درخشان به پوست استفاده می شود. با استفاده از برس، اسفنج یا پفک اعمال می شود.
برس ها: یک برس بزرگ و کرکی برای یک روکش طبیعی و شفاف عالی است. برای پوشش بیشتر، یک برس کوچکتر و متراکم تر برای ایجاد لایه ها و استفاده دقیق ایده آل است. اسفنج ها برای ظاهری سنگین تر و مات تر عالی هستند.
فرمول ها: پودرهای فشرده معمولاً به صورت پودر فشرده یا پودری عرضه می شوند.
نوع پوست: انواع پوست های خشک باید از پنکیک چرب استفاده کنند، زیرا روغن بیشتری دارد .
نحوه انتخاب پنکیک مناسب 
صرف نظر از برند، همیشه رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما هماهنگ باشد.
اگر یک پنکیک چند درجه روشن تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید، ممکن است پوست شما خاکستری دیده شود.
قبل از خرید پنکیک ، نوع پوست خود و سطح پوششی که به دنبال آن هستید را بشناسید.
اگر رنگ پوست شما روشن است، می توانید رنگی فشرده با ته رنگ صورتی و یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست خود انتخاب کنید. اگر رنگ پوست شما عمیق‌تر است، به سراغ رنگ‌های فشرده با ته رنگ زرد یا نارنجی و رنگی متناسب با رنگ پوستتان بروید.
همیشه محصول را روی صورت و نه پشت دست خود امتحان کنید.
از آرایشگر خود برای انتخاب بهتر مشورت بخواهید.
مارین مک کتی، یک میکاپ آرتیست حرفه ای و بنیانگذار آرایش مارین ایو، می گوید: "فن های پودری برای پوشش عالی هستند." با این حال، از آنجایی که هر کامپکت سطح پوشش متفاوتی دارد، باید یکی را انتخاب کنید که آنچه را که می‌خواهید ارائه دهد. اگر می خواهید آرایش طبیعی تری داشته باشید، آرایشی را انتخاب کنید که پوشش شفافی دارد یا حتی می توانید پودر شفاف را امتحان کنید. یک پودر پوشاننده متوسط یا کامل، عیوب و ناهمواری ها را از بین می برد.
اعتقاد بر این است که یکی از اولین پودرهای فشرده توسط عطرسازان فرانسوی در زمان سلطنت شاه لوئی چهاردهم در قرن هفدهم ساخته شد.
حال، اجازه دهید به شما بگوییم که چگونه می توانید یک کامپکت مناسب برای انواع پوست پیدا کنید.

راهنمای خرید پنکک برای پوست های چرب
پنکک مات کنترل کننده روغن برای پوست های چرب ایده آل است زیرا ترشح چربی اضافی را کنترل می کند.
از پنکک هایی که باعث درخشندگی می شوند خودداری کنید زیرا پوست شما را چرب تر نشان می دهند.
سرمایه گذاری روی یک پنکک ضد عرق و ضد آب نیز کمک می کند.
قبل از شروع آرایش، یک پرایمر بزنید.اینکار  پوست شما را مات می کند و چربی را نیز کنترل می کند.
از یک برس آرایشی یا یک اسفنج استفاده کنید تا پنکک را به طور یکنواخت روی تمام صورت خود بمالید. یک لایه اضافی روی ناحیه T بمالید. 
یک نکته عالی این است که قبل از استفاده از کامپکت، یک تکه یخ را روی صورت بمالید. اینکار ترشح چربی اضافی را کنترل می کند و ظاهر منافذ را به حداقل می رساند. 

راهنمای خرید پنکک برای پوست خشک
به دنبال پنکک مات نباشید زیرا پوست شما را خشک‌تر می‌کند. در عوض، از یک پنکک شفاف بر پایه کرم استفاده کنید تا پوست خود را سالم تر و کمتر پوسته پوسته کنید.
آرایش خود را با ماساژ مرطوب کننده روی پوست برای آبرسانی شروع کنید. کمی به آن زمان بدهید تا جذب شود. سپس پنکک را بمالید. این کار به پوست شما کمک می کند بدون خشک شدن، مرطوب و صاف به نظر برسد.
برای اینکه پوستتان لکه دار و ناصاف به نظر نرسد، لایه هایی از زیرسازی ایجاد نکنید. فقط با دو تا سه لایه فونداسیون آن را ساده نگه دارید.
از زدن پودر روی نواحی که معمولا خشک هستند مانند گونه ها و اطراف بینی خودداری کنید.
هایلایترها یا پودرهای بر پایه مواد معدنی انتخاب های خوبی برای پوست های خشک هستند زیرا درخشندگی پوست را افزایش می دهند.

راهنمای خرید پنکک برای پوست های حساس
به دنبال پنکک معدنی باشید زیرا حاوی روغن‌ها و موم‌های نرم‌کننده، عطر و مواد نگهدارنده‌ای نیستند که معمولاً در پنکک های معمولی یافت می‌شوند. پودر معدنی بهترین گزینه برای پوست های حساس است.
گزینه دیگر این است که به دنبال پنکک غیر کومدون زا و غیر آکنه زا برای پوست های حساس باشید. پودرهای فشرده هیپوآلرژنیک، بدون ظلم یا وگان نیز گزینه های عالی برای این نوع پوست هستند.
نکات پایانی
چه نوع پوست شما چرب یا خشک باشد، در انتخاب پودر فشرده به حساسیت آن توجه کنید. یکی را انتخاب کنید که مناسب پوست و دارای SPF باشد.
ضدعفونی کردن بسیار مهم است، بنابراین به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از پودر، ابزار خود را تمیز کنید.
از استفاده از اسفنج برای استفاده از پودر خودداری کنید زیرا اسفنج ها تمایل به جذب بیشتر محصول را دارند. آنها برای محو کردن ایده آل هستند.
روی برس‌های با کیفیت خوب سرمایه‌گذاری کنید، زیرا ظاهر بهتری را ارائه می‌دهند و ظاهری حرفه‌ای به شما می‌دهند.

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده