میکاپ چیست ؟ بررسی انواع سبک های میکاپ و میکاپ های روز و ترند

انواع سبک های میکاپ

میکاپ چیست ؟
میکاپ عملی است که روی صورت خود انجام می دهید تا جذاب به نظر برسید. در اصل میکاپ یا آرایش راهی برای ابراز وجود است که یک تکنیک ساده برای افزایش عزت نفس شماست. هرکسی دلیل متفاوتی برای استفاده از لوازم آرایشی دارد، اما همه از آن لذت می برند.
استفاده از آرایش می تواند ویژگی های ما را برجسته تر کند. و کمک می کند که عیب های خود را بپوشانیم. و اعتماد به نفس ما را تقویت می کند.

انواع سبک های میکاپ


آزمایش انواع مختلف آرایش به شما این امکان را می دهد که سبک مناسبی را برای فرم صورت خود و همچنین برای مناسبت های مختلف پیدا کنید.با ترکیب مناسب محصولات و تکنیک ها، می توانید آرایش های خیره کننده ای ایجاد کنید که زیبایی طبیعی شما را افزایش می دهد و به شما احساس اعتماد به نفس بیشتری می دهد! برای آشنایی با انواع سبک های میکاپ با ما همراه شوید.


میکاپ  HD
میکاپ اچ دی (HD Makeup ) با ظهور صفحه نمایش تلویزیون های HD متولد شد، از این رو نام میکاپ HD یا آرایش با وضوح بالا را به خود اختصاص داد.در این نوع آرایش از محصولاتی استفاده می‌شود که حاوی رنگدانه‌هایی با پوشش پخش‌کننده نور هستند تا هنگام انعکاس نور، عیوب را محو کنند. علیرغم پوشش کامل، این سبک همچنان باید شبیه پوست طبیعی باشد و شبیه آرایش نباشد. لایه های ضخیم آرایش روی صفحه خیلی جذاب به نظر نمی رسند.برای داشتن ظاهری آماده برای دوربین، مهم است که پوست را با روکش ضدآب متوسط تا سبک طبیعی و بدون درخشندگی بپوشانید.برای کانسیلر و کانتور، بهتر است از محصولاتی با فرمولاسیون کرمی و روکش مات یا نیمه مات استفاده کنید.پوستی که در دوربین بی عیب به نظر می رسد، گویی در زندگی واقعی از فیلتر اینستاگرام استفاده می کنید.

 

میکاپ HD


آرایش مات
آرایش مات(Matte Makeup )در میان سبک های مختلف آرایش، یکی از ساده ترین ها است. و برای افرادی که پوست چرب دارند یا افرادی که در مکان هایی با آب و هوای مرطوب زندگی می کنند ایده آل است.تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام محصولات با فرمولاسیون براق را حذف کنید. به عبارت دیگر، از پرایمر و کرم پودر گرفته تا رژگونه و رژ لب همه محصولات آرایشی باید مات و ماندگار باشند.

میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟

آرایش مات


آرایش شبنمی درخشان
آرایش شبنمی درخشان (Dewy Glow Makeup ) سبکی از آرایش است که گونه ها برافروخته و درخشان ، شاداب و هیدراته به نظر می رسند. قبل از آرایش، مقداری مرطوب کننده استفاده کنید تا درخشندگی سالمی بر روی پوست شما ایجاد شود. در مرحله بعد، فونداسیون سبک و روشن خود را اعمال کنید و هرگونه نقصی را با کانسیلر بپوشانید.برای داشتن ظاهری برافروخته، یک رژگونه براق را روی سیب های گونه خود بمالید و خوب مخلوط کنید. همچنین، استفاده از براق کننده لب را برای داشتن یک روکش آبدار فراموش نکنید.

میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟ میکاپ چیست ؟

آرایش شبنمی درخشان


آرایش ایربراش
آرایش ایربراش (Airbrush Makeup ) به روشی اشاره دارد که به جای استفاده از برس‌ها و اسفنج‌های معمولی از اپلیکاتور ایربراش برای اعمال
پوششی یکنواخت و سبک با پوششی نرم و طبیعی استفاده می‌کند.این تکنیک آرایشی محبوب حرفه ای ها است زیرا نتایج بی عیب و نقصی را ارائه می دهد. فونداسیون های مورد استفاده در آرایش ایربراش در سایه ها، بافت ها و پوشش های مختلف وجود دارد، بنابراین برای افرادی که دارای انواع پوست و رنگ های منحصر به فرد هستند، مناسب است.آرایش ایربراش امکان پوشش شفاف یا سنگین را با قابلیت ماندگاری طولانی‌تر فراهم می‌کند .این تکنیک برای موقعیت هایی که ظاهر شما باید برای مدت طولانی بی عیب و نقص باقی بماند، مانند مراسم عروسی و عکاسی ایده آل است.

 

آرایش ایربراش


آرایش معدنی
آرایش معدنی (Mineral Makeup)
یک سبک آرایشی برای پوست های حساس است که در آن از محصولات  مینرال یا همان معدنی استفاده می‌کنند که نه تنها سبک‌تر است منافذ را مسدود نمی کند، بلکه از محرک‌های احتمالی نیز در امان هستند،و به لطف ترکیبات ارگانیک مانند آهن و اکسید روی که از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کنند.آرایش معدنی دارای طیف وسیعی از گزینه های پوشش دهنده است .این سبک برای هر کسی که به دنبال داشتن پوستی سالم و درخشان بدون افت کیفیت است، انتخاب مناسبی است.

 

آرایش معدنی


آرایش دائم
آرایش دائم (Permanent Makeup) در میان تکنیک‌های مختلف آرایش، به شما امکان می‌دهد
در هر زمان حتی موقعی که از خواب بیدار می شوید با آرایش باشید.این تکنیک قرار نیست برای کل صورت شما اعمال شود. با این حال، می‌تواند ویژگی‌های برجسته‌ای مانند ابروهای شما را از طریق میکروبلیدینگ، لب‌ها از طریق شیدینگ زدن لب، و پلک‌ها از طریق تاتوی خط چشم را بهبود بخشد.برای اطمینان از ایمنی و کیفیت، آرایش دائم را در مراکز معتبر انجام دهید.

 

آرایش دائم


بدون آرایش
بدون آرایش (No-Makeup Makeup Look) سبکی است که در آن به حداقل ها می پردازید که سبک آرایش روز، و آرایش بدون آرایش است. که در TikTok  آن را "زیبایی شناسی دختر پاک" می نامد.
برای رسیدن به این آرایش، با
ایجاد یک پایه سبک با استفاده از زیرسازی مایع شروع می شود سپس با استفاده از رژگونه یا تینت، کمی رنگ به گونه ها و لب ها اضافه می شود. سپس کمی کرم برنزه کننده را به عنوان سایه به چشم می کشند تا رنگدانه ای ملایم داشته باشد و با استفاده از هایلایتر یا کرم روشن کننده بر روی نقاط برجسته صورت، درخشندگی را تقویت می کند.ابروها با ژل ابرو برس زده می شود و فرم داده میشود.

 

بدون آرایش


آرایش تک رنگ یا منو کروم
آرایش تک رنگ یا منو کروم (Monochromatic Makeup ) از
انواع سبک های میکاپ است که در آن از یک پالت رنگ برای چندین نواحی مانند گونه ها، چشم ها و لب ها استفاده می شود.این سبک محبوبیت زیادی به دست آورده است زیرا می تواند ظاهری جذاب و متعادل ایجاد کند .

 

آرایش منو کروم


آرایش شب
آرایش شب (Evening Makeup) سبک آرایشی که
برای شب ها مخصوصا شب های آخر هفته در نظر گرفته می شود.که از رنگ‌های پررنگ‌تر و تیره‌تر استفاده می شود. از ویژگی های آرایش شب می توان به سایه چشم درخشان و چشمگیر با خط چشم بالدار اشاره کرد. گونه ها، فک ها و بینی کانتور شده؛ مژه های پوشیده از ریمل؛ و لب های تیره.

 

آرایش شب

 

آرایش عروس
آرایش عروس(Bridal Makeup) یک ظاهر خاص است که باعث می شود عروس در طول روز برجسته تر از دیگران به نظر برسد.چشمان عروس در طول مراسم عروسی نقطه کانونی هستند، بنابراین آرایش چشم مهمترین روال آرایش عروس است.آرایش عروس در فرهنگ ها متفاوت است. در میان غربی ها، آرایش چشم ظریف اما زیبا با استفاده از رنگ هایی که با لباس مطابقت دارند یا مکمل لباس هستند. به غیر از آرایش چشم، عروس ها همچنین نیاز به زیرسازی بی عیب و نقص با استفاده از آرایش ایربراش یا آرایش HD، و همچنین گونه های گلگون و لب های صورتی یا هلویی ملایم دارند.

 

آرایش عروس


آرایش کلاسیک هالیوود
آرایش قدیمی هالیوود (Old Hollywood Makeup) یبک آرایش قدیمی است نام
این سبک آرایش از دوران زرق و برق ، به طور خاص از سال 1920 تا 1960 سرچشمه گرفته است.نمادهای این دهه ها مرلین مونرو، آدری هپبورن، الیزابت تیلور و غیره هستند. سبک این ستاره ها الهام بخش آرایش قدیمی هالیوود است.ظاهر مشخص برای این سبک شامل پوست چینی، رژ لب قرمز پررنگ، و خط چشم گربه ای یا بالدار ، همراه با فرهای درشت است.

 

آرایش کلاسیک هالیوود


آرایش کک و مک مصنوعی
آرایش کک و مک مصنوعی (Faux Freckles Makeup) در شبکه های اجتماعی بسیار محبوب است.
پنهان کردن کک و مک از طریق پوشش غلیظ آرایش کاملاً قدیمی شده است. ما اکنون در دوران پذیرش عیب های خود هستیم. در این نوع میکاپ نه تنها کک و مک ها را نمی پوشانیم بلکه با استفاده از خط چشم، مداد ابرو یا کک و مک، روی گونه ها و بینی ایجاد می کنند.

 

آرایش کک و مک مصنوعی


آرایش پاستلی
آرایش پاستلی (Pastel Makeup) که از ترندهای اوایل دهه 2000 است
دوباره محبوب شده اند، رنگ‌های سایه چشم پاستلی را روی چشم‌هایتان و کمی روی خط مژه پایین‌تان بکشید تا به این سبک آرایش برسید. برای تکمیل این آرایش، یک براق کننده صورتی بر روی لب های خود بزنید.

 

آرایش پاستلی

 

 

https://weheartthis.com/

۵
از ۵
۱۳ مشارکت کننده