چگونه ناخن های شکننده را تقویت کنیم ، نکاتی برای داشتن ناخن های سالم

چگونه ناخن های شکننده را تقویت کنیم


اینکه چگونه ناخن های شکننده را تقویت کنیم بسیار ساده است . لایه‌های پروتئینی به نام کراتین ناخن‌های ما را می‌سازد و از انگشتان دست و پا در برابر هر گونه آسیب ناشی از محیط بیرون محافظت می‌کند. کراتین که در مو و پوست نیز یافت می شود، از ناخن های ما در برابر آسیب محافظت می کند. ناخن های شکننده می تواند نتیجه یک بیماری زمینه ای یا برخی عوامل ناشناخته خارجی باشد. اما همیشه راه حلی برای داشتن ناخن های سالم و قوی وجود دارد. برای حفظ سلامتی آنها این نکات را دنبال کنید.
چگونه ناخن های شکننده را تقویت کنیم ؟

به همان اندازه که سلامت پوست شما مهم است، داشتن ناخن های سالم و محکم هم مهم است. سالم نگه داشتن ناخن ها راه های ساده ای دارد مانند هیدراته نگه داشتن بدن، ایجاد تغییرات سالم در سبک زندگی و رژیم غذایی، و مصرف مکمل های غذایی مانند بیوتین و ... برای اینکه بدانید چگونه ناخن های شکننده را تقویت کنیم با ما همراه شوید.
قرار گرفتن در معرض آب را محدود کنید
پس از همه‌گیری کووید-19، همه ما به این عادت شستن دست‌ها برای دور نگه داشتن میکروب‌ها و عفونت‌ها عادت کرده‌ایم. با این حال،
خیس کردن بیش از حد ناخن در آب می تواند آنها را شکننده و ضعیف کند. می توانید هنگام شستن ظرف ها دستکش بپوشید .
نوشیدن آب را افزایش دهید

نوشیدن آب کافی در مورد سلامت کلی غیرقابل انکار است و سلامت ناخن شما نیز از این امر مستثنی نیست. نوشیدن آب کافی رطوبت مورد نیاز را تامین می کند و به جلوگیری از شکننده شدن ناخن های شما کمک می کند. هیدراته نگه داشتن بدن به ناخن های شما کمک می کند رطوبت را حفظ کرده و آنها را قوی نگه می دارد.
مراقب آنچه می خورید باشید
رژیم غذایی شما باید
مغذی و متنوع باشد. شما همچنین می توانید مولتی ویتامین های اضافی را برای تغذیه سالم تر مصرف کنید. یک رژیم غذایی که فاقد مواد مغذی مورد نیاز باشد، بر کل بدن شما، از جمله ناخن های شما تأثیر می گذارد.
به ناخن هایتان کمی زمان بدهید تا نفس بکشند
درست است که ناخن ها با لاک زیباتر به نظر می رسد، اما
ناخن های شما به مدتی برای نفس کشیدن نیاز دارند. استفاده مداوم از لاک ناخن، پوست ناخن های شما را ضعیف می کند. می توانید به مدت یک هفته لاک نزنید و اجازه دهید ناخن هایتان تنفس کنند.
مکمل بیوتین مصرف کنید
بیوتین مکمل ویتامین H و ویتامین B7 است و بخشی از ویتامین های گروه B است. از آنجایی که محلول در آب است، در بدن ذخیره نمی شود، بنابراین
باید مطمئن شوید که روزانه مصرف می شود. بیوتین ویتامینی است که سلامت مو، پوست و ناخن را تحت کنترل قرار می دهد. علاوه بر این، به عملکرد صحیح سیستم عصبی نیز کمک می کند.غذاهایی مانند ساردین، تخم مرغ پخته شده و حبوبات سرشار از بیوتین هستند، با این حال، برای داشتن ناخن های سالم همیشه می توانید مکمل جداگانه بیوتین مصرف کنید
آهن کافی مصرف کنید
آهن کافی را برای داشتن ناخن های سالم مصرف کنید . غذاهای حیوانی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی و تخم مرغ و سبزیجات با برگ سبز تیره، بادام زمینی، لوبیا
منبع آهن هستند. خوردن غذای غنی از ویتامین C همراه با منبع غذایی آهن ، جذب آن را بهبود می بخشد. مثلا ، خوردن پرتقال و توت فرنگی با سالاد اسفناج یا لوبیا و دانه ها، جذب آهن را بهتر خواهد کرد.
به طور مرتب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

مرطوب کردن ناخن‌ها هم به اندازه پوست اهمیت دارد. استفاده از کرم مرطوب کننده‌ مناسب برای دست می‌تواند به مرطوب نگه‌داشتن ناخن‌ها کمک کند. 
سرکه سیب درمان خانگی شکنندگی ناخن ها
سرکه‌ سیب دارای مواد مغذی مانند
آهن، کلسیم، ویتامین‌ها، پتاسیم، منیزیم و غیره است و برای پیشگیری از عفونت ناخن عالی است. آب و سرکه‌ سیب را به طور مساوی با هم ترکیب کنید و ناخن‌ها را به‌مدت چند دقیقه در آن قرار بدهید .
تقویت ناخن با روغن ها 
ر
وغن‌های گرم می‌توانند کیفیت و بافت ناخن را بهتر کنند. روغن جوجوبا، روغن بادام و روغن زیتون، روغن کرچک و روغن نارگیل برای تقویت ناخن ها مناسب هستند. با استفاده از تکه‌های پنبه، روغن‌ها را به ناخن‌هایتان بمالید. ۱۰ دقیقه بماند تا به بافت ناخن‌ نفوذ کند و آنها را تغذیه کنند.
 

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده