مراقبت از موهای رنگ شده در خانه | نکات محافظت و بهبود بافت رنگ موها

مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده در خانه اهمیت بسیاری دارد . سالن زیبایی مکانی عالی برای رنگ کردن موهای شما است، اما در مورد حفظ موهای رنگ شده خود چه باید کرد؟ آنچه شما نیاز دارید نکات محافظت و بهبود بافت رنگ موها است که به شما کمک می کند موهای رنگ شده خود را در خانه حفظ کنید بدون اینکه پول زیادی خرج کنید! 
مراقبت از موهای رنگ شده در خانه
رنگ کردن موهایتان به این معنی است که اجازه دهید مواد شیمیایی
به تارهای شما نفوذ کند و آنها را مستعد خشکی، آسیب و شکستگی کند. همچنین موهای رنگ شده شما بدون مراقبت های بعدی مناسب به راحتی بی روح و کدر می شوند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که نکات محافظت و بهبود بافت رنگ موها را بدانید، و مراقبت از موهای رنگ شده در خانه را خیلی سریع شروع کنید.
قبل از اینکه موهای تازه رنگ شده را بشویید، سه روز صبر کنید
حداقل 72 ساعت پس از
استفاده از رنگ مو، موهای خود را نشویید. در غیر این صورت، رنگ به راحتی پاک می شود. فرآوری شیمیایی در حین رنگ کردن مو، کوتیکول های مو را باز و مستعد آسیب می کند. رنگ موها ساختار مو را از نظر شیمیایی تغییر می دهند. و مو مستعد آسیب است.
از شامپوی محافظ رنگ استفاده کنید
نوع شامپویی که استفاده می کنید نقش مهمی در جلوگیری از دست دادن
شادابی رنگ موهای شما دارد. هنگامی که موهای خود را می شویید، از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این شامپو از موهای شما محافظت می کند و همچنین pH طبیعی آن را متعادل می کند. آنها همچنین حاوی مواد آبرسان و مغذی هستند که موهای شما را بازسازی و ترمیم می کنند. از شامپوهای حاوی مواد خشن مانند سولفاتسی و الکل خودداری کنید. آنها رنگ و رطوبت را از موهای شما می گیرند.
موهای رنگ شده خود را کمتر شامپو بزنید
شستن مکرر موهای رنگ شده باعث می شود که
رنگ از بین برود و رنگ آن کم رنگ شود. شستن مکرر موها را نیز از چربی طبیعی محروم می کند و آن را خشک، کدر و بی روح می کند. برای جلوگیری از این امر، موهای خود را کمتر بشویید. این باعث می شود رنگ مو نیز زنده به نظر برسد.موهای خود را هر دو یا سه روز یکبار بشویید تا رنگ خود را حفظ کنید و از پاک کردن روغن طبیعی موهای خود خودداری کنید.
از شامپو خشک استفاده کنید
در روزهای بین شستشو، از یک
شامپوی خشک مناسب رنگ استفاده کنید تا چربی و کثیفی روی موهایتان از بین برود. 
از نرم کننده استفاده کنید
هر بار که موهای رنگ شده خود را شامپو می کنید، باید از نرم کننده استفاده کنید. مطمئن شوید که
نرم کننده برای رنگ مو نیز بی خطر است. این نرم کننده ها یک سد محافظ روی تارهای مو ایجاد می کنند. این به مهر و موم شدن کوتیکول ها و قفل شدن رطوبت کمک می کند که به موهای شما درخشندگی، و حجم می بخشد. 
قرار گرفتن در معرض هوای مرطوب را محدود کنید
دوش گرفتن طولانی مدت یا ماندن زیرا
هوای مرطوب باعث از بین رفتن رنگ مو می شود. هنگام استحمام از کلاه دوش استفاده کنید و موهای خود را اغلب خیس نکنید. با سرم های ضد رطوبت به خصوص در فصول بارانی از موهای خود محافظت کنید.
از دماهای بالا اجتناب کنید
سعی کنید دوش آب سرد یا ولرم را انتخاب کنید زیرا
آب داغ می تواند به موهای رنگ شده آسیب برساند و آنها را محو کند. این موضوع در مورد ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند اتو مو، و سشوار نیز صادق است. پوشش محافظ بیرونی مو مختل می شود زیرا گرما کوتیکول را باز می کند و رنگ به راحتی خارج می شود. هر زمان که مجبور به حالت دادن به موهای خود هستید، از سرم یا اسپری مو محافظ حرارتی استفاده کنید.برای جلوگیری از آسیب بیش از حد مو، سشوار خود را روی دمای کم یا متوسط قرار دهید.
از درمان های عمیق برای صاف کردن و درخشندگی موهای رنگ شده استفاده کنید
برای درخشندگی بیشتر، یک بار در هفته موهای رنگ شده خود را به یک
درمان نرم کننده عمیق بپوشانید. تخم مرغ مملو از پروتئین هایی است که به تغذیه موهای شما کمک می کند. شواهد نشان می دهد که سس مایونز موخوره را کم می کند و موهای شما را صاف می کند. بنابراین، استفاده منظم از این مواد به ترمیم پروتئین و بازیابی سلامت موهای شما کمک کند. 
برای درخشندگی موهای رنگ شده از روغن داغ استفاده کنید
درمان با روغن داغ در خانه ساده است و به موهای رنگ شده کمک می کند
واقعا درخشش داشته باشند. روغن داغ را روی موهای تمیز و خشک شده با حوله بمالید و آن را با کلاه دوش بپوشانید. گرما را با استفاده از یک حوله داغ، یک سشوار یا حتی با نشستن زیر نور خورشید اعمال کنید. سپس اجازه دهید موهایتان تا دمای اتاق خنک شوند و سپس روغن را با آب خنک بشویید. روغن ها تغذیه و رطوبت را در موهای شما می بندند. آنها همچنین یک لایه محافظ روی موهای شما تشکیل می دهند که از آسیب خورشید و گرما محافظت می کند 
برای داشتن ظاهری عالی، یک رژیم غذایی سالم داشته باشید
آنچه می خورید با
سلامت موهای شما و ظاهر آن ارتباط دارد. مواد مغذی حاصل از یک رژیم غذایی سالم انرژی لازم برای رشد و درخشندگی مو را فراهم می کند. غذاهای غنی از آهن و پروتئین با ساختن کراتین قوی، پروتئینی که موهای شما را تقویت می کند، بافت آن را بهبود می بخشد و رشد مو را تحریک می کند، پوست سر و موهای شما را تغذیه می کند. از گوشت بدون چربی، ماهی، پنیرهای کم چرب، سفیده تخم مرغ، اسفناج و سویا استفاده کنید تا موهای رنگ شده خود را به بهترین شکل حفظ کنید. بین وعده های غذایی از میوه ها، آجیل، سبزیجات و غلات استفاده کنید.
مکمل ها سلامت موهای رنگ شده را بهبود می بخشند
ویتامین ها کلید دیگری برای
حفظ سلامت و درخشندگی موهای رنگ شده هستند. ویتامین C رگ های خونی پوست سر را سالم نگه می دارد. ویتامین C همچنین به جذب آهن از پروتئین های گیاهی کمک می کند . بیوتین، ویتامین B ضروری، موهای ضعیف را تقویت کرده و بافت آن را بهبود می بخشد. بیوتین در ماهی سالمون، هویج، زرده تخم مرغ و ساردین یافت می شود. هنگامی که رژیم غذایی شما فاقد ویتامین است، مصرف مکمل های ویتامین می تواند به حفظ سلامت و تقویت مو و بدن شما کمک کند.
از محصولات محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید
در هر فصلی که باشد، اشعه خورشید می تواند رنگ مو را محو کند. سعی کنید از
قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید خودداری کنید. هنگامی که در یک روز روشن بیرون هستید، با استفاده از محصولات حاوی محافظ UV از موهای رنگ شده خود محافظت کنید. بسیاری از محصولات حالت دهنده، نرم کننده ها و اسپری های مو دارای SPF هستند. برخی از محصولات محافظت کننده در برابر اشعه ماوراء بنفش حتی حاوی ترکیبی از ویتامین ها هستند که به ترمیم موهای رنگ شده و جلوگیری از آسیب های بعدی کمک می کند. اگر می‌دانید که برای مدت طولانی بیرون زیر نور خورشید خواهید بود، برای محافظت بیشتر از کلاه استفاده کنید. در طول تابستان، زمانی که پرتوهای خورشید در مضرترین سطوح خود هستند، در طول روز یک اسپری مرطوب کننده با SPF 10 تا 15 بپاشید تا از موهای رنگی خود محافظت کنید.

از مصرف کلر روی موهای رنگ شده اجتناب کنید
کلر موجود در استخرهای شنا می تواند موهای شما را
تغییر رنگ داده و آن را ضعیف کند. به همین دلیل ضروری است که اقدامات پیشگیرانه را قبل از شنا انجام دهید. برای شروع، همیشه از کلاه شنا استفاده کنید که از تماس آب با موهایتان جلوگیری کند. برای محافظت بیشتر، از یک نرم کننده یا روغن نارگیل استفاده کنید که مانعی بین آب کلر و موهای شما ایجاد کند. اگر زمان زیادی را در استخر می گذرانید، موهای رنگ شده خود را خیس کنید و قبل از رفتن به استخر از یک نرم کننده محافظ استفاده کنید. کلر در موهای شما انباشته می شود و باعث می شود رنگ آن به خصوص رنگ های روشن تر به رنگ سبز تغییر کند.

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده