چگونه پوست خود را روشن کنیم؟ |6 راه برای داشتن پوستی روشن 

چگونه پوست خود را روشن کنیم؟


چگونه پوست خود را روشن کنیم؟ به احتمال زیاد سوال شما هم هست زیرا این روزها پوست روشن و شفاف طرفدار زیادی پیدا کرده است. 
"روشن کننده پوست" ، اصطلاحی که احتمالا در ویتامین C یا محصول لایه برداری مورد علاقه خود مشاهده کرده اید. دکتر آزاده شیرازی، متخصص پوست و مو ، می گوید: "روشن شدن به ترکیبی از اثرات برای دادن درخشندگی به پوست شما اشاره دارد." روشن کردن کمتر با رنگدانه ارتباط دارد و بیشتر با شادابی ارتباط دارد، در حالی که روشن شدن به کاهش تغییر رنگ و رنگدانه پوست اشاره دارد.برای دانستن اینکه چگونه پوست خود را روشن کنیم؟ با
سایت آندیا فلاح همراه باشید.
روشن کننده پوست چیست؟
روشن شدن پوست به کاهش تیرگی پوست و درخشندگی بیشتر آن اشاره دارد. اما همانطور که کارشناسان اشاره می کنند، از نظر فنی، این اصطلاح ذهنی است.
دکتر شوکین تجزیه عمیق تری ارائه می دهد: او می گوید: "روشن شدن پوست به فرآیند افزایش درخشندگی و شفافیت پوست بدون تغییر رنگ طبیعی آن اشاره دارد." هدف محصولات روشن کننده بهبود بافت و رنگ پوست با لایه برداری سلول های مرده پوست، ترویج نوسازی سلولی و افزایش هیدراتاسیون است. آنها می توانند به کاهش ظاهر تیرگی، خطوط ریز و اسکار آکنه کمک کنند، و باعث تقویت پوست شوند. از آنجایی که مواد روشن کننده بر تولید ملانین تاثیر نمی گذارند، به طور کلی ایمن تر و ملایم تر از محصولات روشن کننده پوست در نظر گرفته می شوند. 
چگونه پوست خود را روشن کنیم؟

1. یک برنامه روزانه مراقبت از پوست ایجاد کنید
شما باید با اصول اولیه شروع کنید، مرحله اول ایجاد یک روال روزانه سالم برای مراقبت از پوست است. شوکین تاکید می کند که پیروی از یک رژیم مراقبت از پوست که شامل پاکسازی، سرم های متمرکز بر حفظ پوست، مرطوب کردن و استفاده از کرم های ضد آفتاب بدون شکست هر روز است، ضروری است. گارشیک می افزاید: مرطوب کردن منظم پوست می تواند پوست را سالم، هیدراته و شاداب نگه دارد.
2. از موادی مانند ویتامین C و نیاسینامید استفاده کنید
دکتر شوکین می گوید: ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است و نقش مهمی در سلامت پوست دارد. این می تواند به روشن شدن پوست، کاهش ظاهر لکه های تیره و محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند.
سایر مواد مفید شامل اسیدهای آلفا هیدروکسی (مانند اسید گلیکولیک و لاکتیک) است که به آرامی پیوندهای بین سلول های مرده پوست را شل می کند و به فرآیند لایه برداری کمک می کند. رتینول‌ها، که گردش سلولی را تنظیم می‌کنند و به جلوگیری از تجمع یا تجمع سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند که در غیر این صورت ممکن است به کدر شدن یا تشکیل آکنه کمک کنند. و نیاسینامید، یک ماده مراقبت از پوست همه کاره است که می تواند درخشندگی پوست را از طریق افزایش هیدراتاسیون و به حداقل رساندن التهاب بهبود بخشد.

3. لایه برداری
در کل، متخصصان موافق هستند: لایه برداری گامی مهم در روشن شدن پوست است. اما باید با احتیاط انجام شود.
دکترکمپ می‌گوید: «لایه‌برداری می‌تواند روشنایی پوست را با تسهیل فرآیند طبیعی که توسط آن سلول‌های پوست از روی پوست ریخته می‌شود، بهبود بخشد. "از بین بردن لایه رویی کدر و مرده پوست، لایه ای سالم تر و شاداب تر از پوست را نشان می دهد."
با این حال، زیاده روی نکنید. گارشیک می‌گوید: «من توصیه می‌کنم لایه‌برداری را یک تا دو بار در هفته انجام دهید تا از شر سلول‌های مرده پوست خلاص شوید و پوست با طراوت به نظر برسد.» ، اگرچه ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، اما مهم است که از لایه‌برداری بیش از حد مکرر خودداری کنید زیرا این امر می‌تواند سد پوستی را مختل کند و پوست را قرمز و حساس کند.

4. درمان های حرفه ای را امتحان کنید
درمان ها کمکی حیاتی در حفظ شادابی و سلامت پوست هستند. شما باید با یک متخصص پوست یا زیبایی کار کنید تا بهترین دوره درمان را برای خود پیدا کنیدگارشیک می‌گوید: «درمان‌های لایه‌برداری با لیزر برای تحریک کلاژن جدید کار می‌کنند و می‌توانند پوست را روشن کنند، هم رنگ و هم بافت را بهبود می‌بخشند».
میکرونیدلینگ (با یا بدون پی آر پی): باعث ایجاد آسیب های ریز به پوست برای تحریک کلاژن جدید می شود و در عین حال رنگ پوست را نیز بهبود می بخشد." "به طور کلی، چندین درمان برای بهترین نتایج مورد نیاز است."
لایه برداری شیمیایی: «اغلب با استفاده از غلظت بالاتر اسیدهای لایه بردار، لایه برداری شیمیایی می تواند راهی عالی برای کمک به روشن شدن پوست باشد. شدت آنها می تواند متغیر باشد، برخی از آنها باعث خرابی بسیار کمی می شوند و برخی دیگر با خرابی بیشتر. کمپ اضافه می کند: "لایه برداری روشی عالی برای آشکار کردن پوست روشن تر است و در عین حال نگرانی های خاص پوست مانند آکنه، لکه های تیره یا خطوط ریز را برطرف می کند."
دکتر شیرازی می‌گوید: پاک‌کننده‌های عمیق صورت: «پاک‌سازی‌کننده‌های عمیق صورت مانند دیاموند گلو فیشال به پاکسازی منافذ، به آرامی لایه‌برداری مجدد پوست و آبرسانی به پوست کمک می‌کند.»

5. خوب بخوابید
مانند بسیاری از چیزهای زندگی، گاهی اوقات کلید بهبود فقط یک خواب خوب شبانه است. شوکین می گوید: «خواب کافی برای سلامت کلی از جمله سلامت پوست ضروری است. زمانی که می‌خوابیم، بدن ما خود را ترمیم می‌کند و این شامل پوست نیز می‌شود. خواب ناکافی می‌تواند منجر به پوستی کدر و خسته شود.
6. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید
افسانه ها درست هستند یک رژیم غذایی متعادل می تواند معجزه کند، چه از نظر روحی و جسمی بهتر باشد، یا در این مورد، درخشش طبیعی شما را بهبود بخشد. شوکین می گوید: یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند به ارتقای سلامت پوست کمک کند. خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به حفظ رنگ پوست کمک کند.

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده