نحوه انتخاب کانسیلر مناسب | نکاتی در مورد استفاده از کانسیلر

نحوه انتخاب کانسیلر مناسب

نحوه انتخاب کانسیلر مناسب یکی از مسائل مهمی است که باید برای داشتن یک میکاپ خوب بدانید. همچنین نکاتی در مورد استفاده از کانسیلر ها وجود دارد که باید بدانید.
نحوه انتخاب کانسیلر مناسب
هدف اصلی استفاده از کانسیلر این است که سیاهی و لکه های شما را استتار کند و به شما کمک کند پوششی بی عیب و نقص داشته باشید. بنابراین، یک قانون کلی این است که همیشه به دنبال کانسیلر بر اساس رنگ زیرسازی خود باشید. به گفته متخصصان زیبایی، باید دو رنگ مختلف کانسیلر تهیه کرد یکی روشن‌تر و دیگری پررنگ‌تر از فونداسیون. برای دانستن نحوه انتخاب کانسیلر مناسب و نکاتی در مورد استفاده از کانسیلر با
سایت آندیا فلاح همراه باشید.
نحوه انتخاب فرمول کانسیلر
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. انتخاب کانسیلر به طور عمده بستگی به نوع پوست و نگرانی شما دارد. بنابراین، قبل از خرید یک کانسیلر، مطمئن شوید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید.
کانسیلر مایع
کانسیلر مایع همه کاره ترین کانسیلر است. برای نوع پوست معمولی، چرب یا مختلط عالی است. استفاده آن آسان است و پوشش آن از سبک تا کامل متغیر است. همچنین کانسیلرهای مایع دارای روکش های مختلفی مانند مات، شبنم دار و ساتن هستند. این نوع کانسیلر نیز کمترین احتمال را دارد که منافذ را مسدود کند، بنابراین اگر شما فردی هستید که پوست حساس و مستعد آکنه دارید، توصیه می کنیم یکی از آنها را امتحان کنید.
روکش شبنمی برای پوست های خشک، روکش مات برای پوست های مختلط تا چرب و روکش ساتن برای انواع پوست عالی است. با این حال، روند استفاده از آن منحصر به نوع پوست است.
کانسیلر کرم
اگر نوع پوست خشک یا مختلط دارید، کانسیلر کرمی برای شما مناسب است. می توانید یکی را با روکش کرمی یا ساتن انتخاب کنید. فرمول و قوام آنها برای پنهان کردن عیوب عالی است. گاهی اوقات، کانسیلرهای کرمی در هنگام استفاده طولانی مدت تمایل به چروک شدن دارند می توانید با استفاده از پودر فشرده از این حالت جلوگیری کنید.
کانسیلر استیکی
کانسیلرهای استیکی موهبتی برای پوست های خشک و حساس هستند. اینها بسته به محصولی که انتخاب می‌کنید، به رنگ ساتن یا پودری مات می‌رسند. این نوع کانسیلر پوشش قابل ساختی از متوسط تا کامل دارد.
انتخاب رنگ کانسیلر مناسب برای هر مشکل پوستی
سوالی که بیشتر می پرسند این است، «از چه رنگ کانسیلری استفاده کنیم؟». چیزی که هیچ کس در مورد کانسیلر به شما نمی گوید این است که نگرانی های پوستی مختلف رنگ ها و بافت های متفاوتی را می طلبد. برای هماهنگی با رنگ پوستتان، رنگ کانسیلری را انتخاب کنید که نیم سایه روشن تر از سایه کرم پودرتان باشد. توجه به کلماتی مانند "خنثی"، "سرد"، "گرم" و "بژ" ضروری است.
وقتی صحبت از کانسیلر می شود، می توانید از تئوری رنگ ها نهایت استفاده را ببرید. در چرخه رنگ، رنگ های روبروی یکدیگر در طیف متضاد هستند. از این رو هنگام استفاده برای اصلاح رنگ، یکدیگر را خنثی می کنند.
سبز متضاد قرمز است
نارنجی برعکس آبی است
زرد متضاد بنفش است
حلقه های سیاه خود را با کانسیلر از بین ببرید
اگر نگرانی شما حلقه‌های تیره است، از رنگهای «گرم‌تراستفاده کنید تا از دایره‌های سفید آشکار دور چشم‌تان جلوگیری کنید. دایره های تیره مایل به آبی و ارغوانی بهتر است با استفاده از کانسیلرهای نارنجی تا زرد که یک درجه روشن تر از رنگ پوست شما است، پنهان شوند. این به پوشاندن تغییر رنگ و روشن شدن پوست زیر چشم کمک می کند. از طرف دیگر، اگر دایره های تیره مایل به قهوه ای دارید، از یک کانسیلر با پایه هلویی، یا نارنجی استفاده کنید.
با استفاده از کانسیلر لکه ها و قرمزی ها را استتار کنید
کانسیلرهای سبز برای خنثی کردن قرمزی روی صورت شما مانند لکه ها، رنگدانه ها و لکه های قرمز استفاده می شود. همچنین می توانید از آن برای پوشاندن آکنه، جای زخم، بثورات و علائم آکنه قرمز عصبانی استفاده کنید.
لکه های تیره را با کانسیلر پنهان کنید
اصلاح‌کننده‌های رنگ نارنجی و هلویی را می‌توان همراه با کانسیلر معمولی‌تان برای پوشاندن مؤثر لکه‌های تیره ناشی از آکنه، پیری یا آسیب‌های ناشی از نور خورشید و حتی برای کک‌ومک، چین و چروک و خطوط ریز استفاده کرد. کانسیلرهای بنفش و آبی نیز می توانند به اصلاح لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون و روشن شدن پوست با خنثی کردن ته رنگ های تیره یا زرد کمک کنند.
پوشاندن جای جوش با کانسیلر
برای پنهان کردن جوش‌ها، ضروری است که کانسیلر شما قوام ضخیم و خشکی داشته باشد می‌توانید از کانسیلر کرم استفاده کنید. برای از بین بردن قرمزی زیت، قبل از استفاده از کرم پودر و کانسیلر مناسب خود از یک کانسیلر اصلاح کننده رنگ سبز استفاده کنید.
اول کانسیلر بزنیم یا کرم پودر 
پاسخ ساده است. همیشه بهتر است قبل از استفاده از کانسیلر، کرم پودر خود را به طور کامل بمالید.
اما، اگر قصد دارید عالی به نظر برسید، یک مرحله قبل از فونداسیون وجود دارد و آن زمانی است که کانسیلرهای اصلاح کننده رنگ وارد عمل می شوند.
هنگامی که رنگ را با کانسیلرهای رنگی اصلاح کردید ، به آرامی فونداسیون و سپس کانسیلر خود را با استفاده از یک اسفنج آرایشی فشار دهید. فشار دادن اطمینان حاصل می کند که کانسیلر اصلاح کننده رنگ شما در جای خود باقی مانده است. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که کم، هم زیاد است بنابراین از مقدار کمی کانسیلر فقط در جایی که به آن نیاز دارید استفاده کنید. می توانید آرایش خود را با استفاده از پودر فشرده تنظیم کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.
ترفندهای کانسیلر که فوراً آرایش شما را متحول می کند
این ترفندهای ساده به شما یک پایه بی عیب و نقص کمک زیادی می کند و روال زیبایی شما را کاملا متحول می کند. 

1. کانسیلر را در نور طبیعی اعمال کنید
نور بد مسئول آن روزهایی است که فکر می‌کردید کانسیلر شما با پوست شما همخوانی دارد و در واقع اینطور نبود. بهترین مکان برای آزمایش استفاده از کانسیلر نزدیک یک پنجره آفتاب گیر است تا نور طبیعی عملکرد کانسیلر شما را نشان دهد.
2. ترفند کانسیلر مثلثی
به جای نقطه زدن و کشیدن کانسیلر در امتداد ناحیه زیر چشم، یک مثلث با کانسیلر خود بکشید و آن را با یک برس کانسیلر کوچک یا یک اسفنج آرایشی ترکیب کنید. این به پوشاندن کامل ناحیه کمک می کند و فوراً این توهم را ایجاد می کند که صورت شما کشیده شده است.
3. کانسیلر روی پلک ها
مقداری کانسیلر را روی پلک‌هایتان بزنید تا از افتادن سایه از روی پلک‌تان یا نشستن آن‌ها در چین‌ها جلوگیری کنید. یک کانسیلر مانند پرایمر سایه چشم عالی عمل می کند.
4. کانسیلر برای جوش روی بدن شما
جوش روی پشت یا سینه را می توان به راحتی با کمی کانسیلر که دقیقاً با رنگ پوست شما مطابقت دارد پوشانده شود. 
5. رژ لب خود را زیباتر کنید
می توان با پوشاندن قسمت بیرونی لب ها با یک برس نوک ظریف و مقداری کانسیلر از پخش شدن رژلب و خط لب جلوگیری کرد. همچنین به تقویت فرم لب‌های شما کمک می‌کند و باعث می‌شود که لب‌هایتان ضخیم‌تر از همیشه به نظر برسند.
6. کانتورینگ و برجسته سازی با کانسیلر
با کانسیلری که دو درجه تیره‌تر از پوست شما و یکی دو درجه روشن‌تر از پوست شما است، می‌توانید چهره خود را کانتور و برجسته کنید تا آرایش خود را زیباتر کنید. نواحی تیره تر و سایه دار عبارتند از: بالای پیشانی، نواحی شقیقه، زیر استخوان گونه، خط فک و پایین دو طرف بینی. کانسیلر مدادی کنترل بیشتری روی محل قرارگیری خواهد داشت  از کانسیلر تیره تر برای سایه زدن مناطقی که به طور طبیعی سایه دارند و کانسیلر روشن تر برای برجسته کردن مناطقی که به طور طبیعی نور را جذب می کنند استفاده کنید. برای برجسته کردن، سایه روشن تری را روی پل بینی، ناحیه بالای گونه، مرکز پیشانی، چانه و کمان لب قرار دهید.
7. ابروهای خود را برجسته کنید
کانسیلری که یک درجه از رنگ پوست شما روشن تر است می تواند برای برجسته کردن ابروها استفاده شود. این کار به شما یک لیفت فوری ابرو می دهد و چشمان شما را بیشتر برجسته می کند!

8. خط چشم خود را کامل کنید
همه ما هنگام تهیه خط چشم بالدار عالی اشتباه می کنیم. در این مواقع ، یک برس زاویه دار را در کانسیلر آغشته کنید و با دقت از آن برای پوشاندن اشتباهات استفاده کنید. 
 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده