روش های جادویی برای تقویت و افزایش رشد ناخن ها | رشد سریع ناخن

رشد سریع ناخن


روش های جادویی برای تقویت و افزایش رشد ناخن ها وجود دارد که اطلاع از آنها برایتان خالی از لطف نیست.
چقدر آزاردهنده است وقتی به ناخن های بلند و ضخیم علاقه دارید اما نمی دانید چگونه به رشد سریع ناخن‌ها برسید. اگر ناخن های شما با کوچک‌ترین فشاری می‌شکنند می‌خواهید بدانید چگونه ناخن‌های بسیار بلند و محکمی داشته باشید، ابتدا باید بفهمید که چرا ناخن‌های شما رشد نمی‌کنند. و سپس روش های جادویی برای تقویت و افزایش رشد ناخن ها را بدانید تا بتوانید به رشد سریع ناخن دست یابید و همچنین یاد بگیرید که چگونه ناخن های محکمی داشته باشید.
چرا ناخن‌های شما رشد نمی‌کنند؟
اگر به طور منظم ناخن های خود را می جوید، وقت آن است که دست از کار بکشید. این عادت منجر به عفونت های باکتریایی متعدد و بیماری های ناخن می شود که رشد پوست و ناخن ها را در آن ناحیه کند می کند. 
از لاک‌های ناخن با مواد شیمیایی مانند فرمالدئید، دی‌بوتیل فتالات و تولوئن (که سه‌گانه سمی نیز نامیده می‌شود) اجتناب کنید. آنها ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شوند و به ناخن شما آسیب بیشتری وارد کنند.
به ناخن های طبیعی خود زمان دهید تا قدرت خود را افزایش دهند. ژل ها و اکریلیک ها هر چند وقت یکبار عالی هستند، اما هر از گاهی بگذارید ناخن هایتان استراحت کنند.
بهترین ویتامین ها برای رشد ناخن ها
ویتامین هایی برای رشد ناخن وجود دارند که می توانند رشد ناخن های شما را تقویت کنند. 

1. ویتامین H (بیوتین)
بیوتین که به عنوان ویتامین B7 و ویتامین H نیز شناخته می شود، یک ماده بسیار محبوب در مکمل های مو و زیبایی است زیرا به رشد ناخن، مو و پوست کمک می کند. بیوتین را می توان از طریق غذا یا به صورت مکمل مصرف کرد. در هر صورت، برای اطمینان از سلامت ناخن ها، باید حدود 30 تا 40 میکروگرم در روز مصرف کنید. بیوتین را می توان در غذاهایی مانند موز، آووکادو و سالمون یافت.
2. اسید فولیک (ویتامین B9)
ویتامین B9 یا اسید فولیک برای رشد سلولی ضروری است. این بدان معنی است که می تواند به رشد ناخن ها نیز کمک کند. اسید فولیک را می توان از غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار، تخم مرغ، چغندر و مرکبات به دست آورد. به منظور تضمین و ارتقای سلامت ناخن و رشد ناخن، فرد باید 400-500 میکروگرم اسید فولیک مصرف کند.
3. ویتامین A
ویتامین A برای تقویت بافت ها، استخوان ها، دندان ها و ناخن ها حیاتی است. همچنین یک آنتی اکسیدان محبوب است. و تضمین می کند که آسیب های ایجاد کننده سموم از داخل بدن دفع می شوند. اگر گزینه های گیاهخواری را ترجیح می دهید، ویتامین A را می توان در غذاهایی مانند گریپ فروت، اسفناج، سیب زمینی و سیب پیدا کرد. همچنین می توان آن را در گزینه های غیر وگان و گوشتی مانند تخم مرغ، جگر و شیر یافت.
4. ویتامین C
یادتان هست زمانی که مادرتان به شما گفت برای جلوگیری از سرماخوردگی پرتقال بخورید؟ این به دلیل بسیار خوبی بود. پرتقال یا هر مرکبات دیگری سرشار از ویتامین C است که برای مبارزه با قارچ و باکتری ناخن عالی است. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است. مصرف غذاهای حاوی ویتامین C یا مصرف مکمل ها بسیار مهم است، زیرا بدن این ویتامین را تولید نمی کند. می توان آن را در زغال اخته، مرکبات (پرتقال، لیموترش و لیمو)، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ دار و توت فرنگی یافت.
روش های جادویی برای تقویت و افزایش رشد ناخن ها 
در اینجا چند نکته برای رشد سریعتر ناخن ها در خانه و داشتن ناخن های قوی و سالم در کمترین زمان وجود دارد:

1. آب لیمو
ویتامین C موجود در لیمو باعث رشد سالم ناخن ها می شود. لیمو همچنین به از بین بردن لکه های زرد ناخن کمک می کند زیرا به عنوان یک عامل سفید کننده عمل می کند.
در یک کاسه، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون را مخلوط کنید. محلول را حدود 20 ثانیه در مایکروویو حرارت دهید و ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آن قرار دهید.این کار را هر روز انجام دهید.
یک روش جایگزین  این است که یک تکه لیمو را روی ناخن‌هایتان بمالید حدود پنج دقیقه بعد با آب گرم بشویید.
نکته - اگر بریدگی یا ناخن دارید از لیمو استفاده نکنید زیرا ممکن است گزنده شود.

2. روغن نارگیل
روغن نارگیل حاوی مواد مغذی است که رطوبت و تغذیه ناخن و پوست اطراف ناخن را تامین می کند. این به نوبه خود رشد سالم و قوی ناخن را تضمین می کند. روغن نارگیل همچنین برای درمان عفونت های قارچی در ناخن ها عالی است.
مقداری روغن نارگیل خالص را در یک کاسه گرم کنید و آن را روی ناخن ها و انگشتان خود ماساژ دهید. با حرکات دایره ای ماساژ دهید. این به گردش خون کمک می کند که باعث رشد ناخن ها می شود.

3. آب پرتقال
ویتامین C موجود در آب پرتقال می تواند به تولید کلاژن کمک کند که ناخن های شما را قوی و سالم نگه می دارد.
آب یک پرتقال را در یک کاسه بگیرید. ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آن خیس کنید و آنها را بشویید. 

4. روغن زیتون
برای اطمینان از سالم بودن و قوی شدن ناخن هایتان، تغذیه و مرطوب نگه داشتن آن ها بسیار مهم است. روغن زیتون حاوی ویتامین E است که گردش خون را بهبود می بخشد و رشد ناخن را تسهیل می کند.
مقداری روغن زیتون را گرم کنید و حدود پنج دقیقه روی ناخن ها و کوتیکول های ناخن خود ماساژ دهید. دستکش بپوشید و بگذارید یک شب بماند. از طرف دیگر، می توانید ناخن های خود را به مدت پانزده تا بیست دقیقه در روغن زیتون گرم خیس کنید.
غذاهایی که ناخن های شما را قوی تر می کند
فقط درمان های موضعی کافی نیست! اگر می‌خواهید ناخن‌هایی سالم و درخشان داشته باشید، غذاهایی برای رشد ناخن هست که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

1. تخم مرغ
پروتئین موجود در تخم مرغ برای رشد بسیار مهم است و استخوان های بدن، ناخن ها و موها را بسیار قوی تر می کند. تخم مرغ سرشار از ویتامین D، B12 و بیوتین است. بیوتین برای تقویت ناخن ها و کاهش شکنندگی آنها معجزه می کند.
2. لوبیا
لوبیا سرشار از بیوتین، برای کمک به رشد ناخن ها عالی است. در طی یک مطالعه، مشخص شد که اگر غذاهای غنی از بیوتین مصرف شود، ضخامت ناخن ها حدود 25٪ افزایش می یابد. بنابراین، سعی کنید لوبیا را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.
3. جو دوسر
مواد معدنی مانند مس و روی برای حفظ استخوان ها و ناخن ها حیاتی هستند. اینها را می توان در جو دوسر یافت. گنجاندن جو دوسر در رژیم غذایی روزانه واقعاً آسان است. 
4. تخمه آفتابگردان
تخمه آفتابگردان نیروگاهی از مواد مغذی است. این مواد حاوی مواد معدنی مانند مس و منگنز هستند و باعث تولید بافت های همبند در استخوان ها و غضروف می شوند. 
5. ماهی قزل آلا
ماهی سالمون حاوی مواد مغذی است که قرار است استخوان ها و ناخن ها را قوی کند. ماهی سالمون همچنین حاوی ویتامین D است که برای رشد استخوان ها بسیار مهم است.

 

۵
از ۵
۷ مشارکت کننده