موادی که هرگز نباید زیر چشمان خود بزنید، نحوه مراقبت از پوست زیر چشم

موادی که هرگز نباید زیر چشمان خود بزنید


موادی که هرگز نباید زیر چشمان خود بزنید را جدی بگیرید ناحیه زیر چشم کاملاً حساس است، بنابراین هنگام استفاده از محصولات مراقبت از پوست باید مراقب باشید. در واقع، برخی از مواد وجود دارند که هرگز نباید آنها را زیر چشمان خود بزنید! پوست زیر چشمها حساس ترین قسمت صورت شماست پس بایدنحوه مراقبت از پوست زیر چشم را بدانید و مراقبت های لازم را به عمل آورید.


موادی که هرگز نباید زیر چشمان خود بزنید

همه ما یک روال مراقبت از پوست داریم. اگر پوست خشک است، ما به دنبال محصولات مرطوب کننده هستیم. اگر چرب است، ما به دنبال راه هایی برای مقابله با آن هستیم. اما گاهی فراموش می کنیم که مواد تشکیل دهنده محصولات را بررسی کنیم. یکی از قسمت‌هایی از صورت که می‌تواند به شدت تحت تأثیر این موضوع قرار بگیرد، ناحیه زیر چشم است. برخی از مواد در محصولات مراقبت از پوست وجود دارد که هرگز نباید زیر چشم استفاده شود.
چرا ناحیه زیر چشم حساس است؟
ناحیه زیر چشم معمولاً
ظریف تر و حساس تر از سایر قسمت های صورت است. این به این دلیل است که پوست این ناحیه نازک‌تر است و غدد چربی کمتری برای مرطوب کردن و محافظت از آن وجود دارد. همچنین ماهیچه های اطراف چشم دائما در حال حرکت هستند که به مرور زمان منجر به ایجاد چین و چروک و خطوط ریز می شود. سپس عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی و استرس وجود دارد که همگی می توانند این مسائل را تشدید کنند.
از آنجایی که پوست اطراف چشم نازک‌تر و حساس‌تر از بقیه قسمت‌های صورت است، می‌تواند
به راحتی توسط مواد خاصی تحریک شود. در اینجا مواردی وجود دارد که برای ناحیه زیر چشم غیرقابل استفاده هستند.
رتینوئیدها
رتینوئیدها که همان ماده ضد پیری هستند معمولاً در محصولاتی یافت می‌شود که نوید مقابله با خطوط ریز و چین و چروک را می‌دهند. اما در برخی مواقع، آنها می توانند
برای پوست، به خصوص پوست ظریف اطراف چشم، بسیار تحریک کننده باشند. استفاده از رتینوئیدها در ناحیه زیر چشم ممکن است باعث قرمزی، خشکی و پوسته پوسته شدن شود.
اسید سالیسیلیک
اسید سالیسیلیک یک ماده محبوب برای مبارزه با آکنه است که با لایه برداری پوست و باز کردن منافذ پوست عمل می کند. با این حال،
برای ناحیه حساس زیر چشم خیلی خشن است و ممکن است باعث تحریک و خشکی پوست شما شود.
پراکسید هیدروژن
یکی دیگر از موادی که
هرگز نباید زیر چشمان خود بزنید پراکسید هیدروژن است . این ماده یک عامل اکسید کننده قوی است که اغلب برای روشن کردن مو یا ضد عفونی کردن زخم ها استفاده می شود. و برای پوست ظریف اطراف چشم بسیار خشن است و باعث قرمزی، سوزش و خارش می شود.
اسانس ها
عطر و اسانس ها یکی از اجزای رایج در مراقبت از پوست و لوازم آرایشی است. اما
می تواند برای پوست های حساس تحریک کننده باشد. مخصوصا ناحیه زیر چشم در برابر تحریکات ناشی از عطرها آسیب پذیر است و می تواند باعث سوزش، خارش و قرمزی شود.
روغن ها
برخی از روغن‌ها در مراقبت از پوست به دلیل خواص درمانی استفاده می‌شوند، اما می‌توانند برای ناحیه ظریف زیر چشم بسیار خشن باشند. برخی از روغن ها مانند
نعناع فلفلی و اکالیپتوس می توانند باعث سوزش شوند، برخی دیگر از روغن ها مانندروغن لیمو می توانند باعث حساسیت به نور و افزایش خطر آسیب نور خورشید شوند.
دارچین
دارچین ادویه ای است که برخی دوست دارند برای داشتن پوستی بدون آکنه به سراغ آن بروند. با این حال، وقتی روی پوست حساس زیر چشم استفاده می شود،
می تواند بیش از حد تحریک کننده باشد و باعث احساس سوزش شود. بنابراین، بهتر است از محصولات حاوی دارچین یا عصاره دارچین در این ناحیه اجتناب کنید.
الکل
یکی دیگر از موادی که هرگز نباید زیر چشمان خود بزنید الکل است . محصولات مراقبت از پوست بر پایه الکل، مانند تونرها یا قابض‌ها، می‌توانند واقعاً برای ناحیه زیر چشم خشک و تحریک‌کننده باشند.
الکل چربی و رطوبت طبیعی پوست را از بین می برد که می تواند منجر به خشکی و افزایش حساسیت شود.
لایه بردارهای قوی
لایه‌بردارهای قوی می‌توانند برای ناحیه زیر چشم
بیش از حد ساینده باشند. استفاده از چنین لایه‌بردارهایی در این ناحیه می‌تواند منجر به سوزش، قرمزی یا حتی آسیب به سد پوستی شود.
نحوه مراقبت از پوست زیر چشم
مهم است که از استفاده از
مواد خشن یا تحریک کننده در این قسمت از صورت خود اجتناب کنید. از مواد ملایم و آبرسان مانند اسید هیالورونیک و سرامیدها استفاده کنید و همیشه محصولات جدید را قبل از استفاده از آنها در ناحیه زیر چشم آزمایش کنید. 
• برای محافظت از پوست ظریف چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش روزانه از یک
کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
• برای جلوگیری از
سیاهی و پف کردگی به اندازه کافی بخوابید.
• از
مالیدن یا کشیدن پوست اطراف چشم خودداری کنید، زیرا باعث ایجاد چین و چروک و خطوط ریز می شود.
• از کمپرس خنک یا ماسک چشم برای
تسکین پف و التهاب استفاده کنید.
واقعیت این است که پوست همه افراد با هم متفاوت هستند. اگر در مورد یک ماده یا محصول خاص مطمئن نیستید،
همیشه بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.
 

۵
از ۵
۹ مشارکت کننده