نحوه رنگ کردن مو در دوران بارداری | آیا در دوران بارداری می توان موا را رنگ کرد؟

آیا در دوران بارداری می توان موا را رنگ کرد؟


نحوه رنگ کردن مو در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد زیرا هرکاری که مادر انجام می دهد تاثیر مستقیم به روی جنین دارد. همیشه این سوال وجود دارد که آیا در دوران بارداری می توان موا را رنگ کرد؟ چگونه این کار را با احتیاط انجام دهیم؟ اگر این سوالات شما را آزار می دهد، تنها نیستید. سوالاتی از این دست اغلب خانم های باردار را آزار می دهند. با این حال، دیگر لازم نیست نگران باشید. ما نحوه رنگ کردن مو در دوران بارداری و مسائل مربوط به آن را برایتان شرح می دهیم.
رنگ کردن موها سرگرم کننده است و
اعتماد به نفس را در بسیاری افزایش می دهد. اما از آنجایی که رنگ ها حاوی مواد شیمیایی مضر هستند، بهتر است قبل از استفاده از آنها در مورد اثرات آنها بر سلامت جنین بدانید. در عوض، می‌توانید به سالن زیبایی مراجعه کنید که از محصولات ارگانیک استفاده می‌کند زیرا استفاده از آن‌ها بی‌خطر بوده و به بافت مو و جنین شما آسیبی نمی‌رساند. برای دانستن بیشتر به خواندن ادامه دهید.
آیا در دوران بارداری می توان موا را رنگ کرد؟
به گفته سازمان خدمات اطلاعات تراتولوژی (OTIS) ، رنگ کردن موها در دوران بارداری به دو دلیل بی خطر است.
 (1):
رنگ موی کمی جذب پوست سر می شود و وارد جریان خون می شود، این اندازه بسیار کمتر از اندازه کافی برای رسیدن به جنین است.حیوانات آبستنی که در معرض رنگ مو قرار گرفتند هیچ نشانه ای از آسیب تولید مثل نداشتند.با این حال، مطالعه ای که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام شد نشان داد که استفاده مادر از رنگ مو ممکن است خطر ابتلا به نوروبلاستومای را در فرزندان به طور متوسط افزایش دهد.همچنین تعجب آور بود که رنگ موی موقت خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد و نه رنگ موی دائمی.
(2).مطالعه دیگری نشان داد که قرار گرفتن مادر در معرض رنگ مو در دوران شیردهی خطر ابتلا به تومورهای سلول زایایی دوران کودکی را به خصوص در دختران افزایش می دهد. با این حال، یک مطالعه متناقض ارتباطی بین استفاده مادر از رنگ مو در دوران بارداری و ایجاد تومورهای دوران کودکی نشان نداد.
بنابراین تحقیقات بیشتر با حجم نمونه بیشتر و دسته بندی بیشتر شرایط مختلف مادر در دوران بارداری مورد نیاز است.بهتر است
قبل از رنگ کردن موهای خود با پزشک متخصص زنان خود مشورت کنید. 

 

مواد شیمیایی موجود در رنگ مو


مواد شیمیایی موجود در رنگ مو چیست؟
آمونیاک - محرک تنفسی است و ممکن است باعث عدم تعادل هورمونی شود.
P-phenylenediamine - باعث مسمومیت کبد، نقایص مادرزادی و تحریک پوست می شود.
قطران زغال سنگ - سرطان زا (سرطان زا) است و ممکن است باعث آسیب چشم شود.
تولوئن - این نوروتوکسین ممکن است حاملگی را خاتمه دهد و باعث نقص مادرزادی یا واکنش های آلرژیک شود.
رزورسینول - یک نوروتوکسین است و باعث عدم تعادل هورمونی می شود.
سایر مواد شیمیایی - پراکسید، متیل ایزوتیازولینون، هیدانتوئین DMDM و عطر.
از
رنگ موهای حاوی این مواد شیمیایی سمی خودداری کنید. در عوض، از رنگ موهایی استفاده کنید که با مواد طبیعی ساخته شده اند و از نظر فلزات سنگین تست شده اند.

 

رنگ موی طبیعی


چگونه موهای خود را در دوران بارداری به طور طبیعی رنگ کنیم؟
حنا: این رنگ طبیعی از خرد کردن برگ های گیاه حنا تهیه می شود. پودر حنا به راحتی در هر فروشگاه ها در دسترس است. پودر حنا را با جوشانده چای و آب لیمو مخلوط کنید (اگر موهای خشکی دارید کمی روغن نارگیل اضافه کنید). آن را به موهای خود بمالید و پس از 60 دقیقه آبکشی کنید. این ماده یک سایه زیبای قرمز-نارنجی یا قهوه ای به موهای شما می بخشد.
توجه: اگر موهایتان بلوند است، حنا ممکن است آن را به رنگ نارنجی روشن درآورد.
آب چغندر: آب چغندر رنگ قرمز ملایمی به موهای شما می دهد که وقتی زیر نور خورشید می روید زنده می شود. چغندر دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به جلوگیری از سفیدی زودرس مو کمک می کند. اگر رنگ نارنجی بیشتری می خواهید، آب هویج را امتحان کنید. شما همچنین می توانید رنگ موهای خود را با مخلوط هر دو خاص تر کنید. این رنگ گیاهی خالص را به موهای خود بمالید و پس از 60 دقیقه با شامپو بشویید.
چای: جوشانده غلیظ چای می تواند به تیره شدن موهای شما و پوشاندن موهای خاکستری کمک کند. نشان داده شده است که چای سیاه تقریباً ترکیبات مشابهی با حنا دارد. از طرف دیگر، چای بابونه خاصیت سفید کنندگی دارد و اگر بعد از استفاده از آن زیر نور خورشید بنشینید، موهای شما را روشن می کند.
قهوه: اگر می خواهید موهای خود را تیره کنید یا کمی به آن عمق بی افزایید، مخلوطی از یک فنجان قهوه اسپرسو قوی، نرم کننده و تفاله قهوه معجزه می کند. بعد از 60 دقیقه بشویید.
آب لیمو: چند رنگ برجسته در سرتاسر گیسوان شما می تواند کمک زیادی به تغییر شکل موهای شما کند. ساده ترین راه برای انجام آن به طور طبیعی با آب لیمو است. از آب لیمو به عنوان روشن کننده به ویژه برای رسیدن به رنگ های بلوند استفاده می شود. آب لیموی تازه گرفته شده را روی قسمت های نازک مو بمالید و بگذارید چند ساعت بماند تا موهایتان روشن شود و هایلایت ایجاد شود.

رنگ مو در بارداری

 


اقدامات احتیاطی برای رنگ کردن مو در دوران بارداری
برچسب رنگ مو را بررسی کنید تا ببینید آیا حاوی مواد شیمیایی مضر است یا خیر.
قبل از رنگ کردن موهای خود دستکش بپوشید.
وازلین یا روغن زیتون را روی دست‌ها، گردن و پیشانی‌تان بمالید تا از لکه‌های رنگ مو روی پوستتان جلوگیری کنید.
رنگ مو را در فضای باز بمالید.
موهای خود را با یک شامپوی مناسب رنگ کاملاً بشویید و سپس با نرم کننده بشویید.
از رنگ‌های موی ایمن
مناسب در بارداری که از مواد ارگانیک ساخته شده‌اند استفاده کنید.
 

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده