چگونه موهای خود را در خانه هایلایت کنیم | نحوه هایلایت مو

چگونه موهای خود را در خانه هایلایت کنیم

چگونه موهای خود را در خانه هایلایت کنیم مساله ای است که هر خانمی به آن فکر می کند . البته رفتن به سالن برای هایلایت کردن موهایتان یک راه بی دردسر است اما ممکن است گاهی نیاز شود تا در خانه موهای خود را هایلایت کنید. 
نحوه هایلایت مو
هایلایت کردن موها مزایای بسیار بیشتری نسبت به رنگ دادن به مو دارد. هایلایت کمک می کند تا عمق، شادابی و ابعاد بیشتری به موهای خود بدهید. هایلایت مناسب می تواند موهای شما را
پرپشت تر، حجیم تر و زیبا تر نشان دهد! برخی از هایلایت ها حتی به شما کمک می کنند تا چهره خود را قاب کنید و ویژگی های صورت خود را تقویت کنید. آنها می توانند ظاهر شما را تقویت کنند و رنگ موهای شما را افزایش دهند! شما می توانید تارهای موی خود را با استفاده از رنگ موی موقت، نیمه دائمی، یا با تونر مو هایلایت کنید. تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای هایلایت کردن مو از آن‌ها استفاده کنید، مانند بالیاژ، فویل کردن، آمبره یا هایلایت فریمینگ صورت، بسته به مدلی که می‌خواهید. ما قصد داریم تا نحوه هایلایت مو را برایتان شرح دهیم پس اگر این سوال در ذهن شما است که چگونه موهای خود را در خانه هایلایت کنیم؟ با ما همراه شوید.
چگونه موهای خود را در خانه هایلایت کنیم  
اولین نیاز برای هایلایت کردن موهایتان استفاده از دکلره یا رنگی است که بر اساس نوع، و رنگ موهایتان
روشن تر از رنگ مو باشد. مطمئن شوید که رنگی را انتخاب کنید که یک تا دو درجه روشن تر از رنگ پایه شما باشد. نکته مهم دیگر این است که هنگام انتخاب رنگ موی هایلایت خود، رنگ و ته رنگ پوست را در نظر بگیرید. 
تکنیک های هایلایت مو
راه های زیادی برای هایلایت کردن موهایتان وجود دارد. ما به برخی از تکنیک های محبوب هایلایت مو اشاره می کنیم:

1.تکنیک فویل
در این تکنیک، هایلایت‌ها روی کل قسمت‌های مو اعمال می‌شوند و سپس در فویل‌ها تا می‌شوند.این روش کنترل بهتری بر روی محل قرارگیری رنگ به شما می دهد و به شما امکان می دهد چندین رنگ را به طور همزمان اعمال کنید.

2. بالایاژ
این روش هایلایت کردن مو شامل کشیدن یک رنگ هایلایت در امتداد سطح موهای شما به روش دست آزاد است. برخلاف تکنیک هایلایت فویل، این روش کل قسمت های مو را اشباع نمی کند و شیب طبیعی به موهای شما می دهد.
3.
ذوب رنگ
تکنیک ذوب رنگ برای هایلایت مو از چندین سایه استفاده می کند تا هایلایت های صاف و ترکیبی با ظاهری متمایز به شما بدهد. در درجه اول بر روی ترکیب هایلایت ها با رنگ پایه موهای شما تمرکز می کند تا از شر خطوط خشن بین رنگ های مختلف خلاص شود.
آموزش گام به گام هایلایت مو در منزل
چه به دنبال هایلایت های قهوه ای یا بلوند باشید، هایلایت مو نیز نیاز به سفید کردن دارد و ممکن است چندین جلسه طول بکشد تا به نتایج دلخواه خود برسید.

نحوه هایلایت مو


1. فویل هایلایت
هایلایت فویلی سنتی ترین روش انجام هایلایت در خانه است و سال هاست که این روش توسط آرایشگران و دست اندرکاران استفاده می شود. اصولاً هنگام رنگ کردن نواحی انتخاب شده با نوارهایی از فویل های آلومینیومی پوشانده می شود. این کار گرما را به دام می اندازد و به پردازش سریعتر رنگ کمک می کند. همچنین اطمینان حاصل می کند که رنگ روی موهای اطراف نریزد، بنابراین هایلایت بسیار دقیقی به شما می دهد.
رنگ موی خود را طبق دستورالعمل های ارائه شده روی کیت مخلوط کنید.
تمام گره های موهایتان را با برس باز کنید.
دستکش لاستیکی خود را بپوشید و موها را از وسط جدا کنید.
نوارهایی از فویل را با عرض 4 سانت و حداقل 2 سانت بلندتر از طول موهای خود ببرید.
تمام موهای خود را به قسمت های مربعی تقسیم کنید و آنها گیره بزنید.
گیره را از قسمتی از مو که درست در جلو قرار دارد بردارید.
حالا انتهای دم شانه دم موشی را
موازی با قسمت مرکزی خود نگه دارید و آن را از لایه بالایی آن قسمت برش دهید تا تمام رشته های سطح آن قسمت را بردارید.
یک نوار فویل را زیر قسمتی از موی برش داده شده قرار دهید، مطمئن شوید که انتهای آن درست در ریشه قرار دارد.
رنگ مو را از ریشه تا انتها روی این قسمت از موها بمالید.
این فویل را با بالا آوردن لبه پایینی آن تا لبه بالایی آن در ریشه به وسط تا کنید. یک بار دیگر به این صورت آن را از وسط تا کنید.

لبه های بیرونی فویل را به سمت داخل تا کنید و آن را با یک گیره محکم کنید.
این کار را روی تمام قسمت های مو تکرار کنید.
اجازه دهید رنگ برای مدت زمانی که روی جعبه مشخص شده روی موهایتان بماند.
تمام فویل ها را بردارید و رنگ را با شامپو و نرم کننده بشویید.

2. هایلایت با کلاه
با کمک کلاهک مخصوص پر از سوراخ هایلایت های فوق العاده ظریفی به دست می آوریدکه به طور یکپارچه با رنگ موهای طبیعی شما ترکیب می شود.
با کمک قلاب شروع به کشیدن قسمت های نازک مو از سوراخ های روی کلاه کنید. بسیار
مراقب باشید که با قلاب به پوست سر خود ضربه نزنید. اگر خراشیدگی، بریدگی یا حتی ضربه از قلاب روی پوست سر وجود داشته باشد، اگر ماده شیمیایی هایلایتر وارد آن شود، ممکن است پوست سر تحریک شده و بسوزد.
سپس شروع به استفاده از رنگ روی آنها کنید. مطمئن شوید که قسمت ها را
از ریشه تا انتها اشباع کرده اید.
رنگ را برای مدت زمان مشخص شده روی کیت بگذارید.
کلاه خود را با دقت بردارید و به سرعت رنگ را بشویید.

3. چانکی لایت
چانکی لایت برای خانم هایی است که دوست دارند با موهای خود ظاهری شاداب تر و دراماتیک داشته باشند. آنها مانند هایلایت های معمولی انجام می شوند، تنها تفاوت آنها این است که روی قسمت های ضخیم تر مو انجام می شوند. بنابراین، کنتراست شدیدی بین رنگ طبیعی و هایلایت ایجاد می‌شود .
این روش، دقیقاً همان روشی را که در هایلایت فویل ارائه شده است، فقط موهای خود را به
قسمت های بزرگتر تقسیم کنید و موهای بیشتری را از لایه بالایی هر قسمت برش دهید.
چگونه می توان موها را بدون فویل هایلایت کرد؟
اگر نمی خواهید از فویل آلومینیومی استفاده کنید، می توانید به سراغ روش های دیگر هایلایت مانند
بالیاژ بروید که هایلایت ها را چنان بی عیب و نقص با موهای شما ترکیب می کند که به نظر می رسد به طور طبیعی از سر شما بیرون آمده اند. ،البته  بالیاژ به مهارت بسیار بالایی نیاز دارد که فقط توسط رنگ‌ کارهای حرفه‌ای انجام می‌شود. 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده